Postoje a schopnosti 2.Mojžíšova 18,13-24 O Delegování úkolů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co může být tohle? Dá se to nějak popsat? Co k tomu říct?
Advertisements

„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Action academy  Problém 1  Nezvládání časových nároků se často projeví nestíháním termínů, jindy pak kvalitou práce. Většinou.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Integrita bezúhonnost
V e d e n í l i d í.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
Na odhalené tváři nás všech se zrcadlí slavná zář Páně, a tak jsme proměňováni k jeho obrazu ve stále větší slávě – to vše mocí Ducha Páně. 2. Korintským.
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Sumarizační prezentace
Lidská komunikace.
Rozjímání Vyrobilo Centrum pro katechezi Olomouc 2014.
OTČE Centrum pro katechezi Olomouc, Modlitba Páně při mši svaté „Když jsme byli pokřtěni, nepřijali jsme ducha otroctví, abychom se znovu báli,
Slovo života listopad 2012 „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.“ (Jan.
Těm, kteří si na sobě zakládali, že jsou spravedliví, a ostatními pohrdali, pověděl Ježíš toto podobenství: Dva muži šli do chrámu, aby se pomodlili,
Doprovázení nemocných a jejich příbuzných P. Mgr. Václav Tomiczek Čeladná Mezinárodní konference hospicové a paliativní péče Ostrava, 26. listopadu 2009.
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci,  Je plné radosti = jásavý chvalozpěv. Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, 2013.
VY_32_INOVACE_28-16 Antická filosofie Epikureismus.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Řízení kolektivu.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
2. ZDROJ JEŽÍŠOVY MODLITBY: LÁSKYPLNÝ VZTAH K OTCI. DVANÁCTILETÝ JEŽÍŠ V CHRÁMĚ.
Slovo života Červenec 2011 „Bděte a modlete se, abyste nepřišli do pokušení. Duch je sice ochotný, ale tělo je slabé.“ (Mt 26,41) „Bděte a modlete se,
Je zbožnost cool? ZAJÍMAVÁ ZÁBAVNÁ PŘITAŽLIVÁ. Jak lidé kolem nás vidí zbožnost? Je to něco společného s Bohem Je to nuda Nejspíš to nemá žádný praktický.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Vyrobilo centrum pro katechezi v Olomouci Vše je snadné, když Bohu uvěříme a když mu řekneme: „Zde jsem, Pane.“ Vyrobilo centrum pro katechezi v.
SVÁTOST OLTÁŘNÍ „Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život.“ (Jan 6, 53) Eucharistie je zdrojem.
NENÁSILNÁ KOMUNIKACE NVC Nonviolent Communication
Život podle Božího slova Jak si mladík udrží svou stezku čistou? Musí se vždy držet tvého slova. Žalm
Před tvou tváří, Pane, nemám vůbec nic, jen tvé slovo dané: Jdi a nehřeš víc, jen tvé slovo dané: Jdi a nehřeš víc. 1. V Písmu svatém čteme, Ježíš zved.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Je mentorování biblický koncept ?  Výraz není v Písmu  Výraz pochází z řecké mytologie : Odysseus svěřil výchovu a životní přípravu svého syna Telemacha.
Galatským. Autor a datum vzniku Pavel - po Jeruzalemském sněmu - v roce 49 po Kr. - jeden z nejstarších listů NZ.
MOJŽÍŠ-DAVID-UČEDNÍCI
Skutky apoštolské. Autor a datum vzniku Lukáš - Pavlův osobní lékař - spolupracovník na díle evangelia - očitý svědek některých událostí - 3 x v Písmu.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
2. List Korintským. Autor a datum vzniku Pavel - na své 3. misijní cestě - v roce po Kr. - pravděpodobně z Filip.
Vůdcovství - leadership
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Kam kráčíš komunito ? Změny terapeutických komunit v měnícím se světě. Bratislava 2008 Dr. Martina Richterová Těmínová.
 Aneb to nejlepší, co nás mohlo potkat….  Na počátku Bůh stvořil nebe a zemi (Gen 1,1)  Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, jako muže a ženu.
Důvěryhodnost křesťanského politika a jeho strany.
Konference projektu NOE Zmocnění a uvolnění vedoucích Seminář 1: Prostředí a výzvy Seminář 2: Tři duchovní hodnoty zdravého vedoucího Seminář 3: Kde získám.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Million Leaders Mandate
Komise TMK ČLS Komunikace a jednání Hana Šípková.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Jakým chci být mužem, až budu starý ?
Ježíš.
Proč potřebujeme systém managementu ?
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Krása zimy Hledat lásku? Nesmysl...říká rozum. Směšné....říká hrdost. Riskantní...brání se zkušenost. Ale samota zabíjí ...šeptá srdce.
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Transkript prezentace:

Postoje a schopnosti 2.Mojžíšova 18,13-24 O Delegování úkolů

1.Uvolníme se pro jinou práci, případně budeme mít čas na to, abychom svoji práci dělali lépe 2.Dosáhneme v týmu kvalitnějších výsledků 3.Vytvoříme podmínky pro růst druhých lidí 4.Zkvalitníme vztahy mezi lidmi Proč delegovat ? 2

1.Správné postoje 2.Vypěstované schopnosti 3 Co je nezbytné pro úspěšnou delegaci

1.Pocit vlastího zabezpečení  Mojžíš neměl obavy o své postavení o svůj “džob” – prokázal pokoru v tom, že naslouchal svému tchánovi  Lidé, kteří se necítí příliš bezpeční ve své pozici, se jí neradi vzdávají 2.Riziko  Nejisté výsledky  Když nezapojíme druhé lidi do práce, dříve nebo později zlhostejní a odejdou 4 POSTOJE

3.Důvěra  Mojžíš projevil důvěru vůči Jitrovi  Byl připraven důvěřovat druhým  Důvěra není podmíněna výsledky  První delegace v Písmu : 1.M.1,26 (Bůh věděl předem, že Adam – lidé – propadnou)  Důvěra je jako bankovní konto 4.Ochota pomoci druhým lidem v růstu  Dobrý vůdce nevytváří závislost druhých sám na sobě  Přitahujeme lidi, kteří mají podobná obdarování jako my a pak se cítíme ohroženi 5 POSTOJE

5.Nejen úkol, ale i příslušná autorita  18,22 : ti muži rozhodovali o tom, co přednesou Mojžíšovi, Mojžíš jim k tomu dal svou autoritu (svoboda dělat chyby) 6.Odpovědnost a Vykazatelnost  Odpovědnost není možné vyžadovat bez svěřené autority  Vykazatelnost není hůl na bití, nýbrž nástroj výuky  Když nejsme připraveni delegovat náležitou autoritu, neseme odpovědnost za všechno sami 6 POSTOJE

S talentem se můžeme narodit, schopnosti musíme vypěstovat. 1.Umět dobře sladit lidi a úkoly 2.Umět dobře (účinně) komunikovat 7 dvě hlavní schopnosti

 Motivace je především niterná záležitost : můžeme být motivováni druhými lidmi jen na krátkou dobu. Dlouhodobá motivace vychází z nitra (kde komunikuje Boží Duch s naším duchem).  Ten, kdo deleguje úkol, musí znát velmi dobře jak úkol, tak lidi, kterým má úkol delegovat. To vyžaduje čas a úsilí (silné a slabé stránky lidí, širší souvislosti spojené s úkolem)  Úkol musí být přiměřeně náročný – neměli bychom dávat lidem příliš snadné úkoly 8 1. LidÉ a úkoly

① Křesťanská komunikace je proces, na kterém se podílí člověk a Bůh (1.Tess.1,5).  Písmo  Duch Svatý  Dva nebo více lidí (společenství věřících)  Jedinec může být obdarován k vyučování Slova, ale všichni věřící mohou a mají komunikovat mezi sebou (Kol.3,16 – navzájem) ② Účinná křesťanská komunikace musí být osobní  Hromadné komunikační prostředky sice hovoří k velkému množství lidí, ale ke každému osobně 9 2. KOMUNIKACE

③ Účinná křesťanská komunikace je víc než slova : patří k ní pozorování a podílení se na akci : Pán Ježíš učil slovy, učil svým životem a dával učedníkům příležitost podílet se na svých činech (nasycení zástupů). “Víte, jak jsme si počínali” píše Pavel Tessalonicenským (1.Tess.1,5). ④ Účinná křesťanská komunikace vyžaduje úsilí, čas a oběti. Komunikující se musí vzájemně ubezpečovat o tom, že ten druhý rozumí, že skutečně dochází ke komunikaci. A B 10 KOMUNIKACE POSEL POSELSTVÍPROSTŘEDEKPŘÍJEMCE

⑤ Účinná křesťanská komunikace má být konfrontační  Nikoli konflikt mezi mnou a tím druhým, ale konfrontace s Bohem (s Božím slovem) : zrcadlo  Proč konfrontace ? Plyne to z povahy hřísného stavu člověka od doby Pádu  1.Mojž.3,9-13  Lk.13,22-24 ⑥ Při delegování úkolů musí komunikace probíhat neustále  Jasně stanovené záměry a cíle  Měřitelnost úspěchu  Možnost nápravy během plnění úkolu, vyhodnocení 11 KOMUNIKACE

 Bojíme se, aby si lidé nemysleli, že jsme líní, že nemáme co dělat  Myslíme si, že si nemůžeme dovolit, aby došlo k chybám, když se druhému něco nepovede  Podceňujeme druhé  Bojíme se zklamání z neúspěchu  Máme příliš rádi to, co děláme  Rádi bereme pochvalu za vykonanou práci  Co kdyby to ten druhý udělal lépe než já ?  Nechceme druhé příliš zatěžovat  Nemám čas na delegování – udělám to rychleji  Atd. 12 Proč nedelegujeme ?