Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityVI/2 inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti AutorMgr. Blanka Janková Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_2N_30_18 NázevCena Druh učebního materiáluPrezentace s výkladem učitele PředmětEkonomika Ročník2. ročník nástavbového studia Provozní technika Tématický celekFinanční gramotnost AnotaceSložky ceny zboží a služeb, cenové triky Metodický pokynPrezentace s komentářem, řízená diskuse a názory žáků k vybraným tématům, pod vedením učitele pochopit základní pojmy.. Klíčová slovaCena, náklady, zisk, skonto, množstevní slevy, cenové triky Očekávaný výstupŽáci se seznámí se složkami ceny a nejběžnějšími cenovými triky.. Datum vytvoření30. března 2014

2 Cena jako ekonomický pojem to je směnná hodnota nějakého statku či služby

3 Tvorba ceny Teoreticky by cena měla obsahovat veškeré náklady na realizaci statku nebo služby: materiál, mzdy, energie, opotřebení budov a strojů, náklady na dopravu, řízení a správu firmy, reklamu a propagaci atd. zvýšené o plánovaný zisk majitele nebo prodejce.

4 Tvorba ceny Formálně stanoví ceny prodejci, kteří je následně upravují vzhledem k nabídce a poptávce tak, aby maximalizovali zisk. Prodejci se snaží o co nejvyšší ceny, kupující naopak o co nejnižší. Tvorba ceny se je u jednotlivých statků a služeb různá na různém místě a v různém čase.

5 Slevy Představují snížení ceny, které dává prodávající kupujícímu jako odměnu za jeho žádoucí chování. Na trhu se neustále setkáváme s různými typy slev, a to prakticky ve všech sortimentech zboží

6 Nejběžnější druhy slev: Skonto - srážka z ceny při platbě v hotovosti Množstevní slevy – při odběru určitého množství zboží má zákazník nižší cenu Kumulované – jednotlivé částky se sčítají a přesáhnou-li určitou hranici je poskytnuta množstevní sleva Nekumulované – sleva z ceny je, pokud nákup přesáhl určitou částku Vrstvené – překočíte-li určitý limit jednoho druhu zboží určitou částkou, je poskytnuta sleva i na ostatní druhy zboží při menším odběru

7 Nejběžnější druhy slev: Funkční slevy (srážky) – obchod nebo distributor přebírá určité funkce za dodavatele (servis) Sezónní slevy – jedná se o slevy v období mimo sezónu nebo po skončení sezóny Věrnostní slevy – slevy jsou poskytnuty stálým zákazníkům Slevy pro dlouhodobé odběratele

8 Cenové triky: Na trhu se neustále setkáváme s různými typy slev, a to prakticky ve všech sortimentech zboží. Např. u sezónních slev počítáme s tím, že v lednu nakoupíme výhodně zimní oblečení a obuv a v červenci je zase výhodné letní oblečení a v kurzu budou plavky. Důvodem slevy ale může být větší množství zastaralého zboží, po kterém není poptávka. Setkat se můžeme také se „speciální nabídkou“, kdy je produkt prodáván pod obvyklou cenovou úrovní. - zvlášť v supermarketech, které mají omezenou nabídku některých druhů výrobků za nižší ceny, které většinou v různých časových intervalech obměňují, aby přilákali co nejvíce zákazníků a zvýšili tak i prodej ostatních druhů zboží.

9 Zdroje informací: www.wikipedia.cz www.chytrenakupy.cz


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google