Zkušenosti české a slovenské veřejnosti se systemickými konstelacemi - výsledky pilotního průzkumu PhDr. Vojtěch Černý, Ph.D. Mgr. Kateřina Grofová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Zkušenosti OSPOD s hostitelskou péčí
J AK SE ZAŘADIT DO SPOLEČNOSTI ? N A KOHO SE MOHU OBRÁTIT ? Praktická část.
Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Pro ty co mám ráda Lidé přicházejí do našich životů z nějakého DŮVODU, na určité OBDOBÍ anebo na CELÝ ŽIVOT. Když je budeme umět rozlišovat, tak budeme.
ZÁKON PŘITAŽLIVOSTI A VZTAHY
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Otče, odpusť mi, já jsem zhřešila Řekni mi, dcero, jaké jsou Tvé hříchy?
EURO a česká veřejnost Prezentace výsledků sociologických výzkumů PSP ČR dne 17. září 2008.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
Prezentační dovednosti
Jak jsou informovaní naši žáci- dotazníkový průzkum 11/2014 Kyberšikana S postupem doby a technickým vývojem se na scéně objevila tzv. kyberšikana. Jedná.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Principy interaktivního programu. Co je to interaktivní program? Jedná se o program, během kterého jsou třída i lektor v intenzivním kontaktu – nejedná.
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Motivační dopis přikládá se k životopisu cílem je zaujmout budoucího
Příprava na výkon povolání
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Hodnocení připravenosti na e-Learning Workshop Bohumil Havel Infinity a.s.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
Nováková Kateřina Hromádková Kateřina Hudec Tomáš
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SCICOM – BASIC RNDr. Anna Matoušková, Ph. D.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Time mng. a osobní efektivita Lektor: Mgr. Stanislav Loskot, MBA 12. června 2015.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
P. uč. Zelinková a P. uč. Solnařová MATEMATIKA X MATEMATIKA.
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Co potřebují oběti znásilnění ?
Obědy ve Školní jídelně 5.A 2016/2017
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Jak na PR (absolutní základ)
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Typ klienta.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
Školská sociální práce
Co říká česká veřejnost?
České děti a mládež jako čtenáři 2017
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Výměna dobré praxe v rámci projektu „Domovník-preventista“
Transkript prezentace:

Zkušenosti české a slovenské veřejnosti se systemickými konstelacemi - výsledky pilotního průzkumu PhDr. Vojtěch Černý, Ph.D. Mgr. Kateřina Grofová

Respondenti - poměr žen a mužů 156 respondentů

Respondenti - věk Věk let 0% 156 respondentů

Respondenti - vzdělání Neúplné základní Nižší střední (bez maturity) Vyšší odborné Bakalářské Úplné základní vzdělání 0% 156 respondentů

Jak se o konstelacích dozvěděli z knihy / časopisu 3% Facebook 1% 156 respondentů

Kolikrát jsem se zúčastnil konstelací 156 respondentů

ODPOVĚDI RESPONDENTŮ, KTEŘÍ NEMAJÍ ŽÁDNOU ZKUŠENOST S KONSTELACEMI

NE ➟ O konstelacích uvažuji, ale… Poznámky k “Jiný důvod”:  nemám finance  nemám hlídání dětí  nevím, co si o konstelacích myslet 21 respondentů Nevěřím, že to funguje Nevím, jestli je na můj problém technika konstelací vhodná

NE ➟ Co by mi pomohlo získat větší důvěru? “Ještě něco jiného”:  Přímé doporučení někoho, kdo systemické konstelace vede a dokáže posoudit, zda je technika konstelací vhodná na mé potíže.  Uvítala bych možnost si přečíst nějakou literaturu o konstelacích. 12 respondentů více možných odpovědí slyšet zkušenosti druhých více informací o tom, jak konstelace fungují ještě něco jiného… vědecké důkazy

ODPOVĚDI RESPONDENTŮ SE ZKUŠENOSTÍ S KONSTELACEMI

Typ absolvované konstelace 125 respondentů více možných odpovědí Poznámky k “Ostatní”:  karmické  traumatu  snů  pohádek / mytologické  sebeláska  spirituální  šamanské  čakrové  experimentální

Vnímal(a) jste efekt konstelací v životě? 129 respondentů

Moje zkušenost s konstelacemi 135 respondentů neutrální 3% bez přínosu 2% špatná 1% velmi špatná 1%

Jaký měly konstelace vliv na Váš život Respondenti poskytli velmi mnoho různorodých odpovědí. (Lze nalézt v rámci zveřejněných kompletních výsledků pilotního výzkumu.)

Měl(a) jste strach? NE ANO 129 respondentů

Nejčastější důvody strachu  z neznáma  dát se do služby něčemu, co nevím, jak funguje  že nebudu umět stát v roli  možná jde o magii  působí to nadpřirozeně  že lektor bude konstelace manipulovat  možná neunesu to, co se dozvím  zasahování do něčeho, do čeho se zasahovat nemá  odhalit se před cizími lidmi  z nerespektování osobních hranic  slyšela jsem o mnoha lidech, kteří se posléze rozložili

Zmizel strach po osobní zkušenosti? 48 z těch respondentů, kteří odpověděli, že měli strach

Následná péče Byla vám nabídnuta terapeutem?Potřeboval(a) jste následnou péči?

Následná péče - co jsem potřeboval(a)  pomoct s dodatečným “vystoupením” z role  pomoct s uzemněním (strach, panika, pláč)  s fyzickými negativními projevy po konstelaci  s retraumatizací (prohloubením deprese)  následnou psychologickou / psychoterapeutickou péči

Jakou roli pro mě na konstelacích hraje lektor / lektorka? 156 respondentů více možných odpovědí Je pro mě naprosto zásadní, kdo konstelace vede Dávám přednost lektorům / lektorkám s psychologickou praxí Je pro mě důležité vědět, u koho lektor(ka) konstelace studoval(a) Je to ještě nějak jinak… Je mi úplně jedno, kdo konstelace vede

Výběr lektora - názory na důležité faktory  konstelace jsou takové, jaký je lektor  ideál = kombinace psychologického vzdělání a výcviku v konstelacích  je důležitá osobnost lektora / lektorky  osobní sympatie (“když mi není sympatický, nemůže ani konstelace fungovat”)  potřebuji mít naprostou důvěru v lektora  osobní doporučení / osobní reference od jiných

Závěry  1/3 respondentů měla / má z konstelací strach, někteří strach uvádí jako důvod k neúčasti  je důležité publikovat zkušenosti absolventů (84% účastníků vnímalo pozitivní přínos pro další život)  prezentovat jak konstelace fungují  polovině respondentů nebyla nabídnuta možnost následné péče, přesto, že ji 1/4 účastníků potřebovala  význam prevence před stavěním = informace o tom, jak si počínat, jak dobře vystupovat z rolí, jak zvládat emočních a tělesných následných projevů  pro 2/3 respondentů je zásadní, kdo konstelace vede; 1/3 upřednostňuje lektory s psychologickým vzděláním

Děkujeme, že techniku konstelací pomáháte zprostředkovávat české a slovenské veřejnosti. Kompletní výsledky tohoto pilotního výzkumu a přesná znění všech odpovědí najdete již nyní na