Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod."— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod

2 C HARAKTERISTIKA ZVOLENÉHO PRODUKTU Produkt (product) Cena (price) Propagace (promotion) Místo (place) Lidé (people) Obal (package)

3 MARKETINGOVÝ VÝZKUM Cíl dotazníkového šetření: analýza trhu s tabákem – ovlivnitelnost spotřebitelů cenou nebo jiných faktorech Postup při dotazníkovém šetření: složení dotazníku – typy otázek vybírání respondentů postup při vyplňování dotazníků

4 V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ Respondenti - počet, složení Věková kategorie PlánSkutečnost 18 – 25 let15 26 – 35 let15 36 – 45 let10 46 – 55 let55 56 let a více55 Celkem50

5 V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Výsledky analýzy: Pro 76% dotazovaných je nejdůležitějším faktorem při výběru cigaret cena, pro zbytek kvalita a značka 88% respondentů přiznalo, že reklama nemá na jejich rozhodnutí o kouření podstatný vliv. 12% dotazovaných se občas nechá reklamou unést Varovné slogany na krabičkách cigaret neodradí od kouření 94% dotazovaných. Negativní možnosti odpovědi jsou rozděleny v poměru: „spíše ne“ 56% a „rozhodně ne“ 38%.

6 V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Souhlas se zákazem kouření na zastávkách veřejné hromadné dopravy potvrdilo 78% respondentů Věková kategorie Možnost odpovědi Určitě ano Spíše anoSpíše neUrčitě ne 18 – 25 let – 35 let – 45 let – 55 let a více3200 Celkem

7 V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Seženete Vaší oblíbenou značku cigaret v restauracích? Rozložení odpovědí na ot. č ano, vždytéměř vždyvýjimečněnikdy možnosti odpovědí Počet respondetů

8 V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Další otázky se zaměřily na konkrétní značku cigaret – Viceroy 76% respondentů vyzkoušelo značku Viceroy. 40% respondentů pravidelně kupuje tuto značku cigaret, to je 20 osob Všem, kdo kouří cigarety značky Viceroy, cena jedné krabičky vyhovuje - v porovnání s ostatními značkami je prý relativně levná Všichni dotazovaní, kteří preferují značku Viceroy si vybaví vzhled obalu cigaret. Design se tedy dá považovat za zapamatovatelný. 10% respondentů si také vybaví obal, i když tuto značku nekupuje. Zbytek (7 osob) vůbec neví, jak tento obal vypadá

9 V YHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Účastnil(a) byste se soutěže se značkou Viceroy, která by spočívala ve sbírání bodů z krabiček? Rozložení odpovědí na otázku č určitě ano spíše ano spíše ne rozhodě ne

10 Doporučení k eliminaci nedostatků: šetřením nebyly zjištěny žádné vážné nedostatky produktu do podvědomí lidí se dostala jako „levnější značka“ zvýšení počtu prodejních míst – především restaurace, hospody Závěr: cíl dotazníkového šetření hlavním faktorem při výběru cigaret je cena zaměření na značku Viceroy – oblíbenost, zapamatovatelnost obalu propagace značky Viceroy

11 Máte nějaké dotazy???? Ne? Tak děkujeme za pozornost.


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod."

Podobné prezentace


Reklamy Google