ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Další vzdělávání učitelů v oblasti ICT Aktivity Domu zahraniční spolupráce Pavla Šabatková vedoucí odboru primárního vzdělávání DZS.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Implementace konceptu ECDL do výuky ZKVALITŇUJEME CESTU K POZNÁNÍ.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
© Radek Maca MSK Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ pro nový školský zákon.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Vzdělávací politika.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Globální akční plán WHO pro zdraví pracovníků na období Pavel Urban Státní zdravotní ústav WHO spolupracující centrum pro pracovní lékařství.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Globální granty OP VK ve Středočeském kraji PhDr. Ivo Říha Praha,
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vzdělávání zaměstnanců v UniCredit Bank, a.s. Autor bakalářské práce:
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva k předkládání žádostí
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

eLearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová

Iniciativa eLearning  2000 (Evropská komise)  Strategický plán rozvoje nových trendů v graduálním i celoživotním vzdělávání  Cíl Integrovat zdroje získané z evropských strukturálních fondů a Evropské banky na rozvoj a podporu vzdělávacích aktivit

Pohled do nedávné minulosti Politická vyhlášení  eLearning deklarován jako jedna z hlavních priorot na cestě směrem k informační společnosti  Důraz zvláště na jazykové kompetence a počítačovou gramotnost  eLearning – vhodný nástroj Bere v úvahu měnící se charakter vzdělávacího prostředí a potřeby inovativního učení orientovaného na celoživotní vzdělávání

Pohled do nedávné minulosti  Podpora ze strany Evropské komise Koncept ECDL (European Computer Driving Licence) definujícímu standardy počítačové gramotnosti široké veřejnosti Referenční rámec pro jazyky

Pohled do nedávné minulosti Česká republika  Zvyšován důraz kladený na vzdělanost a zvyšování kompetencí v oblasti informačních a komunikačních technologií a cizích jazyků  Státní informační politika ve vzdělávání  Strategie rozvoje lidských zdrojů pro ČR

Vzdělávací instituce  Diverzifikace v přijímaní moderních technologií  Napříč spektrem vzdělávacích institucí, ale i v rámci jednotlivých institucí

Vysoké školy  Zájmové týmy zabývající se implementací eLearningových přístupů Tvořeny neformálně Skupiny nadšenců Financování z projektů

Vysoké školy  Podpora vedení organizací Materiální podpora Finanční ohodnocení Veřejné ocenění  Vznik poloprofesionálních či profesionálních univerzitních útvarů  Posun v kvalitě formální i neformální stránky eLearningových kurzů

Současný stav  eLearning zcela vymizel z politických dokumentů Bezpečnostní důvody Přílišná očekávání

Vysoké školy  Blended learning Pojmenování integrace různých vzdělávacích strategií včetně ICT podporované výuky Aktivity založené na tradičních vzdělávacích postupech pouze prezentované prostřednictvím ICT  Povědomí o možnostech eLearningu

Vysoké školy  Formální či méně formální střediska zabývající se eLearningem a jeho implementací do výuky  Financování  Jasné systémové kontury  Není závislé pouze na iniciativě jednotlivých pracovníků

Vysoké školy  Kvantitativní nárůst aktivit svázaných s využitím ICT ve vzdělávacím procesu  Viditelný nárůst kvality vytvářených vzdělávacích produktů

Vysoké školy  Vnější i vnitřní hodnocení a srovnání vedoucí k získání objektivní představy o kvalitě Soutěže zabývající se posuzováním kvality eLearningových kurzů a produktů eLearning – Univerzita Hradec Králové ( – Univerzita Hradec Králové eLearning v praxi – Technická univerzita v Košicích Soutěž o nejlepší kurz/lekci – Slovenská technická univerzita v Bratislavě

Vysoké školy Vnitřní systém hodnocení kvality FIM UHK dvakrát ročně veřejné prezentace nově připravených i aktualizovaných eLearningových produktůveřejné prezentace  Vnější i vnitřní hodnocení a srovnání vedoucí k získání objektivní představy o kvalitě

Vysoké školy FAME UTB ve Zlíně Jednotlivé kurzy hodnoceny odbornou komisí podle předem stanovených kvalitativních kritériíkvalitativních kritérií  Vnější i vnitřní hodnocení a srovnání vedoucí k získání objektivní představy o kvalitě

Závěr Třebaže nebyla v minulých letech bezezbytku naplněna vize eLearningu jako samospasitelného nástroje odpovídajícího moderním trendům, našel si e-learning své pevné, patrně nezastupitelné místo ve vzdělávacím procesu

Děkujeme za pozornost