Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
Advertisements

Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Půdy:.
Rozloha chráněných území na ploše ČR
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 50 sekund opisování 
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Kácení deštných lesů.
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
základní právní normy, kterými se ochrana přírody a krajiny řídí
Charakteristika ekosystému
Kurs v rámci projektu SFŽP Agentura Koniklec o.s. 2008
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
ANOTACE Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Internet ve státní správě a samosprávě 2004 ÚTP a JPdÚPO Územně technické podklady a Jednotný postup digitálního zpracování územních plánů obcí pro GIS.
Vytvoření a pilotní ověření systému školení v obecných a odborných kompetencí dobrovolníků při akcích pro veřejnost, CZ.1.07/3.1.00/ Sportovní akce.
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Chráněná území České republiky
Ohrožování základních složek biosféry
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Odpadní voda Mgr. Helena Roubalová
Památné stromy.
Krajina a životní prostředí
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Ochrana přírody ČR.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 7, 8  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 55 sekund opisování 
Ochrana přírody v ČR. Historie první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV. první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV Hojná voda v Nov.
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
Krajina a životní prostředí
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Ochrana přírody.
Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
 Rozloha 709 km 2, les 47 % trvalé travní porosty 15 %, orná půda 29 %, vodní plochy 2 %, ostatní 7 % Geografická orientace 49° 47´ - 49° 31´N, 15° 46´
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 55 sekund opisování 
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
17 ZÁKON O OCHRANĚ PŘÍRODY A KRAJINY
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zdeněk Dostálek, Jan Janás, Jan Michálek, Miroslav Smetka
 jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b  6 x 50 sekund
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Ochrana přírody a krajiny
Právní režim ochrany přírody a krajiny
Ochrana krajiny a přírody ČR
TESTOVÉ OTÁZKY pro EKOLOGII A OCHRANU ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Člověk mění a vytváří krajinu
VY_52_INOVACE_18_Ochrana rozmanitosti přírody - učební text
Znečištěné místa na Slovácku
Transkript prezentace:

Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 

1. otázka varianta 3 varianta 4 Světelný smog: a)vzniká nad aglomeracemi díky přebytečnému světlu z osvětlení, b)je pro noční organismy toxický, c)vzniká zpravidla v období klimatické inverze. K přirozeným procesům změny krajiny patří:... a) urbanizace, b) scelování pozemků, c) sukcese.

2. otázka varianta 3 varianta 4 Mezi základní procesy vzniku a obnovy půdy patří: … a) rozklad organické hmoty, b) vznik organické hmoty při procesu půdní fotosyntézy, c) zvětrávání hornin (matečného substrátu). Hluk: a)řadíme spolu s elektromagnetickým zářením mezi odpady elektrárenské, b)je energetickým odpadem, c)může způsobovat civilizační choroby.

3. otázka varianta 3 varianta 4 Mezi maloplošná chráněná území patří: a)národní přírodní rezervace, b)chráněné krajinné oblasti, c)přírodní památky. Součástí ÚSES jsou např.: a)velké zemědělské pozemky, které lze snadno obdělávat, b)plošné krajinné prvky (např. les nebo mokřad) s vysokou ekologickou stabilitou, c)koridory podél dálnic určené k výstavbě skladů.

4. otázka varianta 3 varianta 4 Kulturní krajina je charakteristická: a)změněnou strukturou a funkcí díky lidské činnosti, b)vysokou hladinou hluku z kulturních akcí, c)tím, že pro spuštění přirozené sukcese je zapotřebí lidský zásah. Národní parky: a)jsou významná území s původními či nepozměněnými ekosystémy b)patří mezi velkoplošná zvláště chráněná území c)jsou taková území, kde je lidská činnost omezena úrovní ochranné zóny parku.

5. otázka varianta 3 varianta 4 Mezi produkty fotosyntézy patří : a)glukóza (C 6 H 12 O 6 ), b)oxid uhličitý (CO 2 ), c)kyslík (O 2 ). BSK 5 : a)je jedním z ukazatelů organického znečištění vody, b)je označení pro biochemickou spotřebu kyslíku (pětidenní), c)představuje množství kyslíku spotřebované na rozklad všech organických látek ve vodě.

6. otázka varianta 3 varianta 4 Součástí komunálního odpadu je například: a)odpad z uličních košů a smetky, b)domovní odpad, c)nebezpečný odpad z živnostenské a průmyslové činnosti firem na území obce. Dopravu, při které prostředek oblastí pouze projíždí – tedy nezačíná ani nekončí v ní, nazýváme dopravou... a) tranzitní, b) individuální, c) kombinovanou.

Konec …hurááá!!! 