Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama."— Transkript prezentace:

1 Event Marketing

2 Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama na značku Event marketing AkcePodpora prodeje Event marketing Reklama na značku Event marketing

3 Event marketing podporuje Reklamu Podporu prodeje Direkt marketing Public relations Komunikaci se zaměstnanci Účinnost na veletrzích a výstavách Sponzoring

4 Typologie event marketingových aktivit podle obsahu Pracovně orientované eventy (Pro zaměstnance, akcionáře, obchodní partnery (outdoorové produktové školení) Informativní eventy (Infotainment, edutainment) Zábavní eventy (koncerty, incentivní cesty, trendové sporty)

5 Typologie event marketingových aktivit podle cílových skupin Veřejné eventy pro  Zákazníky, širokou veřejnost  Novináře  Názorové vůdce Firemní eventy pro  Interní cílové skupiny; zaměstnance, dodavatele, akcionáře

6 Typologie event marketingových aktivit podle konceptu Eventy využívající příležitost (oslavy výročí, den otevřených dveří) Značkový (produktový) event (emocionální vztah ke značce) Imagový event (značka a místo) Event k know-how (překonání hranic) Kombinovaný event (přizpůsobený: místu, času, příležitosti)

7 Typologie event marketingových aktivit podle zážitku Podle zážitku, který vyvolávají Podle účinku, na komunikaci klíčového sdělení Přenos pocitů mezi aktivitou a značkou Jedinečnost Neopakovatelnost

8 Typologie event marketingových aktivit podle místa Venkovní eventy (open-air) Eventy pod střechou

9 Firemní eventy Zákaznické eventy Pro dealery a obchodníky Slavnostní otevření, uvedení nových produktů Prázdninové, vánoční párty Průmyslové show Setkání a kongresy, eventy na veletrzích Sponzorské eventy Pro management a zaměstnance; team buildingové eventy, výročí, ocenění

10 Společenské a zábavní eventy Hudba Divadlo Umění Vědecká setkání Show Sport Závody Festival Náboženské oslavy Státní oslavy

11 Plánování eventu 1. Situační analýza 2. Stanovení cílů 3. Identifikace cílových skupin 4. Stanovení strategie 5. Integrace do komunikačního mixu 6. Volba eventu 7. Plánování zdrojů 8. Stanovení rozpočtu 9. Realizace kontrola

12 Situační analýza (1) Komunikační aspekty  Ekonomické a psychologické cíle, image  Potřeba a vhodnost zážitkové komunikace  Dosavadní zkušenosti s eventy  Vhodné a dostupné příležitosti k eventům Tendence v nabídce a poptávce po eventech  Alternativní možnosti, cena/výkon  Potřeby a hodnoty cílových skupin (životní styl, zvyky, spotřební chování) Vnitrofiremní potenciál  Finanční a lidské zdroje

13 Cíle event marketingu (2) Taktické  Kontaktní Strategické  Komunikační Podle délky (operativní, taktické, strategické) Podle směru působení (interní, externí) Podle psychologického působení (kognitivní, emocionální) Finanční

14 Psychologické cíle Aktivace vnímání značky, produktu Umístění prostřednictvím emocionálního zážitku Emocionální přemostění (integrace značky do emocionálního světa recipienta) Tvorba, péče a změna image značky Růst věrohodnosti značky Dialog se zákazníkem, uspokojení přání Penetrace cílové skupiny Vztah se zákazníkem prostřednictvím kolektivního zážitku Vytváření loajality k firmě, značce, produktu

15 Identifikace cílových skupin (3) Primární (participuje) Sekundární (zprostředkovaně) Interní  Zaměstnanci  Vlastníci Externí  Zákazníci  Dodavatelé  Novináři, média  Názoroví vůdci Podle kritérií Vztah ke značce Socio-ekonomických Demografických Chování Emocionálních  Volný čas  Zvyky  Hodnoty  Sklon k prožitkům

16 Stanovení strategií (4) Dimenze Kdo? Objekt (značka, produkt, firma) Co? Sdělení (přesné, výstižné, zapamatovatelné) Pro koho? Cílové skupiny (standardizace, diferenciace) Jak často? Intenzita (koncentrace, diverzifikace) S čím? Typologie (1 nebo více typů) Jak? Inscenace (jedinečnost, zvláštnost, neopakovatelnost)

17 Formální členění strategií Počet eventů Počet cílových skupin MalýVelký MalýKoncentrovaná strategie standardizace Diverzifikovaná strategie standardizace VelkýKoncentrovaná strategie diferenciace Diverzifikovaná strategie diferenciace

18 Obsahové členění strategií Zaváděcí Cíleně rozvíjející Imagové Zážitkové Lokální Globální

19 Zážitková strategie Vytvoření základní emocionální koncepce  Prostředí, hodnoty, firemní filozofie Generování emocionálních hodnot  Verbální, smyslové Volba emocionálního profilu značky  Jedinečnost hodnoty Sestavení emocionálního prožitku  Podnět, opakování, konzistence

20 Pravidla strategie Třídimenzionální zážitek Aktivní podíl recipientů Jedinečnost, neopakovatelnost Multisenzitivní Dramaturgie  Pre-event (oznámení, pozvání)  Main event  After-event (vč. vyhodnocení)

21 Integrace do komunikačního mixu (5)

22 Volba eventu (6)

23 Plánování zdrojů (7)

24 Stanovení rozpočtu (8)

25 Realizace a kontrola (9) Teorie davu Role celebrit

26 Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo odkaz www zaměstnancůwww.sks.cz


Stáhnout ppt "Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama."

Podobné prezentace


Reklamy Google