Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Integrovaný operační program
Ing. Martin Rybář Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky.
2
Modul: Operační programy 2007 – 2013 pro podnikatele
Realizace v rámci projektu: Vývoj nových modulů dalšího profesního vzdělávání regionálních manažerů Žadatel: Místní akční skupina Hlubocko - Lišovsko o.p.s. Operační program: Operační program Rozvoj lidských zdrojů Grantové schéma: Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání E-learning: (přístup do kurzu) Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky.
3
Integrovaný operační program
Globální cíl IOP: Modernizace a zefektivnění činnosti a procesů v oblasti veřejné správy, veřejných služeb a řízení územního rozvoje, které jsou důležité pro vyvážený a harmonický rozvoj celého území ČR jako předpokladu pro zvýšení konkurenceschopnosti regionů a ČR jako celku. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky.
4
Integrovaný operační program
V rámci IOP se integruje několik tematických oblastí podpory, které z hlediska vymezených kompetencí a dělby práce musí být zajišťovány z centrální úrovně: Modernizace veřejné správy, Zvýšení kvality a dostupnosti veřejných služeb Zlepšení efektivity řízení a koordinace územního rozvoje Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky.
5
Integrovaný operační program
Specifické cíle IOP: Zvýšení efektivity a zkvalitnění procesů a zlepšení dostupnosti služeb veřejné správy na národní a regionální úrovni 2. Modernizace a systémová přeměna vybraných veřejných služeb s cílem nastartování procesu celkové transformace veřejných služeb jako základní předpoklad pro zajištění konkurenceschopnosti regionů 3. Zlepšení koordinace, modernizace přístupů a metod a realizace systémových opatření v oblasti řízení a podpory rozvoje územního rozvoje Integrovaný operační program bude realizován prostřednictvím šesti prioritních os, z toho 3 prioritní osy (PO-2, PO-3 a PO-5) jsou jednocílové a umožňují podporu pouze v regionech cíle Konvergence. Celkem 3 prioritní osy (PO-1, PO-4 a PO-6) budou vícecílové a umožní jak podporu v regionech cíle Konvergence, tak i podporu v rámci cíle Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost, to je i na území hl. města Prahy.
6
Integrovaný operační program - Oblasti intervence
1. Modernizace veřejné správy 2. Zavádění ICT v územní veřejné správě 3. Zvýšení kvality a dostupnosti veřejných služeb 3.1 Služby v oblasti sociální integrace 3.2 Služby v oblasti veřejného zdraví 3.3 Služby v oblasti zaměstnanosti 3.4 Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik 4. Národní podpora rozvoje cestovního ruchu 5. Národní podpora územního rozvoje 5.1 Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví 5.2 Zlepšení prostředí v problémových sídlištích 5.3 Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik
7
Integrovaný operační program - Implementace
Řídící orgán: Výkonem funkce řídícího orgánu určeno Ministerstvo pro místní rozvoj. Úkoly řídícího orgánu vykonávají: Odbor řízení a koordinace IOP (28 - OŘIOP) Odbor řídícího orgánu IOP a operačního programu TA (26 - OŘO) Zprostředkující subjekty: Ministerstvo vnitra (oblasti intervence 1.1, 2.1 a 3.4) Ministerstvo zdravotnictví (oblast intervence 3.2) Ministerstvo práce a sociálních věcí (oblasti intervence 3.1 a 3.3) Ministerstvo kultury (oblast intervence 5.1) Centrum pro regionální rozvoj ČR, příspěvková organizace MMR (oblasti intervence 4.1, 5.2, 5.3, 6.1 a 6.2)
8
Integrovaný operační program - Platby
Způsobilé výdaje projektů IOP se budou proplácet na běžný účet příjemce. Poskytovatel dotace bude vystavovat příkaz na základě žádosti o platbu, kterou příjemce dotace podává po ukončení etapy projektu. Další možností je výplata prostřednictvím limitu výdajů otevřeného u vybrané banky a doplněného o prodlouženou splatnost faktur. Výběr varianty je v kompetenci řídícího orgánu po dohodě s MF. Podíl spolufinancování z ERDF bude pro všechny projekty v rámci IOP stanoven jednotně ve výši 85% celkových způsobilých výdajů. Zbývajících 15% bude tvořit národní spolufinancování, které může být částečně nebo úplně hrazeno ze státního rozpočtu. Předpokládá se, že do dokumentace IOP bude zakotvena jednotná výše spolufinancování ze státního rozpočtu.
9
Integrovaný operační program - Výběr projektů
Výběr projektů bude probíhat: buď formou výzev, kdy projekty budou předkládány k určitému pevně stanovenému datu (výběr projektů zde bude založen na principu soutěže mezi předloženými projekty), nebo formou kontinuálního příjmu projektových žádostí, bez pevně stanoveného data předložení. Vyhlášení výzvy k předkládání projektů za danou oblast intervence zabezpečuje vždy příslušný zprostředkující subjekt Řídící orgán ve spolupráci se zprostředkujícími subjekty zajistí před vyhlášením výzvy vydání Pokynů pro žadatele. Výběr projektů bude realizován ve 3 fázích posuzování: posouzení přijatelnosti projektu (kritéria přijatelnosti) kontrola formálních náležitostí (administrativní kontrola) hodnocení kvality projektu (výběrová kritéria)
10
Integrovaný operační program - Výběr projektů II
1. Hodnocení schopností a zkušeností žadatele (a partnerů) - 10 % 2. Potřeba, relevance projektu a jeho regionální přínos - 40 % 3. Kvalita projektu – 40 % 4. Horizontální kritéria – 10 % Realizace projektu přispěje k naplnění principu rovných příležitostí (potírání diskriminace na základě pohlaví, rasy, etnického původu,víry, zdravotního postižení, věku, sexuální orientace). Realizace projektu přispěje k naplnění principu udržitelného rozvoje (ochrana životního prostředí).
11
IOP – Prioritní osa 1 Prioritní osa 1 – Modernizace veřejné správy
Podpora v oblasti modernizace veřejné správy se zaměří na zvýšení administrativní kapacity, kvality, efektivnosti, transparentnosti a dostupnosti veřejné správy a veřejných služeb. Prioritní osa 1 se zaměří na modernizaci ústřední veřejné správy, především zajištěním dostatečné nabídky on-line veřejných služeb, podporou zjednodušení a zefektivnění elektronické komunikace občanů a podnikatelů s veřejnou správou, zabezpečením vzájemné kompatibility informačních systémů a datové propojenosti, poskytováním co nejvíce informací zdarma prostřednictvím internetu.
12
IOP – Prioritní osa 1 Prioritní osa 1 – Modernizace veřejné správy - aktivity Zavádění, rozvoj a propagace poskytování služeb elektronické veřejné správy s důrazem na bezpečný, transparentní, rychlý a jednoduchý přístup ke službám poskytovaných orgány veřejné správy justice (e-justice), daňové správy (e-komunikace) nebo celní správy, kultura (e-kultura), vzdělávání (e-učení), zdravotnictví (e-zdraví), doprava (e-doprava), zaměstnanost, sociální péče a hospodářství standardizace, rozvoj a využívání geoinformací a služeb GIS na centrální úrovni
13
IOP – Prioritní osa 1 Prioritní osa 1 – Modernizace veřejné správy - aktivity Vytváření celostátních základních a dalších relevantních registrů veřejné správy Programové prohlášení vlády ČR z roku 2006 předpokládá vytvoření čtyř základních registrů veřejné správy, které umožní bezpečné sdílení dat mezi jednotlivými úřady, zohlednění potřeby výměny dat s ostatními členskými zeměmi a oprávněný přístup občanů k údajům uvedených v těchto registrech. Zkvalitnění výkonu činností orgánů veřejné správy prostřednictvím moderních informačních a komunikačních systémů a sítí
14
IOP – Prioritní osa 1 Prioritní osa 1 – Modernizace veřejné správy – Další informace Zprostředkující subjekt – Ministerstvo vnitra Příjemci podpory organizační složky státu, to je ministerstva a další ústřední správní úřady příspěvkové organizace zřízené organizačními složkami státu Alokace 2007 – 2013: cca 334 mil. EUR Způsobilé výdaje: pořízení dlouhodobého hmotného majetku, pořízení dlouhodobého nehmotného majetku, pořízení drobného hmotného a nehmotného majetku, nezbytné stavební úpravy související s pořízením nebo rozšířením informačních systémů, výdaje na nákup služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu, křížové financování – náklady na vzdělávání zaměstnanců, náklady na nezbytnou publicitu projektu, daň z přidané hodnoty u neplátců DPH
15
IOP – Prioritní osa 2 Prioritní osa 2 – Zavádění ICT v územní veřejné správě Prioritní osa „Zavádění ICT v územní veřejné správě“ reaguje na klíčový problém další fáze reformy veřejné správy, kterým je zvýšení efektivnosti výkonu a procesů uvnitř územní veřejné správy (orgány obcí a krajů) a ke zvýšení kvality veřejných služeb. Oblast intervence 2.1 – Zavádění ICT v územní veřejné správě Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky.
16
IOP – Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.1 – Aktivity
Zavádění, rozvoj a propagace regionálních a místních služeb elektronické veřejné správy – eGovernment - s využitím potřebného technického, technologického a programového vybavení technologické řešení umožňující zvýšení využívání eGovernmentu v podmínkách územní veřejné správy, vybudovat centrální systém a pořídit aplikace pro různé formy komunikačních technologií, digitalizace vybraných datových zdrojů a zabezpečení jejich zpřístupňování všem oprávněným subjektům, standardizace, rozvoj a využívání geoinformací a služeb GIS poskytovaných na regionální a místní úrovni
17
IOP – Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.1 – Aktivity
Zřizování kontaktních míst veřejné správy a zapojování orgánů územní veřejné správy a subjektů služeb veřejné správy k systému sdílení dat zapojování regionálních a místních pracovišť k tzv. Czech Point zapojování orgánů územní veřejné správy k systému sdílení dat Zkvalitnění výkonu činností orgánů územní veřejné správy prostřednictvím moderních informačních a komunikačních systémů a sítí a jejich standardizace využití moderních informačních a komunikačních technologií (ICT) s vysokou mírou bezpečnosti a rychlosti připojení
18
IOP – Prioritní osa 2 Prioritní osa 2 – Zavádění ICT v územní veřejné správě Územní vymezení: Všechny regiony soudržnosti vyjma území Prahy Zprostředkující subjekt – Ministerstvo vnitra Příjemci podpory: kraje a jimi zřizované a zakládané organizace obce a jimi zřizované a zakládané organizace svazky obcí Alokace 2007 – 2013: cca 171 mil. EUR Způsobilé výdaje: viz. priorita 1
19
IOP – Prioritní osa 3 Prioritní osa 3 – Zvýšení kvality a dostupnosti veřejných služeb Prioritní osa 3 se zaměřuje na problematiku sociální integrace, veřejné zdraví, služby zaměstnanosti, ochranu obyvatel. Oblast intervence 3.1 – Služby v oblasti sociální integrace Oblast intervence 3.2 – Služby v oblasti veřejného zdraví Oblast intervence 3.3 – Služby v oblasti zaměstnanosti Oblast intervence 3.4 – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik
20
IOP – Prioritní osa 3 Oblast podpory 3.1 – Služby v oblasti sociální integrace Investiční podpora procesu a zavádění jednotného přístupu v transformaci pobytových zařízení sociálních služeb Modernizace a humanizace pobytových zařízení sociálních služeb (domovů pro osoby se zdravotním postižením, domovů se zvláštním režimem) a jejich postupné „rozpouštění“ do přirozené sítě služeb v komunitě, Investiční podpora chráněného bydlení, Investiční podpora terénních a ambulantních služeb (podpora samostatného bydlení, stacionáře, podpora zázemí pro poskytování služeb osobní asistence, pečovatelské služby, odlehčovacích služeb atd.)
21
IOP – Prioritní osa 3 Oblast podpory 3.1 – Služby v oblasti sociální integrace Investiční podpora při zajištění dostupnosti takových služeb, které umožní návrat příslušníků nejvíce ohrožených sociálně vyloučených romských lokalit zpět na trh práce a do společnosti Podpora bude zaměřena zejména na vznik nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež, komunitních center a dalších zařízeních sociálních služeb v sociálně vyloučených romských lokalitách. Investiční podpora poskytovatelům sociálních služeb, zaměstnavatelům a dalším subjektům při prosazování a realizaci nástrojů sociální ekonomiky nové podnikatelské aktivity, jejichž cílem je zaměstnání osob ze znevýhodněných cílových skupin (alespoň 30% osob (zaměstnanců) z těchto cílových skupin), podnikatelské aktivity osob samostatně výdělečně činných, které jsou zároveň sociálně znevýhodněnou skupinou, podnikatelské aktivity směřující k zajištění veřejných služeb v rámci regionu, u kterých je majoritní část uživatelů veřejné služby tvořena cílovou skupinou znevýhodněných osob.
22
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.1 – Služby v oblasti sociální integrace – Další informace Územní vymezení: Všechny regiony soudržnosti vyjma území Prahy Zprostředkující subjekt – Ministerstvo práce a sociálních věcí Příjemci podpory: organizační složky státu kraje a jimi zřizované a zakládané organizace obce a jimi zřizované a zakládané organizace nestátní neziskové organizace podnikatelské subjekty Alokace 2007 – 2013: cca 79 mil. EUR
23
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.1 – Služby v oblasti sociální integrace Způsobilé výdaje: dlouhodobý hmotný majetek dlouhodobý nehmotný majetek výdaje na nákup služeb bezprostředně související s realizací projektu (% bude stanoveno ve výzvě) režijní a osobní náklady bezprostředně související s realizací projektů náklady na publicitu projektů daň z přidané hodnoty u neplátců DPH
24
IOP – Prioritní osa 3 Oblast podpory 3.2 – Služby v oblasti veřejného zdraví Řízená modernizace a obnova přístrojového vybavení (zdravotnických prostředků) národních sítí zdravotnických zařízení včetně technického zázemí modernizace a obnova diagnostických a terapeutických zdravotnických prostředků včetně vybudování technického zázemí pro jejich užívání za účelem naplnění současných standardů EU bezpečnosti provozu Opatření v oblasti prevence zdravotních rizik osob ohrožených sociálním vyloučením nebo osob znevýhodněných jejich zdravotním stavem nebo věkem rozvoj koordinovaného národního systému motivace obyvatel ke zdravému životnímu stylu, rozvoj sekundární prevence a systému následné a dlouhodobé péče národní sítě zdravotnických zařízení a podpora projektů s národním nebo nadregionálním dopadem v oblasti prevence zdravotních rizik nestátních neziskových organizací
25
IOP – Prioritní osa 3 Oblast podpory 3.2 – Služby v oblasti veřejného zdraví Modernizace a inovace stávající infrastruktury zdravotnických zařízení (zdravotnické prostředky a technické zázemí) pro sekundární prevenci a zvýšení kvality systému následné a dlouhodobé péče (ucelený systém pro rehabilitaci a rekondici v rámci zdravotnických zařízení MZd.) Modernizace a zajištění infrastruktury nestátních neziskových organizací pro předcházení poškození zdraví a dalšího poškození zdraví v důsledku dočasných nebo trvalých zdravotních omezení a v důsledku neinfekčních chronických invalidizujících onemocnění a úrazů pro zvýšení možnosti integrace do pracovního procesu Řízení kvality a nákladovosti systému veřejného zdraví
26
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.2 – Služby v oblasti veřejného zdraví – Další informace Územní vymezení: Všechny regiony soudržnosti vyjma území Prahy Zprostředkující subjekt – Ministerstvo zdravotnictví Příjemci podpory: organizační složky státu organizace zřizované a zakládané kraji organizace zřizované a zakládané obcemi nestátní neziskové organizace fyzické a právnické osoby poskytující veřejnou službu v oblasti zdravotní péče Alokace 2007 – 2013: cca 248 mil. EUR
27
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.2 – Služby v oblasti veřejného zdraví – další informace Způsobilé výdaje: dlouhodobý hmotný majetek dlouhodobý nehmotný majetek výdaje na drobný hmotný a nehmotný majetek výdaje na nákup služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektů osobní náklady bezprostředně související s realizací projektu náklady na nezbytnou publicitu projektu daň z přidané hodnoty u neplátců DPH
28
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.3 – Služby v oblasti zaměstnanosti investiční podpora transformace a posilování služeb zaměstnanosti v ČR, včetně vytvoření nestátních institucí trhu práce (center trhu práce) vybudování dalších školících středisek služeb zaměstnanosti a podpora spolupracujících organizací vybudování a podpora poradensko-vzdělávacích středisek pro klienty služeb zaměstnanosti Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky.
29
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.3 – Služby v oblasti zaměstnanosti – Další informace Územní vymezení: Všechny regiony soudržnosti vyjma území Prahy Zprostředkující subjekt – Ministerstvo práce a sociálních věcí Příjemci podpory: organizační složky státu kraje organizace zřizované a zakládané kraje Alokace 2007 – 2013: cca 46 mil. EUR
30
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.3 – Služby v oblasti zaměstnanosti Způsobilé výdaje: dlouhodobý hmotný majetek dlouhodobý nehmotný majetek výdaje na nákup služeb bezprostředně související s realizací projektu režijní a osobní náklady bezprostředně související s realizací projektu náklady na nezbytnou publicitu projektů daň z přidané hodnoty u neplátců DPH (viz i bod I.7 prováděcího dokumentu IOP) náklady vynaložené na přípravu lektorů vzdělávacího střediska, přípravu a rozvoj vzdělávacích programů
31
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.4 – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Modernizace systému krizového řízení Zdokonalení systému logistiky v případě řešení mimořádných událostí Vybudování „Národního centra pro krizovou připravenost, výcvik složek IZS a orgánů veřejné správy“ Výstavba a modernizace operačních středisek Policie ČR, služeben základních útvarů a zajištění modernizace a integrace informačních a komunikačních technologií spojených s výkonem činností Policie ČR
32
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.4 – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Územní vymezení: Všechny regiony soudržnosti vyjma území Prahy Zprostředkující subjekt – Ministerstvo vnitra Příjemci podpory: organizační složky státu kraje organizace zřizované a zakládané kraji Alokace 2007 – 2013: cca 171 mil. EUR
33
IOP – Prioritní osa 3 Oblast intervence 3.4 – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Způsobilé výdaje: výdaje na projektovou dokumentaci dlouhodobý hmotný majetek dlouhodobý nehmotný majetek výdaje na pořízení drobného hmotného a nehmotného majetku výdaje na nákup služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu režijní a osobní náklady bezprostředně související s realizací projektu náklady na nezbytnou publicitu projektů daň z přidané hodnoty u neplátců DPH
34
IOP – Prioritní osa 4 Prioritní osa 4 – Národní podpora rozvoje cestovního ruchu Cílem prioritní osy je vytvoření základního prostředí a nezbytných podmínek pro rozvoj cestovního ruchu na národní úrovni. Na tuto podporu budou komplementárně navazovat intervence do oblasti cestovního ruchu z jednotlivých ROPů. V rámci priority budou podporovány pouze projekty národního a nadnárodního charakteru. Pro úspěšný rozvoj cestovního ruchu v ČR je nezbytné zavedení informačního a rezervačního systému cestovního ruchu a zavádění národních a mezinárodních standardů ve službách cestovního ruchu. Tyto aktivity musejí být realizovány plošně pro celou ČR. Také efektivní marketingová podpora cestovního ruchu na národní úrovni je jedním z klíčových předpokladů konkurenceschopného cestovního ruchu.
35
IOP – Prioritní osa 4 Prioritní osa 4 – Národní podpora rozvoje cestovního ruchu Zavedení národního informačního a rezervačního systému Zavádění a informační podpora národních a mezinárodních standardů ve službách cestovního ruchu (zahrnující zejména certifikace, manuály, metodiky, systémy, kontrola) Podpora marketingu na národní úrovni a tvorby zdrojových databází Prezentace a propagace kulturního a přírodního dědictví, kulturního průmyslu a služeb s využitím pro cestovní ruch na národní úrovni Podpora prezentace ČR jako destinace cestovního ruchu
36
IOP – Prioritní osa 4 Prioritní osa 4 – Národní podpora rozvoje cestovního ruchu Územní působnost – Celé území ČR Zprostředkující subjekt – Centrum pro regionální rozvoj ČR Příjemci podpory organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace nestátní neziskové organizace (NNO) s celorepublikovou působností v cestovním ruchu zájmová sdružení právnických osob s celorepublikovou působností v cestovním ruchu Alokace 2007 – 2013: cca 65 mil. EUR
37
IOP – Prioritní osa 4 Prioritní osa 4 – Národní podpora rozvoje cestovního ruchu Způsobilé výdaje dlouhodobý hmotný majetek dlouhodobý nehmotný majetek výdaje na pořízení drobného hmotného a nehmotného majetku výdaje na nákup služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu režijní a osobní náklady bezprostředně související s realizací projektu náklady na nezbytnou publicitu projektů daň z přidané hodnoty u neplátců DPH
38
IOP – Prioritní osa 5 Prioritní osa 5 – Národní podpora územního rozvoje Cílem intervencí realizovaných prostřednictvím prioritní osy „Národní podpora územního rozvoje“ je vytvoření základního prostředí na které budou komplementárně navazovat intervence z ROPů. Oblast intervence 5.1 – Národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství Oblast intervence 5.2 – Zlepšení prostředí problémových sídlišť Oblast intervence 5.3 – Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik
39
IOP – Prioritní osa 5 Oblast podpory 5.1 – Národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství Budování a zefektivnění tématicky specializovaných národních center pro identifikaci, dokumentaci, uchování užívání a prezentaci kulturního dědictví Realizace vzorových projektů obnovy a využití nejvýznamnějších součástí nemovitého památkového fondu České republiky Zdokonalení infrastruktury pro moderní kulturní služby s vyšší přidanou hodnotou (knihovní fondy a knižní produkce a distribuce, film, hudba, soudobé výtvarné umění, soudobá umělecká řemesla, divadlo, tanec a multimediální tvorba)
40
IOP – Prioritní osa 5 Oblast podpory Národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství Územní působnost – všechny regiony vyjma území hl. města Prahy Zprostředkující subjekt – Ministerstvo kultury Příjemci podpory organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace obce a jimi zřizované organizace svazky obcí nestátní neziskové organizace (NNO) zájmová sdružení právnických osob Alokace 2007 – 2013: cca 213 mil. EUR
41
IOP – Prioritní osa 5 Oblast podpory Národní podpora využití potenciálu kulturního bohatství Způsobilé výdaje dlouhodobý hmotný majetek dlouhodobý nehmotný majetek výdaje na nákup služeb, bezprostředně souvisejících s realizací projektu – max. do výše 15% celkových způsobilých výdajů projektu režijní a osobní náklady bezprostředně související s realizací projektů – max. do výše 10% celkových způsobilých výdajů projektu náklady na nezbytnou publicitu projektů daň z přidané hodnoty u neplátců DPH
42
IOP – Prioritní osa 5 Oblast podpory 5.2 – Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Revitalizace veřejných prostranství (úpravy sídlištního prostoru – např. zeleň, parková úpravy, chodníky, předzahrádky, lavičky, zlepšení životního prostředí, budování či modernizace rekreačních ploch jako součást sídlišť, zlepšení infrastruktury v rámci sídlištních celků - parkovací plochy na sídlištích) Regenerace bytových domů (ekologické a energeticky efektivní sanace bytových domů, práce na bytovém domě prováděné k odstranění statických poruch nosných konstrukcí a opravy konstrukčních nebo funkčních vad konstrukce domu, opravy, rekonstrukce technického vybavení domů, zajištění moderního sociálního bydlení při renovacích stávajících budov, včetně event. řešení problematiky bydlení romských domácností)
43
IOP – Prioritní osa 5 Oblast podpory Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Územní působnost – všechny regiony vyjma území hl. města Prahy Zprostředkující subjekt – Centrum pro regionální rozvoj ČR Příjemci podpory obce vlastníci bytových domů Alokace 2007 – 2013: cca 193 mil. EUR Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky.
44
IOP – Prioritní osa 5 Oblast podpory Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Způsobilé výdaje dlouhodobý hmotný majetek dlouhodobý nehmotný majetek výdaje na nákup služeb, bezprostředně souvisejících s realizací projektu – max. do výše 15% celkových způsobilých výdajů projektu režijní a osobní náklady bezprostředně související s realizací projektů – max. do výše 10% celkových způsobilých výdajů projektu náklady na nezbytnou publicitu projektů daň z přidané hodnoty u neplátců DPH
45
IOP – Prioritní osa 5 Oblast podpory 5.3 – Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik podpora při zavádění územně analytických podkladů na krajské úrovni a v úrovni obcí s rozšířenou působností (ORP) podpora tvorby a aktualizace územních plánů obcí s ohledem na udržitelný rozvoj území Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky.
46
IOP – Prioritní osa 5 Oblast podpory Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik Územní působnost – všechny regiony vyjma území hl. města Prahy Zprostředkující subjekt – Centrum pro regionální rozvoj ČR Příjemci podpory kraje obce Alokace 2007 – 2013: cca 16 mil. EUR Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky.
47
IOP – Prioritní osa 5 Oblast podpory Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik Způsobilé výdaje výdaje na nákup služeb, spojených se zpracováním územně analytických podkladů výdaje na nákup služeb, spojených s projektovou činností pro zpracování územních plánů projektantem s příslušnou autorizací, včetně nezbytných posudků (posouzení vlivu územního plánu na udržitelný rozvoj území, posouzení územního plánu z hlediska vlivů na životní prostředí SEA, vlivu na evropsky významnou lokalitu či ptačí oblast soustavy NATURA 2000, zpracovaného příslušnou autorizovanou osobou) náklady na nezbytnou publicitu projektů daň z přidané hodnoty u neplátců DPH
48
Děkuji za pozornost Ing. Martin Rybář
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky. KP projekt s.r.o. Riegrova 1756/51 České Budějovice Tel: 389
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.