Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kompetence pro trh práce „Rating trenérských organizací“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kompetence pro trh práce „Rating trenérských organizací“"— Transkript prezentace:

1 Kompetence pro trh práce „Rating trenérských organizací“

2 2 Obsah: 1.Představení hodnotícího nástroje 1.1. Stupnice hodnocení 1.2. Způsoby využití ratingu 1.3. Oblasti hodnocení vzdělávacích organizací 2.Způsob hodnocení trenérských organizací 3.Hodnocené trenérské organizace 4.Výsledky ratingu 5.Diskuse

3 3 1. Představení hodnotícího nástroje Navržená metodika a postup hodnocení organizace vychází z principů a zásad zakotvených v TQM (konkrétně v normách ISO 9000 a 14000) a z principů Modelu excelence, který používá EFQM pro hodnocení excelence malých a středních firem. Součástí hodnocení bývá i sebehodnocení hodnocené organizace, které zpravidla předchází vlastnímu hodnocení.

4 4 Rating je způsob hodnocení organizace, jehož výsledkem je stručné označení, udávající úspěšnost organizace. Rating slouží hlavně zákazníkům vzdělávací organizace. Mezi zákazníky vzdělávacích organizací hlavně patří: přímí účastnící vzdělávacích programů: –žáci a studenti v případě škol –zaměstnanci v případě škol, celoživotního vzdělávání, komerčních kurzů –nezaměstnaní nepřímí účastníci vzdělávacích programů: –rodiče a zřizovatelé v případě škol –zaměstnavatelé –úřady práce

5 Stupnice hodnocení StupeňHodnota Popis A Špičkova organizace, mezinárodně známá a uznávaná. Modelový typ. A 80 – 61 Vysoce erudovaná instituce, vysoká profesionální úroveň, zavedený certifikovaný systém. B 60 – 51 Spolehlivá instituce s trvale dobrými výsledky ve vzdělávání, s prvky nepřetržitého zlepšování. Pevná pozice na trhu vzdělávání. C+ 50 – 41 Instituce s širokým portfoliem klientů a pevnou pozici na trhu. CInstituce se středním počtem klientů a jistým postavením na trhu. D 40 – 21 Instituce s omezeným počtem klientů na trhu vzdělávání. E Instituce s nestálou klientelou, která vstupuje na trh vzdělávání, s malými zkušenostmi.

6 6 A+ … „Světová“ A … „Evropská špičková“ B … „Česká špičková“ C … „Místní špičková“ D … „Místní“ E

7 Způsoby využití ratingu Rozdělení účastníků ratingu: Přímí účastníci – účastníci kurzů, seminářů či workshopůstudenti, zaměstnanci rozvíjející své kompetence, znalosti a profesi, nezaměstnaní hledající pomoc při hledání práce, rozvoj svých dovedností, kompetencí a změnu pro uplatnění na trhu práce, úřady práce vybírající si vzdělavatele Nepřímí účastníci 1 – zaměstnavatelé, úřady práce Nepřímí účastníci 2 –zřizovatelé škol, rodiče

8 8 Přímí účastníci - Volit raději organizaci s vyšším ratingem, protože má lepší systém vzdělávání i lepší výsledky vzdělávání. U organizaci s lepším hodnocením je větší pravděpodobnost, že si svoje dobré hodnocení a výsledky udrží déle, než organizace s nižším ratingem. Nepřímí účastníci 1 – Organizace s lepším hodnocením bývá zpravidla dražší, protože lepší systém vzdělávání i lepší výsledky vzdělávání něco stojí. U střednědobých zakázek na rok a déle (školní docházka je vždy), případně u zakázek s většími nároky na lektory a inovativnost je vhodné volit organizaci s hodnocením co nejlepším. Nepřímí účastníci 2 – Rating hodnotí školu a její management ve všech podstatných oblastech (viz dále). Hodnocení – rating organizace je hodnocením jejího managementu. Vzrůstá význam vzdělání a rodiče jsou ochotni děti do dobré školy vozit.Někde je nedostatek žáků a je ohroženo financování škol. Rodiče i zřizovatelé mohou využít rating k rozhodování.

9 Oblasti hodnocení vzdělávacích organizací Úroveň řízení, strategie a cíle organizaceváha 10 Zdroje, lidské zdroje, externí pracovníciváha 25 Systém, procesyváha 15 Spokojenost zákazníkaváha 20 Dosažené výsledky v oblasti vzdělávání a tréninku kompetencíváha 25 Image organizace – u okolí, zaměstnanců, partnerůváha 5

10 10 2. Způsob hodnocení trenérských organizací vytvoření sady otázek a kritérií k hodnocení trenérských organizací vytvoření 4 verzí, které se pilotně ověřovaly (4. verze je elektronická a zastřešuje všechny dřívější přílohy) celkově se hodnocení zúčastnilo 14 organizací (pilotní ověření) Požadavky při hodnocení na trenérskou organizaci: chuť získat zpětnou vazbu o své vzdělávací organizaci ochota odpovídat na dotazy hodnotitelů časová náročnost – 6 hodin nulová příprava na samotné setkání – hodnocení současného reálného stavu

11 11 Průběh samotného hodnocení v organizaci: 2 hodnotitelé – pro objektivitu hodnocení (samostatné hodnocení ze strany každého hodnotitele ) uvedení a představení hodnotících kritérií záznam poznatků získaných v průběhu setkání - převedení poznatků z ověřování do formuláře „Hodnocení trenérské organizace“ společné porovnání a diskuse ke stanovení objektivního konečného výsledku

12 12 3. Hodnocené trenérské organizace Hodnocení se zúčastnily následující trenérské organizace: RPIC-ViP, s.r.o. Specialist Service, s.r.o. DC Vision, s.r.o. KaPA, o.p.s. OU CIT AG Synerko, s.r.o. Kazuist, s.r.o. KVIC, Nový Jičín ÚP Karviná – Odbor rekvalifikace ÚP Ostrava – Odbor rekvalifikace ÚP Opava ÚP Nový Jičín AHRA – Human Resource Agency, s.r.o. Gymnázium a SŠO Orlová - Lutyně

13 13 4. Výsledky ratingu Rozsah hodnot získaných výsledků: 47,2 – 68,0 do kategorie A – „evropská špičková“ – spadá 5 organizací do kategorie B – „česká špičková“ – spadá 8 organizací do kategorie C+ - „místní špičková“ – spadá 1 organizace Na základě ratingu každá organizace získá přehled o svých silných i slabých stránkách. Seznámí se se svým postavením na trhu. Může se díky doporučením dále rozvíjet a inovovat své služby.

14 14 Na základě hodnocení lze říci, že převážná většina trenérských organizací: má vyšší dosažené hodnoty v oblasti „předpokladů“ (úroveň řízení, strategie a cíle organizace; zdroje, lidské zdroje, externí pracovníci; systém, procesy), než v oblasti „výsledků“ (spokojenost zákazníka; dosažené výsledky v oblasti vzdělávání a tréninku kompetencí; image organizace). Opačné tendence lze nalézt pouze u tří organizací.

15 15 5. Diskuse Tímto děkujeme všem organizacím, které se pilotních ratingu zúčastnily. Děkuji za pozornost Ing. Petra Adásková


Stáhnout ppt "Kompetence pro trh práce „Rating trenérských organizací“"

Podobné prezentace


Reklamy Google