Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama AutorMgr. Pavel Lintner Tematická oblastFinanční gramotnost Tematický okruhFinanční trh Ročník4 Datum tvorbyzáří 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 Reklama

3  propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky  jejím obvyklým cílem je zvýšení prodeje, zvýšení image značky, produktu nebo služby, zlepšení a upevnění pověsti firmy

4 Reklama  k jejímu šíření jsou využívány noviny, časopisy, televizní a rozhlasové vysílání, internet, plakáty, billboardy, letáky, polepy dopravních prostředků, product placement, reklamní předměty, PR články apod.

5 Vliv reklamy na spotřebitele  ovlivňuje racionální chování spotřebitele a jeho preference  má víc psychologický než informativní charakter  účelem reklamy není objektivně informovat – informace jsou poskytovány cíleně a pouze v nezbytné míře za účelem prodeje

6 Vliv reklamy na spotřebitele  z reklamy nelze rozpoznat kvalitu výrobku nebo služby  přeháněním a uváděním pouze kladných vlastností produktu a zatajováním jeho nedostatků uvádí spotřebitele v omyl

7 Vliv reklamy na spotřebitele  snaží se v nás vzbudit pocit, že určitý produkt potřebujeme pro svůj spokojený život  vytváří v nás pocit, že produkt je zde pro naše dobro a ne pro zisk zadavatele reklamy

8 Vliv reklamy na spotřebitele  přesvědčuje nás, že prezentovaný výrobek se zásadně liší od těch konkurenčních  spojením produktu se zidealizovanými lidmi v nás vytváří pocit, že používáním tohoto produktu se jim budeme podobat

9 Vliv reklamy na spotřebitele  reklama působí na naše pocity a podvědomí  reklama působí na každého i na toho, kdo si to nepřipouští či neuvědomuje

10 Kritické posouzení reklamy  snažte se vlastními slovy vyjádřit, co konkrétního a užitečného reklama o výrobku nebo službě sděluje (kvalita, cena apod.) – často odhalíte prázdnotu sdělení nebo dokonce jeho lživost

11 Kritické posouzení reklamy  z principu nevěřte reklamám obecně – každou hodnoťte a posuzujte z hlediska její relevance  sežeňte si ještě další, přesnější informace z nezávislých zdrojů  zvláště opatrně posuzujte ty reklamy, v nichž se zpívá nebo ve kterých vystupují zvířata či děti

12 Kritické posouzení reklamy  tvrdí-li reklama, že byl proveden test nabízeného výrobku, tak s velkou pravděpodobností nebyl proveden vůbec, a pokud ano, tak jistě ne podle pravidel, s jakými se takové testy seriózně dělají

13 Kritické posouzení reklamy  značně podezřelá jsou odvolávání se na anonymní autority a neověřitelná prohlášení, např. Dr. XY tvrdí … devět z deseti … doporučují … 83,6 % žen, které vyzkoušely …

14 Závěr  posuzujte reklamu s dostatečným odstupem  nepropadejte reklamě a nenechte se jí nadmíru ovlivňovat  nepodléhejte tlaku reklamy na rychlé rozhodnutí – nechte si vždy dostatečný čas na rozmyšlení

15 Závěr  nepodléhejte iluzi, že určitý výrobek nebo služba změní váš život nebo že vás posune do vyšší společenské kategorie

16 Otázky a úkoly 1.Vyhledejte na internetu zákon o regulaci reklamy a uveďte příklady reklamy, které zakazuje. 2.Co je to klamavá reklama? 3.Uveďte příklady výrobků nebo služeb, které jste si koupili na základě reklamy.

17 Použité zdroje: PETRÁŠKOVÁ, V. – HORVÁTHOVÁ, Z.: Vybrané kapitoly z finanční gramotnosti. 1. vydání. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2010. 133 s. ISBN 978-80-7394-233-5. DVOŘÁKOVÁ, Z. – SMRČKA, L. a kol.: Finanční vzdělávání pro střední školy. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2011. 312 s. ISBN 978-80-7400-008-9. Finance.cz [online]. Dostupné z: http://www.finance.cz


Stáhnout ppt "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama."

Podobné prezentace


Reklamy Google