Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DOTAZOVÁNÍ V RÁMCI KVANTITATIVNÍCH I KVALITATIVNÍCH VÝZKUMŮ 1. Metody a techniky dotazování 2. Kvalitativní dotazování – rozhovory 3. Formulace dotazů.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DOTAZOVÁNÍ V RÁMCI KVANTITATIVNÍCH I KVALITATIVNÍCH VÝZKUMŮ 1. Metody a techniky dotazování 2. Kvalitativní dotazování – rozhovory 3. Formulace dotazů."— Transkript prezentace:

1 DOTAZOVÁNÍ V RÁMCI KVANTITATIVNÍCH I KVALITATIVNÍCH VÝZKUMŮ 1. Metody a techniky dotazování 2. Kvalitativní dotazování – rozhovory 3. Formulace dotazů 4. Konstrukce dotazníku Ing. Martina Juříková,

2 1. METODY A TECHNIKY DOTAZOVÁNÍ …..EXISTUJÍ RŮZNÁ ČLENĚNÍ

3 1. METODY A TECHNIKY DOTAZOVÁNÍ Písemné (PAPI - dotazník) Osobní (rozhovor individuální či skupinový, CAPI x CASI) Elektronické (CAWI - chat nebo el. dotazník) Telefonické (rozhovor - CATI)

4 2. KVALITATIVNÍ DOTAZOVÁNÍ Znaky rozhovoru Typy (druhy) rozhovorů In-depth Interview x FG

5 K VALITATIVNÍ ROZHOVORY – ZNAKY : vedená moderátorem, výzkumníkem 6 – 8 pečlivě vybraných respondentů, mikroskupiny Interaktivní Využití projektivních technik Délka: cca 90 minut Lokace: salónky, kluby, studia, kanceláře Individuální (hloubkový) rozhovor, F2F Cíl: odhalit hluboce zakořeněné příčiny názorů a jednání Znaky: Nestandardizovaný rozhovor Tazatelem bývá psycholog Využíváno projekčních technik, psychologická explorace Délka 1 – 2 hodiny Záznam Focus groupIn depth interview

6 C ENA FG ZAHRNUJE :

7 UNIT FOCUS Virtuální focus groups: Online kvalitativní metoda výzkumu 6 – 10 účastníků ve virtuální místnosti Využití: Test reklamního spotu, online služby či banneru Příprava www stránek Odhalení názorů a postojů k internetu

8 3. FORMULACE DOTAZŮ Jak se ptáme? Na co se ptáme přímo, na co nikoliv?

9 J AK SE PTÁME ? používáme jednoduchý jazyk známý slovník co nejvíce specifické formulace dotazů musíme vyloučit víceznačná slova dvojité otázky sugestivní otázky zavádějící otázky nepříjemné otázky, tabu dotazy na skutečnosti, které nejsou prožité a nejsou proto uvědomovány odhady

10 V KVANTITATIVNÍCH ŠETŘENÍCH SE PTÁME NA : minulé chování z hlediska věcných faktů věcná fakta současnosti názory a preference nákupní úmysly současné - !!! ne budoucí!!!

11 K VALITATIVNÍ VÝZKUM ŘEŠÍ : dotazy na budoucí chování – spíše hodnoty podmíněná přání motivaci jednání

12 P ŘÍPRAVA FG Definice řešeného tématu Výběr vzorku Volba počtu a členů diskusních skupin Příprava personálního a technického zázemí pro realizaci diskuse

13 R EALIZACE A ANALÝZA FG Realizace v dílčích skupinách za aktivní účasti moderátora – metody: Různé techniky dotazování Projekční techniky Pozorování Analýza výsledků – nejen odpovědí, ale i neverbálních reakcí


Stáhnout ppt "DOTAZOVÁNÍ V RÁMCI KVANTITATIVNÍCH I KVALITATIVNÍCH VÝZKUMŮ 1. Metody a techniky dotazování 2. Kvalitativní dotazování – rozhovory 3. Formulace dotazů."

Podobné prezentace


Reklamy Google