Myers-Brigs Type Indicator Mgr. Denisa Denglerová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život je jako cesta vlakem…
Advertisements

Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu.
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
DĚTSKÝ SVĚT LVÍČEK. KDO JSME Dětský svět Lvíček patří k nejmodernějším zábavným parkům v Evropě na ploše 1250 m2. Můžete u nás prožít nezapomenutelný.
Hodnotová orientace svobodné generace
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
Stimulace a motivace zaměstnanců
Konflikty a způsoby jejich řešení
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Abraham Maslow (1908 – 1970). Abraham Maslow Americký psycholog, psychiatr a filozof Zakladatel humanistické psychologie.
Typologie osobnosti Sestaveno dle Michal Čakrt
M ANAŽERSKÝ TÝM Z POHLEDU OSOBNOSTNÍ TYPOLOGIE M GR. R ENÁTA Z AJÍČKOVÁ Ředitelka Gymnázia mezinárodních a veřejných vztahů Praha s.r.o. Ředitelka Soukromého.
Analytická psychologie
Lidská důstojnost a pozitivní hodnocení sebe Všichni lidé se rodí svobodni a jsou si rovni. (Listina základních práv a svobod)
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
Personální management
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Vznik lidského myšlení Filip Bordovský. Vznik lidského myšlení Rozum, neboli schopnost myslet se u lidí vyvinula na základě velkého množství faktorů:
M YŠLENÍ =sociálně podmíněný psychický proces, při kterém jsou zpracovávány a využívány informace =nejsložitější kognitivní proces =vnitřní mentální děj.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Zdravá škola.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
26. července26. července 1875 – 6. června června1961 Byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii.
ARPOK , Olomouc Představení PhDr. Martin Seitl PhDr.Klára Bendová.
Komunikace a prezentace KOPRD
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.
Projektový cyklus, analýza SWOT
Diplomový seminář 3. Company LOGO "Analýza problému" jako typ textu něco se tam venku děje nějaký pohyb(nebo ticho), trend, jev (fenomén)... my na to.
Teorie vzdělávání dospělých
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Co dává vašim manažerům sílu a smysl?
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
KOMUNIKACE.
Modely obecně. Co je model? Použití v každodenním životě Něco, co není skutečné, ale má ke skutečnosti velice blízko Např. umělohmotné modely letadel.
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Redefinice společnosti vědění V posledních letech pokusy o redefinici. Dva základní poznatky: 1. vědění není statické, ale dynamické 2. jednotlivé společenské.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
ÚVOD DO MANAGEMENTU Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  1. Proč a jak studovat management?  2. Základní pojmy a definice Definice organizace.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Sociologie pro SPP/SPR
Inteligence,tvořivost, paměť
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Mgr. Rostislav Navláčil 18. Filozofie, základní pojmy Občanská nauka
Teorie vzdělávání dospělých
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
MOTIVACE.
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Jak na jazyky.
Arthur Schopenhauer narodil se v Gdaňsku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Myers-Brigs Type Indicator Mgr. Denisa Denglerová 8. 3. 2007

Z čeho se typologie skládá? Dvě psychické funkce vnímání intuice smysly rozhodování (usuzování) myšlení cítění Dvě zaměření extraverze x introverze vnímání x usuzování

Z čeho se typologie skládá? Psychická funkce je za různých okolností konstantní psychická aktivita, která je plně nezávislá na konkrétních obsazích. (Jung) Funkce vnímání (příjmu, shromažďování informací) je iracionální, neboť obchází rozum v tom smyslu, že pracuje s dojmy a předává fakta bez jejich smyslu či hodnoty. Funkce usuzování (rozhodování) zjišťuje, které informace mají pro náš život význam a které nikoliv. Je to racionální funkce v tom smyslu, že racionalita je založená na předvídatelnosti, na tom, že věci se odehrávají s určitou pravidelností

5 charakteristických prvků intuitivního vnímání Abstrakce – čtení mezi řádky, snaha vymknout se z reality, hledání nových spojení a významů. Nápaditost – vynalézavost a hledání nových způsobů, jak na věci pohlížet. Odvozování – mají rádi znalosti pro ně samé, bez nutné vazby na jejich praktické využití, s oblibou vyvozují z existujících znalostí a teorií nové poznatky a závěry. Teoretičnost – důvěra k teoriím, formulování hypotéz, objevování skrytých zákonitostí. Originalita – puzení ke všemu novému, usilování o to, být v nějakém ohledu jedineční a nezaměnitelní.

5 charakteristických prvků smyslového vnímání Konkrétnost – zajímají se o fakta a neradi opouštějí území toho, co je známé. Realističnost – řídí se zdravým rozumem a zabývají se jen tím, co je možné. Praktičnost – dbají o to, aby věci fungovaly a něčemu sloužily, daly se využít v každodenním životě. Empiričnost – opírání o znalosti toho, co sami zakusili nebo odpozorovali a co se osvědčilo, nemají rádi obecné teorie a neprověřené hypotézy. Tradicionalismus – ctí, to co je prověřeno časem, neprahnou po novotách.

5 charakteristických prvků cítění Vcítění se – rozhodují se podle toho, jak by bylo jim samým v kůži toho druhého. Soucit – při rozhodování berou v potaz to, co je lidem milé a nemilé, to vše ve vazbě na osobní hodnoty. Přizpůsobivost – schopnost přijmout postoj „je-li to pro tebe opravdu důležité, tak já se přizpůsobím“. Přijímání – tolerování a respektování názorů druhých se snahou objevit v nich vždy něco dobrého. Citlivost – schopnost vidět obě strany mince a snaha hledat nejprve to, na čem je možné se shodnout.

5 charakteristických prvků myšlení Logika – rozhodování je spíše neosobní, logické, na základě zvážení všech pro a proti. Racionalita – preference objektivních a transparentních postupů bez emocí. Dotazování – často cítí nutkání si věci vyjasňovat mnoha dotazy. Kritičnost – dobrých výsledků lze dosáhnout skepsí a tím, že se poukáže na to, co ještě není dobré, zcela funkční, ne chválením toho, co již není třeba zlepšovat. Neústupnost – jakmile jsou přesvědčeni o své pravdě, trvají na ní a snaží se ji prosazovat.

Extraverze Iniciativnost – vyvolávají společenské interakce, představují, seznamují lidi navzájem a propojují je. Expresivnost – s oblibou a malými zábranami sdělují ostatním své názory a dávají najevo své emoce, jsou hovorní živým a optimistickým způsobem. Vstřícnost – mají kolem sebe rádi hodně lidí, často se připojují k různým existujícím skupinám nebo zakládají nové. Participativnost – s ostatními komunikují raději osobně a přímo, hovořit s nimi než jim psát. Energie – bývají tam, kde se něco děje, strhávají na sebe pozornost, vyzařují energii. Společenskost – chtějí do svých činností zahrnovat druhé nebo být zahrnováni do jejích činností.

Introverze Reaktivnost – preference přenechávat iniciativu ve společenských záležitostech a kontaktech jiným a „jen“ na ni reagovat. Rezervovanost – své emoce, prožitky a zájmy nedávají okamžitě najevo, řeší své záležitosti sami. Intimnost – mají rádi do hloubky jdoucí vztahy s menším počtem blízkých přátel. Uvážlivost – více jim vyhovuje komunikace pomocí psaného textu, raději píší a čtou než rozmlouvají. Poklid – tíhnou ke klidným a tichým místům, drží se v pozadí. Nezávislost – ke štěstí se nepotřebují spojovat s jinými lidmi a získávat jejich souhlas, v mnoha případech si vystačí sami.

5 charakteristických prvků usuzující orientace Systematičnost – schopnost důkladně se předem připravit a počítat se všemi možnostmi Plánovitost – pocit nutnosti mít v zásobě závaznou, dlouhodobou představu, jak na věci jít a jak je dělat Začínat včas – puzení pouštět se do věcí záhy a vyhnout se tak zoufalému finiši na poslední chvíli Rozvrhování – spoléhání se na předem stanovená, zavedená a ověřená pravidla při nakládání se zdroji (včetně času) Metodičnost – vyvíjení přesných a jasných postupů, které krok po kroku stanovují, jak to či ono udělat

Dary (klady) usuzujících Systém, jakým dělat věci. Pořádek ve věcech. Plánování. Výdrž. Rozhodnost. Uplatnění autority. Jasné názory.

5 charakteristických prvků usuzující orientace Uvolněnost – libování si v překvapení a nechávání se unášet proudem života a událostí, které přináší. Otevřenost – snaha věci jednou pro vždy neuzavírat a nenechat se spoutat neměnnými plány, záměry a postupy. Pracovat pod tlakem – vyčkávat do poslední chvíle a pak využít závěrečného vzepětí energie k dokončení úkolu. Spontaneita – nesnášení rutiny a záliba v hledání stále jiných způsobů a obměn, jak dělat různé věci. Bezstarostnost – víra, že to co bude potřeba, se samo v pravou chvíli nějak objeví.

Dary (klady) vnímajících Spontaneita. Otevřená mysl. Pochopení. Tolerance. Zvídavost. Hlad po zážitcích. Přizpůsobivost.

Vyhodnocení testu Introverze versus Extraverze Skóre pro Introverzi 2a 5a 9b 13a 17b 21b 26b 29b 33a 37b 43a 45b 49a 54b Skóre pro Extraverzi 2b 5b 9a 13b 17a 21a 26a 29a 33b 37a 43b 45a 49b 54a

Vyhodnocení testu Intuice versus smysly Skóre pro smysly 1b 6b 10a 14a 18b 22a 25a 30b 34a 38a 42a 47‘a 50a 51a Skóre pro intuici 1a 6a 10b 14b 18a 22b 25b 30a 34b 38b 42b 47‘b 50b 51b

Vyhodnocení testu Myšlení versus cítění Skóre pro myšlení 3a 7b 11b 15a 19a 24a 27a 32a 35a 40a 41a 48a 52a 56b Skóre pro cítění 3b 7a 11a 15b 19b 24b 27b 32b 35b 40b 41b 48b 52b 56a

Vyhodnocení testu Usuzování versus vnímání Skóre pro usuzování 4a 8a 12a 16a 20a 23a 28a 31a 36a 39b 44b 46a 53b 55a Skóre pro vnímání 4b 8b 12b 16b 20b 23b 28b 31b 36b 39a 44a 46b 53a 55b

Dostupné zdroje v českém jazyce Michal Čakrt (1996, 2002). Typologie osobnosti pro manažery. Kdo jsem já, kdo jste vy? Praha: Management Press. Michal Čakrt (2005). Typologie osobnosti. Přátelé, milenci, manželé, dospělí a děti. Praha: Management Press.