Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilStanislav Valenta
1
Naši klienti V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení Naši klienti jsou rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony) tvoří cca 20% všech nemocničních zařízení jsou různých velikostí a odborného zaměření Z toho vyplývá náročnost na údržbu, servis a uspokojování požadavků, která je daná vzdáleností klientů, různorodosti požadavků oborových ZP, zřizovatelů i samotných ZZ
2
Důvody budování a certifikace systému řízení jakosti v AKORD SOFTWARE Rozhodnutí o zavedení systému řízení jakosti v r. 2004 Zamýšlený kvalitativní posun v péči o stávající zákazníky Potřebná identifikace a reinženýring procesů S tím související identifikace a reinženýring: jednotlivých činností odpovědností a kompetencí dokumentace (vstupů a výstupů) Posílení konkurenceschopnosti firmy v oblasti zdravotnické informatiky
3
Soubor ISO 9001:2000 - neustálé zlepšování Cíl: dosahování vyšších úrovní Pohyblivý cíl Cyklus: plánuj – dělej – kontroluj - zaveď Zlepšování Do Check Act Plan
4
Zaměření na zákazníka Identifikuj zákazníky Poznej jejich potřeby Analyzuj jejich potřeby Plánuj opatření pro jejich splnění Realizuj opatření Kontroluj a monitoruj veškeré činnosti Reaguj a zlepšuj
5
Interní záměr při zavádění ISO Zpřehlednit a zefektivnit řízení a realizaci jednotlivých činností Minimalizovat formálnost systému řízení podle ISO Nezatížit implementaci nadměrnými náklady na další IT nástroje, lidské zdroje apod. Využít systémy, které sami vyvíjíme a dodáváme našim klientům, využít know-how IT společnosti
6
Postup při realizaci – definice procesů Identifikace a definice procesů z pohledu řízení jakosti hlavní (realizační) podpůrné – významné pro realizaci produktu nebo pro zákazníka řídicí a zlepšovací Definice posloupnosti a vzájemného působení procesů – mapa procesů Identifikování vlastníků procesu Stanovení kritérií procesů Provádění analýzy údajů k neustálému zlepšování procesů
8
Postup při realizaci – specifikace jednotlivých činností, definice kompetencí a odpovědností Tvorba procesních diagramů U každého procesu definice: vstupů procesu činností procesu výstupů procesu Tvorba matice kompetencí a pravomocí Definice pracovních funkcí a k nim náležejících popisů pracovních funkcí
9
Postup při realizaci – zapojení IT do implementace řízení jakosti Všechny datové zdroje v AKORD SOFTWARE jsou elektronické V souladu se záměrem minimalizace formálnosti řízení podle ISO jsme od počátku promýšleli propojení všech datových zdrojů a využití informací pro účely ISO Sledování a vyhodnocování kriterií jednotlivých procesů – využití vlastního nástroje MIS AKORD P RO ®
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.