Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová."— Transkript prezentace:

1 Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová Brno 2006

2 Charakteristika společnosti Agrotec a. s.  společnost působí na trhu od roku 1990  sídlo společnosti je v Hustopečích u Brna  jediným akcionářem firmy je Carlos, spol. s r. o.

3 Organizační struktura společnosti

4 Charakteristika divize Zemědělská technika Funkce divize:  vlastní obchod se zahraničním partnerem  marketingové aktivity  realizace obchodu a servisní služby Divize je výhradním dovozcem a prodejcem zemědělské techniky značky New Holland a Kuhn.

5 Dovoz zemědělské techniky Dovoz zemědělské techniky do České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ

6 Vývoz zemědělské techniky Vývoz zemědělské techniky z České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ

7 Situace v ČR v oblasti ZT Dotační politika Evropské unie  Evropský zemědělský orientační a záruční fond  Dotace: přímé platby SAPS, OP Zemědělství, LFA Prodej traktorů Prodej sklízecích mlátiček Zdroj: zpracováno autorem na základě interních materiálů firmy

8 Analýza odvětví

9 Výrobek Hlavní aktivity divize ZT  prodej zemědělské techniky  servis zemědělských strojů  prodej náhradních dílů  zemědělské služby Hlavní značky prodávané divizí

10 Cena  dohoda mezi dealerem a Agrotecem týkající se cen a slev  jednotná cena náhradních dílů po celé ČR  slevy: množstevní, sezónní, věrnostní  cena = pořizovací náklady + zisková marže  možnosti úhrady: úvěr, splátkový prodej, leasing

11 Distribuce

12 Propagace - odborné noviny a časopisyReklama: - reklamní materiály předvádění na společenských akcíchPodpora prodeje – - méně agresivnější reklama Vztahy s veřejností: Osobní prodej - publikace - veřejné akce - novinky - angažovanost pro komunitu - nosiče vlastní identity - lobbistické aktivity - aktivní sociální odpovědnost

13 Finanční situace podniku Ukazatele zadluženostiUkazatele likvidity Ukazatele rentabilityUkazatele aktivity celková zadluženost rok 2004 54,64 % rok 200552,93 % podnik se nachází v riziku nedostátí závazku v jednotlivých letech došlo ke zrychlení obrátkovosti jednotlivých složek majetku ve sledovaném období došlo ke snížení ziskovosti

14 Marketingový průzkum  veletrh zemědělské techniky Techagro  80 dotazovaných respondentů  zdroj informovanosti: tisk, veletrhy, prodejci  důvod zakoupení produktu: kvalita strojů  kladné ohodnocení firmy  spokojenost: servis, kvalita, přívětivost firmy  důvod nekontaktování firmy: loajalita vůči jiné firmě Výsledky:

15 Diskuse  zvýšení dotací, zvýšení poptávky  pokles cen hlavních zemědělských komodit  silná konkurence v odvětví  prestiž a image firmy Agrotec  kvalitní produkty a služby  rozsáhlá prodejní a servisní síť  méně agresivní reklama  společenské akce  malá flexibilita dodavatele Vnější prostředí firmy Vnitřní prostředí firmy

16 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová."

Podobné prezentace


Reklamy Google