PROPOJME SE ZŠ VRANÉ NAD VLTAVOU aktivity uskutečněné školou a jejími žáky v posledních letech a mající vztah k naší obci v rámci různých projektů
ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKA VENKOVSKÁ ZŠ - CCA 300 ŽÁKŮ DLOUHODOBÁ TRADICE ZAPOJENÍ DO MEZINÁRODNÍCH I ČESKÝCH PROJEKTŮ A PROGRAMŮ MODRÉ Z NEBE OZÓN GLOBE ENO – 1. ŠKOLA V ČR ŽIVÁ VODA PRO OBEC - ADOPCE AFRIKA V SOUČASNOSTI (OD ROKU 2005) EKOŠKOLA – ZATÍM 3 TITULY DLOUHODOBĚ SE SNAŽÍME O PŘESAH NAŠICH AKTIVIT SMĚREM DO OBCE – V PREZENTACI UVEDU NĚKOLIK PŘÍKLADŮ
PRAVIDLA, KTERÝMI SE CHCEME ŘÍDIT A KTERÁ CHCEME PŘEDÁVAT I DO SVÉHO OKOLÍ BUĎME ODPOVĚDNÍ HOSPODÁŘI A NEJEN UŽIVATELÉ NAŠE POPTÁVKA BY NEMĚLA BÝT VYŠŠÍ NEŽ NAŠE NABÍDKA PRAVIDLO 3 R – REDUCE, REUSE, RECYCLE SNAŽME SE POZNÁVAT SVĚT KOLEM SEBE A ZAJÍMAT SE O NĚJ ČÍM VÍC JSME ZÁVISLÍ NA VĚCECH KOLEM SEBE, TÍM JSME SLABŠÍ PLANETU MÁME PŮJČENOU, MUSÍME SE O NI STARAT, ABYCHOM JI VRÁTILI V POŘÁDKU
MYŠLENKY, KTERÉ NÁS ZAUJALY A KTERÝMI SE SNAŽÍME ŘÍDIT „Dej mi sílu unésti všechno, co změnit nemám sil, odvahu, abych to nač stačím, na tomto světě pozměnil. A také moudrost, abych znal a od sebe to rozeznal.„ JAN SKÁCEL Ať už si myslíte, že něco dokážete, nebo si myslíte, že to nedokážete, v obou případech máte pravdu. HENRY FORD
HISTORICKÁ VZPOMÍNKA V R HISTORICKÁ VZPOMÍNKA V R. 1987 VZNIKL VE ŠKOLE PŘÍRODOVĚDNÝ ODDÍL NEZMAŘI, Z JEHO ODCHOVANCŮ ZO ČSOP ZVONEČEK + CENTRUM EKOLOGICKÉ VÝCHOVY ZVONEČEK DNES: PRAKTICKÁ OCHRANA PŘÍRODY – PÉČE O CCA 13 LOKALIT MATEŘSKÉ CENTRUM INFORMAČNÍ CENTRUM VZDĚLÁVACÍ AKCE PRO DĚTI I DOSPĚLÉ HAPPENINGOVÉ AKCE PODPORA FAIR TRADE A DOMÁCÍCH PĚSTITELŮ (FARMÁŘSKÉ BEDÝNKY A TRHY) SPOLUPRÁCE SE ŠKOLOU – SPOLEČNÉ AKCE, NAPOSLEDY NAPŘ. ZÁCHRANA ŽAB PŘI TAHU; VYUŽÍVÁNÍ VYBAVENÍ A PROSTOR, NĚKTEŘÍ ŽÁCI SE STÁVAJÍ ČLENY ZVONEČKU ČASTO SE NAJDE NĚKDO ZE ŠKOLY, KDO ŘADY ČLENŮ ZVONEČKU POSÍLÍ NEBO POMÁHÁ ALESPOŇ EXTERNĚ
LIFE TO WATER, COMMUNITIES TO LIFE PROJEKT LIFE TO WATER, COMMUNITIES TO LIFE ŽIVÁ VODA PRO OBEC CÍLEM BYLO DÁT LIDI V OBCI DOHROMADY A SPOLEČNĚ VYŘEŠIT VYBRANÝ PROBLÉM S VODOU – V NAŠEM PŘÍPADĚ NEFUNKČNÍ ČISTIČKU V SOUSEDNÍ OBCI A NEPITNOU VODU VE STARÉ ŠKOLE
ŘEŠITELSKÝ TÝM + VÝZKUMY
PREZENTACE RODIČŮM, JEDNÁNÍ NA ÚŘADĚ + VÝZKUMY
VÝSLEDKY PROJEKTU PŘISPĚL K REKONSTRUKCI KRITIZOVANÉ ČOV DO BUDOVY 1. STUPNĚ BYL PŘIVEDEN VODOVOD DĚTI POCHOPILY, ŽE MÁ SMYSL SE O VĚCI ZAJÍMAT A PROBLÉMY ŘEŠIT DĚTI PROKÁZALY VĚTŠÍ VÝDRŽ NEŽ VĚTŠINA DOSPĚLÝCH NEPODAŘILO SE VYTVOŘIT TRVALE FUNGUJÍCÍ TÝM
PROJEKT VODA SPOJUJE NAŠE TÉMA – ŽIVOT S ŘEKOU VÝZKUM ŽIVOTA S VLTAVOU V MINULOSTI A V SOUČASNOSTI + NÁMĚTY NA ZMĚNU CHOVÁNÍ BROŽURA, VÝSTAVA PRO VEŘEJNOST, REPREZENTACE ČR VE SLOVINSKU
TÉMATA, KTERÁ NÁS ZAJÍMALA
ZPĚTNÁ VAZBA OD OBČANŮ OBCE JEDNA Z OTÁZEK: Myslíte si, že může nějaká informace z naší práce změnit váš pohled na řeku a jak? Myslím si, že je zde překvapivé množství chráněných živočichů= více si váži řeky a jejího přínosu pro život u nás v České republice a pomáhat ji chránit. Nemyslím si, že by změnila zásadně mé chování či postoje. V běžném životě se snažím chovat tak, abych co nejméně ovlivňovala přírodu negativně. S přísunem nových informací možná uvidím téma z jiného úhlu pohledu a své názory na tuto problematiku přehodnotím, doladím. Jde zejména o zamyšlení nad používáním čisticích prostředků. Zda používám ty, které nejméně škodí. Napadá mě např. nepožívat pitnou vodu na splachování WC v souvislosti s šetřením vodních zdrojů.
Dočetl jsem se o úspěchu 7. třídy s materiálem o Vltavě Dočetl jsem se o úspěchu 7. třídy s materiálem o Vltavě. Nejsem velký příznivec „vědeckých“ prací a tabulky nemám rád a proto jsem byl velmi zvědav na tuto práci. A musím napsat, že jsem ji přečetl jedním dechem! Žiju ve Vraném již dlouho a o historii se zajímám, ale stejně jsem se dozvěděl hodně nových informací. Pro mě - laika, je ta práce zajímavě a přitom srozumitelně podaná. Krásné jsou i fotografie. Myslím, že tohle je přesně ten způsob, jaký by mohl alespoň trochu ovlivnit a změnit chování některých z nás k přírodě. Až budu příště kupovat tablety do myčky, zaměřím se na jejich chemické složení. Část o invazivní květeně, budu více dávat pozor v okolí. Myslím, že změnil. Nově získané informace mě donutily zamyslet se nad tím, jak je jednoduché podlehnout iluzi, že když vedle něčeho žiji, znamená to, že jsem dostatečně informovaná o současné situaci a o problémech dané lokality a vlastně svého životního prostředí.
SÁZÍME STROMY NA VHODNÁ MÍSTA PO OBCI SÁZÍME STROMY V LESE MNOHO LET, ČASTO V RÁMCI PATRONÁTU DEVÁŤÁKŮ NAD PRVŇÁKY
MAPOVALI JSME ČERNÉ SKLÁDKY A POMÁHALI PŘI JEJICH LIKVIDACI POMÁHÁME UKLÍZET NAŠI OBEC, ZAPOJUJEME SE DO ÚKLIDOVÝCH AKCÍ CLEAN UP THE WORLD, MAPOVALI JSME ČERNÉ SKLÁDKY A POMÁHALI PŘI JEJICH LIKVIDACI
VZDĚLÁVÁME VEŘEJNOST - VÝSTAVY PRO VEŘEJNOST – PŘÍRODA KOLEM NÁS; PROMĚNY OBCE; UDRŽITELNÝ ŽIVOT, EKOSTOPA A FAIR TRADE; OBALY, ODPADY A NAKUPOVÁNÍ; …
ZÁCHRANA ŠKEBLÍ A VELEVRUBŮ PŘI OPRAVĚ A VYPOUŠTĚNÍ PŘEHRADY
MĚNIT SAMI SEBE – HRAJEME HRU SAMI SE SVOU LENOSTÍ A LHOSTEJNOSTÍ SNAŽÍME SE MĚNIT SAMI SEBE – HRAJEME HRU SAMI SE SVOU LENOSTÍ A LHOSTEJNOSTÍ MĚNIT SVÉ SPOLUŽÁKY MĚNIT SVÉ RODIČE MĚNIT VEŘEJNOST MĚNIT SVĚT KOLEM SEBE