8. Zavádění procesního řízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Projektové řízení Modul č.1.
12. Projekt – nástroj realizace změny
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
managementu znalostí podle
Procesy Informační proces
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
NĚKTERÉ ZKUŠENOSTI ZE ZAVÁDĚNÍ ISO 27001
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Ing. Jan Doležal Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů, VŠE SE MĚNÍ „Kdo nemyslí na budoucí, bude poděšen blízkým.“ (Konfucius)
3. Životní cyklus a procesy projektu
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
6. Koncepce řízení projektů
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/ Projekty reengineeringu  Projekty reengineeringu  Tým pro BPR  Kritické faktory.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Prosperita organizace
Komplexní produktivní údržba (TPM)
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Rozhodovací procesy.
SYSTÉM PLÁNŮ A ROZPOČTŮ V PODNIKU
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
6. Koncepce řízení projektů
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
2. Životní cyklus a procesy projektu
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Metodika řízení projektů
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Téma 13: Finanční plánování
Ekonomika malých a středních podniků
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Digitální učební materiál
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Ekonomika malých a středních podniků
Presentation Title 1st September 2002
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

8. Zavádění procesního řízení Úrovně přechodu na procesní řízení Průběžný rozvoj procesů Bariéry zavádění procesního řízení

Zavádění procesního řízení - 1 Je PROJEKT Rámcové zadaní projektu Projektová organizace Závazná metodika Detailní plány .......

Zavádění procesního řízení - 2 Postup a principy zavádění procesního řízení Vytvoření přehledového procesního modelu jako základního strategického rámce a celkového kontextu pro navazující iniciativy v oblasti procesů Vytvoření a odladění metodiky pro zavádění procesního řízení (+ interní marketing) Realizace pilotního projektu pro určitý proces (oblast), zaměřeného na ověření relevantních postupů zavádění procesního řízení Odmítnutí principu, resp. požadavku plošného detailního mapování a analýzy procesů (vzhledem k vysoké náročnosti a problematickým přínosům) Zavádění procesního řízení v prvním období v návaznosti na strategické priority a identifikaci potenciálu pro zlepšení procesů Postupné budování organizačního a metodického zázemí pro plošné zavádění procesního řízení (nástroje, role, odpovědnosti)

Zavádění procesního řízení - 3 Kritické faktory úspěchu Postup zavádění procesního řízení musí vycházet ze strategických cílů a potřeb transformačních projektů a dalších klíčových iniciativ principy procesního řízení představují nástroj pro realizaci změn a zvyšování výkonnosti celého podniku – nejedná se o izolovanou, samostatnou disciplinu Jednotlivé iniciativy při zavádění procesního řízení musí mít jasně definovaný cíl a trvalou podporu vrcholového vedení podniku V první fázi je nutné se zaměřit na cíle/výsledky procesu obvyklý problém způsobuje rozsáhlé popisování/modelování procesu bez stanovení cílů (projekt vyznívá do ztracena !) Postupné rozšiřování specifikovaných rolí, souvisejících s procesním řízením, přímo do jednotlivých útvarů podniku je nutné vytvářet odpovídající role v jednotlivých útvarech, kterých se procesní řízení dotýká, zajistit přenos know-how a metodickou i věcnou koordinaci

Úrovně přechodu na procesní řízení - 1 Od funkčního k procesnímu řízení (dle PA Consulting) Procesní řízení Procesní řídící tým Management Podnikatelský proces 1 Podnikatelský proces 2 Podnikatelský proces 3 3 Vlastnictví procesů 2 Podnikatelský proces 2 Podnikatelský proces 1 Podnikatelský proces 3 Management Finanční trhy Komerční bankovnictví Drobné řízení Obslužné týmy a Kompetenční centra Průřezová spolupráce 1 Management Finanční Drobné Finanční Komerční řízení bankovnictví trhy bankovnictví PROJEKT 1 Funkční řízení PROJEKT 2 Management Finanční trhy Komerční bankovnictví Drobné řízení PROJEKT 3

Úrovně přechodu na procesní řízení - 2 1. úroveň – Průřezová (multifunkční) spolupráce dochází k využití principů procesního řízení v rámci jednotlivých projektů na procesy, jejichž zlepšení je cílem určitého projektu, jsou aplikovány metody procesního řízení a optimalizace projekty realizují multifunkční týmy, jejichž složení odpovídá dotčeným procesům principy procesního řízení jsou využívány v dotčených procesech i po dokončení projektu

Úrovně přechodu na procesní řízení - 3 2. úroveň - vlastnictví procesů principy procesního řízení jsou aplikovány plošně na celou společnost, resp. na její významné části pro jednotlivé procesy jsou identifikováni vlastníci, kteří jsou zodpovědní za rozvoj procesu je vytvořen dostatečně detailní procesní model a je provedeno provázání procesního řízení s funkčním řízením Pozn. Tento postup je časově velmi náročný a vyžaduje plošné uvolnění značného množství zdrojů ze všech zapojených útvarů. Jeho přínosy jsou realizovatelné v období konsolidace společnosti, neboť vedou k stabilizaci procesů, pracovních postupů, odpovědností a vytvoření nového motivačního systému

Úrovně přechodu na procesní řízení - 4 3. úroveň – procesní řízení procesní řízení se stává hlavním řídicím mechanismem společnosti jsou vytvářeny flexibilní procesní týmy, které čerpají zdroje z kompetenčních center a jsou podporovány obslužnými/podpůrnými týmy

Průběžný rozvoj procesů - 1 Jednotlivé fáze Rozvoj podniku Průběžná optimalizace procesů Vytvoření a realizace modelů procesů Analýza procesů TRH Identifikace a modelování procesů

Průběžný rozvoj procesů - 2 Vychází z klientského přístupu Potřeba Jaké mají zákazníci potřeby? Jakým produktem zákazníka uspokojím? Produkt/služba Proces Jakým způsobem poskytnu produkt/službu? Co všechno k tomu potřebuji? Zdroje

Bariéry zavádění procesního řízení - 1 Příklady některých bariér Existence silné hierarchické struktury řízení, mocenských struktur, konservatismus Řízení je založeno na velkém počtu vnitřních předpisů (které v některých případech neodpovídají skutečnému provádění činností) Důraz na krátkodobé cíle a okamžité efekty, vedoucí k upřednostňování dílčích změn místo celkového „přestavění“ a zefektivnění procesů ad hoc rozhodnutím, která nejsou podložená výsledky procesní analýzy. Z toho plyne častá nekoordinovanost, neefektivnost, špatné a nereálné plánování, konflikty výstupů, zdrojů, aktivit Jednotlivé útvary nejsou motivovány k efektivnějšímu provádění činností Průběžně se mění části procesů a jejich okolí (díky nezávisle paralelně probíhajícím aktivitám, projektům aj.) Procesní řízení je v podniku deklarováno jako nástroj pro řešení všech problémů prázdnou frází až „sprostým slovem“

Bariéry zavádění procesního řízení - 2 Rizika projektu zavádění procesního řízení Neschopnost shodnout se na definici průřezových podnikatelských cílů podniku pro potřeby projektu Nedostatečná spolupráce při definování strategického plánu a cílů Ztráta celkového přehledu při zahlcení detailními informacemi (velkým množstvím modelů) Nedostatek vůle při prosazování nové manažerské kultury Procesní řízení se nesmí stát „akademickou disciplinou“ několika odborníků