Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

9.Národní konference kvality ve veřejné správě (Brno, 20. února 2013) Ing.Jiří Dynybyl,MBA.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "9.Národní konference kvality ve veřejné správě (Brno, 20. února 2013) Ing.Jiří Dynybyl,MBA."— Transkript prezentace:

1 9.Národní konference kvality ve veřejné správě (Brno, 20. února 2013) Ing.Jiří Dynybyl,MBA

2 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) LL-C ( Certification ) group 1.LL-C ( Certification ) Czech Republic, s.r.o. 2.LL-C ( Certification ) United Kingdom Ltd. 3.LL-C ( Certification ) Hongkong Ltd. 4.LL-C ( Certification ) Slovakia Ltd. 5.LL-C ( Certification ) Hungary Ltd. 6.LL-C ( Certification ) Italy Ltd. 7.LL-C ( Certification ) Russia Ltd. 8.LL-C ( Certification ) Bulgaria Ltd. Aktivity se zastoupením : Armenia,Argentina,Chile,Croatia,France,Greece,India,Iran, Macedonia,Malta,Mongolia.Poland, Saudi Arabia, Serbia, Ukraine Macedonia,Malta,Mongolia.Poland, Saudi Arabia, Serbia, Ukraine

3 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) Akreditace kód NACE 36 „Veřejná správa a obrana, povinné sociální zabezpečení“ Zkušenosti 1. Certifikace ústředních orgánů např. Ministerstvo dopravy ČR ; Námořní úřad 2. Místní úřady např. Městská část Praha 15,Město Černošice

4 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) Specifika organizací státní správy ve vztahu k ISO 9001 ve srovnání s podnikatelskou sférou Příklady : 1. Vytvoření důvěry zákazníka,že organizace dodává kvalitní službu Zákazník 1. občan,právnická osoba ( zástupce vystupuje jako občan ) 2. jiný orgán státní správy 3. orgány EU a mezinárodních úmluv

5 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) Specifika organizací státní správy ve vztahu k ISO 9001 ve srovnání s podnikatelskou sférou 2. Definice kvality Jakost ISO 9000,čl „Stupeň splnění požadavků ( stanovených, předpokládaných nebo závazných ) souborem inherentních ( trvalých ) charakteristik ( rozlišující vlastnost )“ Očekávání občana : co nejmenší osobní zátěž (byrokratická,finanční) rychlost – čas na úřadě, čas vyřízení Ostatní státní správa : bezchybné dodržování specifických zákonů

6 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) Specifika organizací státní správy ve vztahu k ISO 9001 ve srovnání s podnikatelskou sférou Jakost : Dodržení specifických zákonů Problém : Obrovské množství ( např. Ministerstvo dopravy,Námořní úřad ) - 2/1969 Sb. kompetenční zákon ( ve znění 13 x, 35 změn) - 12 zákonů a vyhlášek k námořní plavbě - 35 mezinárodních úmluv, Směrnic EU a jiných obecně závazných právních předpisů Místní úřad : - sociální věci a zdravotnictví,výstavba,doprava,životní prostředí,školství,občanskoprávní záležitosti……

7 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification)

8 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) Specifika organizací státní správy ve vztahu k ISO 9001 ve srovnání s podnikatelskou sférou Jakost : Dodržení specifických zákonů Správní řád 500/2004 Sb.

9 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) Specifika organizací státní správy ve vztahu k ISO 9001 ve srovnání s podnikatelskou sférou- „ firemní kultura“

10 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) Specifika organizací státní správy ve vztahu k ISO 9001 ve srovnání s podnikatelskou sférou Důraz v rámci ISO 9001 : - struktura procesů, vycházející z požadavků legislativy - Správní řád - procesy podrobněji dokumentovány - řízení externí dokumentace a v případě změn okamžitá implementace do procesů - monitorování mezinárodní legislativy, relevantní pro úřad - interní audity, kombinované s vnitřním auditem na dodržování správního řádu - analýza spokojenosti občana

11 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) Přístup LL-C ( Certification ) -jmenovaný auditor pro příslušný orgán státní správy není akreditačním orgánem uznán pouze podle oboru NACE 36 – čili pouze pro obor státní správy obecně, ale musí být rovněž odborníkem a kvalifikovaným auditorem ve spravované oblasti ( doprava, školství, stavebnictví…. ), i když Český Institut pro akreditaci specifickou odbornost podle typu orgánu státní správy nevyžaduje -posuzování organizace je zaměřeno na skutečnou prováděnou činnost a její efektivní výsledek, nikoliv na byrokratické dodržování směrnic

12 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) Přístup LL-C ( Certification ) - auditor musí chápat situaci pracovníků – prostředí, používané IT, pracovní zatížení - auditor zvažuje využití systému procesů k maximální účinnosti správního orgánu při současné pracovní pohodě zaměstnanců - při analýze spokojenosti občana bude auditor zohledňovat pouze skutečně oprávněné námitky občana a přistupovat k námitkám jako k inspiraci na případnou logickou změnu procesu.

13 QUALITY, ENVIRONMENT, SAFETY SJEDNOCENÍ POŽADAVKŮ LEGISLATIVY A OBECNÝCH PRINCIPŮ ISO 9001 VE STÁTNÍ SPRÁVĚ LL-C (Certification) LL-C ( Certification ) Czech Republic, s.r.o. Pobřežní 620/ Praha 8 - Karlín Česká Republika Telefonní ústředna: Certifikace systémů: Certifikace výrobků: Fax: Kontaktní osoba: Tereza Ba Kadlec


Stáhnout ppt "9.Národní konference kvality ve veřejné správě (Brno, 20. února 2013) Ing.Jiří Dynybyl,MBA."

Podobné prezentace


Reklamy Google