Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Diplomový seminář 3. Company LOGO "Analýza problému" jako typ textu něco se tam venku děje nějaký pohyb(nebo ticho), trend, jev (fenomén)... my na to.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Diplomový seminář 3. Company LOGO "Analýza problému" jako typ textu něco se tam venku děje nějaký pohyb(nebo ticho), trend, jev (fenomén)... my na to."— Transkript prezentace:

1 Diplomový seminář 3

2 Company LOGO "Analýza problému" jako typ textu něco se tam venku děje nějaký pohyb(nebo ticho), trend, jev (fenomén)... my na to chceme upozornit nenabízíme řešení ale hledáme příčiny jevu, nic jiného

3 Company LOGO Analýza problému 1. jasné upozornění na problém (oč jde)‏ 2. rozbor příčin přesvědčivé argumenty (že tyto příčiny jsou ty pravé)‏ negativní premisy zahrnout také 3. jasná struktura 4. "rozumný" avšak autoritativní tón držet na uzdě emoce žádné ohrazování, opatrná argumentace (hedging)‏

4 Company LOGO Organizace informací v textu strukturní vzorce jako kostra textu (ale i rozvíjení tématu!)‏ začátek – střed - konec obecný strukturní vzorec: téma – réma – antitéma autor zná výsledky, ale přivádí k nim čtenáře postupně nebezpečí nudy IMRAD SPRE Aristotelés a invence

5 Company LOGO Začátek – střed – konec zdánlivě triviální (vzorec textu)‏ Aristotelés : “Celek je to, co má začátek, střed a konec. Začátek je to, co samo nenásleduje po něčem jiném; konec je naopak to, co samo přirozeně – buď nutně nebo zpravidla – následuje po něčem jiném, ale po čem už nenásleduje nic jiného; střed je to, co samo následuje po něčem jiném a po čem následuje něco dalšího.”

6 Company LOGO Úvod I. diplomka: úvod vs. předmluva (spíš knihy)‏ první kriticky důležitá část funkce zaujmout, upoutat pozornost diplomka: očekávání (>> pravidla Dr. Bratkové)‏ uvést téma (problém, cíl (?))‏ naznačit strukturu práce poznámkový aparát

7 Company LOGO Úvod II. začátek se píše až jako poslední autor musí vypadnout ze své role autora dvě základní strategie: "lákat" čtenáře začíná se něčím blízkým, zajímavým, o čem rádi slyší lidská mysl se pak snáze skloní k textu, pozornost je upoutána "skočit do problému rovnýma nohama" hned v prvním odstavci se objeví formulace tématu/problému

8 Company LOGO Závěr úvod patří čtenářům, závěr samotné věci další kritická část diplomky "musí" odpovídat úvodní části! (představme si to jako odpověď na problém úvodu)‏ žádné jalové závěry! (to pokazí celý dojem)‏ žádné nepodložené závěry! dvě strategie ;-)‏ konec pokračování (známe z Hollywoodu) >> antitéma

9 Company LOGO IMRAD Introduction – Methods – Results And Discussion čili Jaký problém – Jak byl studován – Co se zjistilo – Co to znamená odborné časopisy ale i diplomky (zejména anglo- saská oblast)‏ přehlednost objektivnost logický sled ukázka: schéma IMRADschéma IMRAD

10 Company LOGO Berte je s rezervou Osnova je moc užitečná věc (strategický plán textu)‏ schémata a vzorce ale berte s rezervou protože i porušení pravidel je účinný způsob komunikace (o to jde především)‏


Stáhnout ppt "Diplomový seminář 3. Company LOGO "Analýza problému" jako typ textu něco se tam venku děje nějaký pohyb(nebo ticho), trend, jev (fenomén)... my na to."

Podobné prezentace


Reklamy Google