Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální stálá konference Libereckého kraje Téma Spolupráce ASZ v oblasti vzdělávání Regionální stálá konference Libereckého kraje Petra Zahradníková,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální stálá konference Libereckého kraje Téma Spolupráce ASZ v oblasti vzdělávání Regionální stálá konference Libereckého kraje Petra Zahradníková,"— Transkript prezentace:

1 Regionální stálá konference Libereckého kraje Téma Spolupráce ASZ v oblasti vzdělávání
Regionální stálá konference Libereckého kraje Petra Zahradníková, metodik RC Střed ASZ Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami„ č. CZ /0.0/0.0/15_001/

2 Témata Představení projektu IPs ASZ
2. Místní plán inkluze pro oblast vzdělávání – spolupráce a podpora aktérů v oblasti vzdělávání 3. Možnosti výzev OP VVV – KPSVL I, KPSVL II

3 Individuální projekt Agentury pro sociální začleňování
Individuální projekt Agentury pro sociální začleňování – „Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v území se sociálně vyloučenými lokalitami“ Realizace: POZN: Lokální konzultant pro inkluzivní vzdělávání na min. 2 roky spolupráce v oblasti vzdělávání Klíčové aktivity v projektu: Spolupráce v území (tvorba a implementace Strategického plánu inkluze ve městech, pomoc se zpracováním inkluze v Místních akčních plánech) Podpora odborné spolupráce (příprava a realizace odborných panelů na téma inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami – spolupráce škol a zřizovatelů v oblasti podpory dětí a žáků z marginalizovaných skupin. Expertní podpora partnerů v lokalitách a interního týmu Agentury prostřednictvím centrálních expertů na témata vztahující se k inkluzi.) Aktivizace relevantních aktérů (příprava a realizace odborných workshopů, veřejných setkání, konferencí, exkurzí/stáží za příklady dobré praxe, zahraničních studijních cest, analýzy zahraničních expertů.) Metodická podpora (tvorba Metodického manuálu pro rozvoj inkluzivního vzdělávání na místní úrovni.) Evaluace, výzkumy, analýzy (vstupní analýzy místních vzdělávacích sítí, Analýza segregace škol z pohledu sociálního vyloučení; evaluační manuál; dílčí a souhrnné hodnotící zprávy o dopadu projektu v lokalitách)

4 Místní plán inkluze (MPI)
Místní plán inkluze je zpracováván v obcích zapojených do Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám (KPSVL). MPI je v souladu s platnými národními, krajskými a místními strategickými dokumenty, zvláště KAP, MAP, Dlouhodobými záměry v oblasti vzdělávání, Strategií vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 a platnými Akčními plány inkluzivního vzdělávání MŠMT. Obec/svazek obcí vytváří ve spolupráci s pracovní skupinou pro vzdělávání a zástupci ASZ (lokální konzultant a konzultant pro inkluzivní vzdělávání) Místní plán inkluze v oblasti vzdělávání (dále jen MPI), jehož cílem je systemizace opatření na podporu inkluzivního vzdělávání v obci v rámci místní vzdělávací soustavy. Plán musí být vypracován na dobu 3 let. Návrh plánu musí minimálně obsahovat identifikaci problémů v oblasti inkluzivního vzdělávání/ příčin bariér inkluzivního vzdělávání a rámcový návrh možných opatření řešících daný problém či příčinu bariér inkluzivního vzdělávání v obci.

5 MPI Musí obsahovat: Úvod Analýzu oblasti vzdělávání s ukazateli
Strategickou část – strategické cíle a z nich vycházející: Specifické cíle Opatření Aktivity v oblasti spolupráce – MŠ/ ZŠ, zřizovatel, NNO Aktivity jednotlivých škol – MŠ/ ZŠ Infrastruktura

6 MPI Viz :Vzory příloh pro výzvu č. 02_16_021 Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL: Aktualizovaná příloha Potvrzení ASZ o projektu ze dne , zveřejněná na stránkách MŠMT, která je žadatelem předkládána společně s žádostí o podporu. Viz:

7 MPI – postup přípravy a schvalovací proces
Příprava – zástupci města a LK IV (plus metodik ASZ) Proces připomínkování PS Vzdělávání Konzultace MŠMT – do Projednání Lokálním partnerstvím 5. Projednání a schválení MPI městem

8 Kvantitativní ukazatele MPI – výchozí stav
Příklady: kapacity – naplněnost, počty pedagogů, AP Počet dětí s SVP nebo s potřebou podpůrných opatření Záškoláctví ve školách s žáky ze SVL Počet předčasných odchodů ze vzdělávání ZŠ Počet absolventů ZŠ, kteří nenastoupili na střední školu Počet dětí s potřebou podpůrných a vyrovnávacích opatření ve všech formách předškolního vzdělávání – MŠ,ZŠ, SŠ Organizace vyjma MŠ, ZŠ podporující žáky s SVP – možnosti spolupráce v Liberci Žáci ZŠ – zapojení do procesu doučování; Počet rodičů dětí a žáků, kteří využijí sociální službu SAS pro rodiny s dětmi; Žáci ZŠ, kteří jsou klienty služby (kumulativně) NZDM; Počet organizací působících ve výchově a vzdělávání (včetně zájmového a neformálního), Počet podpořených partnerství

9 MPI – zohledňuje potřeby cílových skupin a jednotlivých MŠ a ZŠ
Příklad: Strategický cíl – rovné příležitosti ve vzdělávání 1.1. Specifický(-é) cíl(-e): Podpora všech základních a mateřských škol Statutárním městem Libercem s cílem rovného přístupu k předškolnímu a základnímu vzdělávání, začlenění co nejvyššího počtu dětí do předškolního vzdělávání ve věku od 3 let a zvýšení proinkluzivnosti mateřských a základních škol. 1.1.1 Opatření Aktivity v oblasti spolupráce – MŠ/ ZŠ, zřizovatel, NNO Aktivity jednotlivých škol – MŠ/ ZŠ Infrastruktura – investice do jednotlivých MŠ/ ZŠ (např. IROP, SC 2.4 pro ZŠ) – navazuje a spolupracuje s ŘV MAP (SR – doporučena příprava do 30.9.)

10 Výzvy KPSVL OP VVV Povinná Aktivita č. 1: Řízení projektu
Povinné volitelné aktivity KPSVL I (pro KPSVL II platí vše vyjma Aktivit č. 2 pro obce a svazky obcí) nutné realizovat min. 1 povinně volitelnou aktivitu možné realizovat více povinně volitelných aktivit Aktivita č. 2: Podpora obce při zavádění inkluzivního vzdělávání Aktivita č. 3 (2 KPSVL II): Předškolní vzdělávání Aktivita č. 4 (3 KPSVL II): Prevence školní neúspěšnosti V rámci této výzvy je možné zapojit školy, které vzdělávají více jak 40% dětí a žáků se SVP ve třídě i škole. Všechny aktivity musí být v souladu s Místním plánem inkluze – povinnou součástí Strategického plánu sociálního začleňování dané obce/svazku obcí (příloha „“, kde bude uveden výčet aktivit projektu, u nichž Agentura pro sociální začleňování potvrdí jejich jedinečnost a soulad projektu se SPSZ).

11 Výzva KPSVL I OP VVV – základní informace
datum zahájení příjmu žádostí o podporu: datum ukončení příjmu žádostí o podporu: do vyčerpání alokace, nejpozději do nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: minimální délka trvání projektu: 24 měsíců maximální délka trvání projektu: 36 měsíců Celková alokace na výzvu: 250 mil. Kč Minimální výše celkových způsobilých výdajů: 3 mil. Kč Maximální výše celkových způsobilých výdajů: 50 mil. Kč Způsob financování: Ex-ante Oprávnění žadatelé: Obce/ Dobrovolné svazky obcí dle zákona o obcích zapojené do Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám

12 Výzva KPSVL I OP VVV – základní informace
PO3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání IP3 Socioekonomická integrace marginalizovaných skupin jako jsou Romové SC 1 Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání Číslo výzvy KPSVL I: 02_16_021 Typ podporovaných operací/projektů: individuální projekt Druh výzvy: průběžná, komplementární Model hodnocení: jednokolový

13 Výzva KPSVL I OP VVV – základní informace
Partneři: Školy zřizované organizačními složkami státu (právnická osoba vykonávající činnost školy zapsaná ve školském rejstříku) Školy a školská zařízení, které nejsou zřízené organizačními složkami státu (tj. právnická osoba vykonávající činnost školy a školského zařízení zapsaná ve školském rejstříku) Příspěvkové organizace, které nejsou zřízené organizačními složkami státu (kromě všech právnických osob vykonávající činnost škol a školských zařízení zapsaných ve školském rejstříku) Veřejné vysoké školy Soukromé vysoké školy Udržitelnost: nerelevantní

14 Výzva KPSVL I OP VVV - CS Cílové skupiny:
Žáci ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí („žáci ze znevýhodněného prostředí“ - např. žáci s odlišným mateřským jazykem nebo romským etnolektem, kteří jsou současně socioekonomicky znevýhodnění) – povinná CS Žáci, kteří jsou ohroženi předčasným odchodem ze vzdělávání Děti a žáci, pokud jsou aktivity realizovaného projektu zaměřeny na vytváření inkluzivního prostředí ve škole, školském zařízení pro zájmové vzdělávání a organizacích působících v oblasti volného času dětí a mládeže Rodiče a opatrovníci dětí a žáků („rodiče“) Pracovníci škol a školských zařízení, vedoucí pracovníci škol a školských zařízení Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti volného času a zájmového vzdělávání dětí a mládeže Studenti pedagogických fakult a oborů zaměřených na vzdělávání dětí a žáků. Veřejnost

15 KPSVL I OP VVV – limity financování
Nebude podporován vznik nových kurzů DVPP, ani jejich realizace. Nebudou podpořeny projekty zaměřené na vznik nových webových portálů nebo jejich částí. Nebude podporován vznik a vybavování klubů v rámci aktivity 4.4. V rámci aktivity 4.6. Kariérové poradenství je nezpůsobilým výdajem úhrada mzdových výdajů zaměstnavateli rodiče.

16 Výzva KPSVL II – základní informace
Výzva č. 02_16_039 Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL (Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám) II Alokace: 450 mil. Kč Datum vyhlášení: 15. listopadu 2016 Datum ukončení příjmu žádostí o podporu: do vyčerpání alokace nejpozději do Min. uznatelné náklady 3 mil. Kč, doložený obrat za minulé roky max. 30% uznatelných nákladů rozpočtu Předpokládaný objem finančních prostředků: Kč Maximální výše celkových způsobilých výdajů: Kč Maximální délka trvání projektu: 36 měsíců Aktivita I. Řízení projektu Aktivity II. Předškolní vzdělávání Aktivity III. Prevence školní neúspěšnosti Odkaz na stránky MŠMT

17 Výzva KPSVL II – základní informace
Výzva č. 02_16_039 Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL (Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám) II Alokace: 450 mil. Kč Datum vyhlášení: 15. listopadu 2016 Datum ukončení příjmu žádostí o podporu: do vyčerpání alokace nejpozději do Min. uznatelné náklady 3 mil. Kč, doložený obrat za minulé roky max. 30% uznatelných nákladů rozpočtu Předpokládaný objem finančních prostředků: Kč Maximální výše celkových způsobilých výdajů: Kč Maximální délka trvání projektu: 36 měsíců Aktivita I. Řízení projektu Aktivity II. Předškolní vzdělávání Aktivity III. Prevence školní neúspěšnosti Odkaz na stránky MŠMT

18 Děkuji za pozornost Petra Zahradníková zahradnikova.petra@vlada.cz
Tel: Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami„ č. CZ /0.0/0.0/15_001/


Stáhnout ppt "Regionální stálá konference Libereckého kraje Téma Spolupráce ASZ v oblasti vzdělávání Regionální stálá konference Libereckého kraje Petra Zahradníková,"

Podobné prezentace


Reklamy Google