Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,"— Transkript prezentace:

1 str. 27

2  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek, distribuce, propagace přinášejí náklady)

3  1. Interní faktory – náklady na vývoj, výrobu, distribuci, prodej a propagaci - určuje spodní hranici ceny  2. Externí faktory – poptávka a konkurence - určuje horní hranici ceny

4  je ta, za kterou jsou kupující ochotni daný výrobek koupit a naopak prodávající prodat  dozvíme se jí prostřednictvím marketing. výzkumu  (½ respondentů považuje cenu za přijatelnou

5

6  na trhu není nedostatek ani přebytek zboží  je to v podmínkách dokonalé konkurence

7

8  Pevná  Variabilní

9  1. Maximalizace zisku  2. Tržní podíl  3. Likvidace konkurence  4. Přežití  5. Rychlá návratnost investic  6. Prestiž, jedinečnost  7. Věrný zákazník

10 Cena orientovaná na:  náklady  poptávku  konkurenci  na zákazníka

11 Výrobní náklady 20 000 Kč Zisk výrobce 25 % 20 000 Kč +5 000 Kč 25 000 Kč Marže obchodu 10 % 25 000 Kč +2 500 Kč 27 500 Kč DPH 19 % 27 500 Kč +5 225 Kč 32 725 Kč Cena pro zákazníka 32 725 Kč

12  Variabilní náklady  proporcionální  progresivní  degresivní  Fixní náklady

13  Mez rentability  Kritický bod  Bod zvratu  BEP (break even point)  Nulový bod  Bod krytí nákladů  Práh rentability  udává minimální rentabilní vyráběné množství výrobků

14

15  vychází z cenové elasticity  E DP = % změna poptávaného množství % změna ceny

16

17

18

19  nejjednodušší metoda stanovení ceny  respektuje cenu konkurence  stanoví oproti konkurenci cenu:  vyšší: u značkového zboží  nižší: u neznačkového zboží  stejnou: využívá jinou výhodu (vyšší kvalita…)

20  stanoví se na základě hodnoty vnímané zákazníkem  zde hraje roli: prestiž, kvalita, exkluzivnost …

21  Skimming  Pronikání  Psychologie ceny a cenové triky

22  slíznutí smetany z mléka  získat z tržního podílu co nejvyšší zisk pro firmu  jde to u nových, kvalitních, ojedinělých výrobků přiláká to konkurenci – pak musí cenu snížit

23  firma přichází na trh s výrobkem, který již je na trhu  a nižší cenou chce přetáhnout zákazníky na svou stranou

24  firma stanoví cenu vyšší a propagací přesvědčí zákazníky o kvalitě výrobku

25  Prestižní cena – vysoká cena navodí kvalitu  Ceny končící na 9 – vypadají opticky nižší  Cenové řády – zboží ve třech cenových řadách  Procentní sleva – při koupi se odečte sleva  Umělá cena – uměle se zvýší pak se sníží  Cena zahrnující 2 výrobky – Cena výrobku v hodnotě jednoho  Množstevní slevy – např. ekonomická balení  Sezonní výprodeje – výprodej sezonních oděvů  Cena včetně kupónu na slevu – na další výrobek

26 P- cena Q - množství P E - rovnovážná cena Q E - rovnovážné množství

27


Stáhnout ppt "Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,"

Podobné prezentace


Reklamy Google