Masarykova univerzita Ekonomicko - správní fakulta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
New Marketing Media Michal Pilík.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ mkh_dis1
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Zám ě r diplomové práce Aplikace metody benchmarkingu v podnikovém prostředí Petr Ondrejka.
Projekt diplomové práce
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Projekt diplomové práce
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
8. Marketing.
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Projekt BP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Marketingový plán podniku
Návrh podnikatelského plánu založení minipivovaru s vlastní pivnicí
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Masarykova univerzita Ekonomicko - správní fakulta PROJEKT DIPLOMOVÉ PRÁCE Vypracovala: Dana Dvořáčková UČO: 253743 Obor: Podniková ekonomika a management Předmět: MKH_DIS1 Diplomový seminář 1 Datum odevzdání: 30. 11. 2011

Odbytová politika podniku Téma DP Odbytová politika podniku Anglicky: Sales Policy of the Enterprise Vedoucí diplomové práce: Ing. Michal Kozub

Zkoumaný subjekt Název: Moravská ústředna Brno, družstvo umělecké výroby Právní forma: družstvo Sídlo: Brno, Bohunická 52 Předmět podnikání: ▪ výroba her a hraček ▪ výroba oděvů a oděvních doplňků ▪ velkoobchod ▪ specializovaný maloobchod Počet zaměstnanců (2010): 151 Roční obrat (2010): 81 241 tis. Kč Bilanční suma (2010): 89 045 tis. Kč

Cíl BP Na základě teoretických poznatků a s využitím relevantních analytických nástrojů dospět k závěrům o odbytové situaci družstva Moravská ústředna, determinovat jeho silné a slabé stránky a navrhnout možnosti využití rezerv k zajištění vyššího odbytu. Naplnění cíle bude dosaženo především prostřednictvím následující výzkumné otázky a testováním odvozených dílčích hypotéz:

Výzkumná otázka a hypotézy Ústřední výzkumná otázka: 1. Jakých oblastí je možno využít pro rozšíření odbytu družstva? Dílčí hypotézy: 2. Aktuální odbytová politika družstva je z finančního hlediska úspěšná. 3. Výrobková politika vhodně reaguje na změny poptávky. 4. Cenová politika je nastavena optimálně. 5. Jsou využity všechny relevantní komunikační nástroje. 6. Neexistují rezervy ve využití distribučních cest. 7. Družstvo má správně specifikovaný cílový tržní segment. 8. Existuje nový cílový tržní segment, ve kterém by družstvo mohlo úspěšně realizovat svoji zdrojovou základnu pro textilní výrobu.

Zvolené metody I I. Teoretická část metoda literární rešerše s následnou kompilací vymezení základního pojmového aparátu deskripce teoretických východisek a vhodných analytických nástrojů reference o související právní úpravě

Zvolené metody II II. Praktická část Profil a stručná historie družstva Moravská ústředna Analýza vnějšího prostředí družstva: Makroprostředí PESTEL analýza Mikroprostředí Porterova analýza pěti konkurenčních sil Analýza 4C Analýza vnitřního prostředí družstva: Finanční analýza Analýza absolutních ukazatelů Analýza poměrových ukazatelů

Zvolené metody III Srovnávací analýza Analýza 4P Analýza VRIO Srovnávací analýza Matice BCG Matice SPACE SWOT analýza Polostrukturovaný rozhovor s předsedkyní a obchodním ředitelem družstva Moravská ústředna. Empirické šetření s využitím strukturovaných dotazů ve smyslu formulovaných hypotéz.

Seznam zdrojů I BÁRTA, V.; PÁTÍK L.; POSTLER, M. Retail marketing. 1. vyd. Praha: Management Press, 2009. 326 s. ISBN 978-80-7261-207-9. BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 156 s. ISBN 80-247-1095-1. BUTTLE, F. Customer relationship management: concepts and tools. 1. vyd. Oxford: Elsevier Butterworth Heinemann, 2004. 359 s. ISBN 0-7506-5502-X. COOPER, J.; LANE P. Marketingové plánování: praktická příručka manažera. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 230 s. ISBN 80-7169-641-2. DOHNAL, J. Řízení vztahů se zákazníky: Procesy, pracovníci a technologie. 1. vyd. Praha: Graga Publishing, 2002, 164 s. ISBN 80-247-0401-3. GILAD, B. Strategické válečné hry v podnikání: Jak mohou firmy zásadně zlepšit své strategie a překonat konkurenci. Přel. I. Grusová. 1. vyd. Praha: Management Press, 2010. 231 s. ISBN 978-80-7261-216-1. HAGUE, P. Průzkum trhu. Přel. V. Jungmann. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8. HANNA, N.; DODGE, H. R. Pricing : Zásady a postupy tvorby cen. Přel. F. Freiberg. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 203 s. ISBN 80-85943-34-4.

Seznam zdrojů II KARLÍČEK, M.; KRÁL P. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2. KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán: 15 kroků k úspěchu v podnikání. Přel. J. Rezek. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 143 s. ISBN 978-80-247-1999-3. KOTLER, P. 10 smrtelných marketingových hříchů: Jak je rozpoznat a nespáchat. Přel. J. Adamík; J. Malý. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 139 s. ISBN 80-247-0969-4. KOTLER, P.; JAIN D. C,; MAESINCEE, S. Marketing v pohybu: Nový přístup k zisku, růstu a obnově. Přel. P. Medek. 1. vyd. Praha: Management Press, 2007. 171 s. ISBN 978-80-7261-161- 4. KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X. KUMAR, N. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Přel. T. Juppa. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 236 s. ISBN 978-80-247-2439-3. LYKOVÁ, J. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 199 s. ISBN 80-247-0205-3.

Seznam zdrojů III PRAŽSKÁ, L.; JINDRA, J a kol. Obchodní podnikání: Retail management. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2002. 874 s. ISBN 80-7261-059-7. ROGERS, S. C. Marketing Strategies, Tactics, and Techniques: A Handbook for Practitioners. 1. vyd. Westport: Quorum Books, 2001. 393 s. ISBN 1-56720-411-2. SEKOT, A.; DOLEŽAL, M. Marketing v kostce. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2002. 104 s. ISBN 80-210-2935-8. SCHIFFMAN, L. G.; KANUK, L. L. Nákupní chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4. TOMEK, G.; VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0. UNDERHILL, P. Proč nakupujeme: jak merchandising ovlivňuje nákupní rozhodnutí a zvyšuje prodej. Přel. A. Lisa. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002. 253 s. ISBN 80-7261-055-4. WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM – Strategie, praktické příklady a scénáře. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 196 s., ISBN 80-247-0569-9.