6. Metody 7. Zkoušení 2. Cíle 3. Učivo 4. Učebnice 5. Výuka 8. Hodnocení Klasifikace klasické aktivizující dovednosti čtenáře, práce s textem příprava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Téma 3: Cíle vzdělávání 3. část
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Podpůrný metodický seminář I.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
UČEBNÍ ÚLOHY Je to široká škála všech učebních zadání a to od nejjednodušších úkolů, vyžadujících pouhou pamětní reprodukci poznatků, až po složité úkoly,
HODNOCENÍ EVALUACE - Hodnoticí procesy, ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají -Zaujímání a vyjadřování kladného nebo záporného stanoviska k různým.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Vzájemná hospitační činnost
Didaktické prostředky
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
(komentovaný přehled)
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Seminář Martina Kekule
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Průřezová témata.
Průřezová témata klíčových kompetencí
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Teorie vzdělávání dospělých
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Didaktika geografie.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Rvp ZV / na konci základního vzdělávání/ = cíl vzdělávání = vybavit všechny žáky souborem KK, připravit je na další vzdělávání a.
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Didaktické prostředky
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Teorie vzdělávání dospělých
CÍLE VZDĚLÁNÍ Koho považujeme za vzdělaného člověka
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Kurikulum: obsah školní edukace
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
KMT/DIZ1 Didaktika matematiky (předmět, úkoly, metody) Didaktický systém Matematické vzdělávání (cíle, úkoly) 1. SZZK Didaktika matematiky – předmět, úkoly,
Květen ’19 VYUČOVACÍ PROCES Kurikulum. Výukové cíle, klíčové kompetence. Obsah vzdělávání - učivo. Jitka Jursová.
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

6. Metody 7. Zkoušení 2. Cíle 3. Učivo 4. Učebnice 5. Výuka 8. Hodnocení Klasifikace klasické aktivizující dovednosti čtenáře, práce s textem příprava na hodinu obsah názornost tematické plány výuky slovní informativní formativní základní RVP numerické vytváření kritérií

CÍLE VZDĚLÁNÍ Koho považujeme za vzdělaného člověka? Vzdělání pomáhá porozumět kulturní tradici a otevírá budoucnost. Lze dosáhnout úplného vzdělání? - Dynamický proces. Směřují k celistvé osobnosti člověka Zaměřují se na rozvoj vědomosti, dovedností, postojů, hodnot Zahrnují dovednosti dalšího sebevzdělávání Směřují ke kritickému posuzování jevů, informací Obsahují rozvoj estetických a morálních hodnot

S A MR T CÍL SMYSLUPLNÝ MĚŘITELNÝ AKCEPTOVATELNÝ REALIZOVATELNÝ TERMÍNOVANÝ

D obohacování ostatními vlivy uvnitř a vně životního prostředí C citlivost zdrojů a objevování životního prostředí B uvolnění a ovládnutí osobních zdrojů A objevení vnitřních zdrojů 1.pozornost 2. smysly 3. obrazotvornost 4. fyzické já5. řeč 6. city 7. intelekt

VZDĚLÁVACÍ CÍLE podle složky osobnosti KOGNITIVNÍ - znalostiAFEKTIVNÍ - postoje a hodnotyPSYCHOMOTORICKÉ- dovednosti ZapamatovatVnímat podněty Imitovat PochopitReagovat na něManipulovat AplikovatZhodnotit je Zpřesňovat AnalyzovatZvnitřnit je Koordinovat HodnotitKonat Automatizovat Tvořit

KOGNITIVNÍ CÍLE 6. Tvořit – vytváření, plánování, tvorba Žáci vytvářejí z několika nové vnitřně soudržné celky z jednotlivých prvků, reorganizují prvky do nového znaku nebo struktury vytváření hypotéz na základě daných kritérií, navrhování, konstruování, tvoření, stavění, psaní, vytvoření originálu, komponování, řešení, předvedení, stanovení, vynalézání, článek, vynález, hlášení, formulace, otázka, hra, píseň, stroj, nástroj, alternativní činnost, alternativní postup, experiment, divadelní hra, soubor pravidel, 5. Hodnotit – kontrolování, kritizování Žáci stanovují na základě dříve naučených norem a kritérií hodnotu nebo cenu složitého produktu koordinování, zjišťování, monitorování, testování, posuzování, obhájení, vyvrácení, rozvíjení, posouzení, podpoření stanoviska závěr, přehled, posudek, standard, hodnocení, doporučení, porovnání, sebehodnocení 4. Analyzovat – rozlišování, uspořádání, přisuzování Žáci rozčlení složitou věc na její komponenty, vysvětlí, proč je daná složitá sestava vztahů uspořádána daným způsobem porovnávání, analyzování, rozdělení, vysvětlení proč, ukázání jak, nakreslení schématu, načrtnutí, roztřídění, nalezení rozdílu, prozkoumání, vybrání, vydělování, rozlišování, zaměřování se, vyčleňování, hledání souladu, dotazník, diskuze, kampaň, odhalení chyby, hlášení, zpráva, přehled, ověření závěrů, definice slova, graf, části, materiál, příklad, prvky, argumenty, stanovisko, záměr, struktura, argumenty, 3. Aplikovat – vykonávání, (implementace) Žáci použijí dříve naučenou látku, pojmy, pravidla, užijí postup nebo strukturu v různých situacích provádění, užití, zařazení, nalézání, vybrání, vypočítání, použití, připravení, vytvoření, zobecnění, uspořádání, vyřešení, předvedení, nakreslení, … postup, mapa, projekt, předpověď, graf, ilustrace, úkol z: přehledu, řešení, seznamu, projektu, dramatizace, kresby, 2. Porozumět - interpretace doložení příkladem klasifikování usuzování Žáci vyjádří vlastními slovy, verbál/výklad/,vizuálně/obrázek logicko-matemat./graf/, hudebně,prostorově/socha/, itrapersonálně/vnitřní konflikt/, interpersonálně/konflikt mezi dvěma osobami/ definování, vyjádření vlastními slovy, popsání, shrnutí, uvedení příkladů, přiřazení, parafrázování, vysvětlení, zdůvodnění, předkládání, ilustrování, shrnování, kategorizování, podřazování, abstrahování, zobecňování, vyvozování závěrů, model, řeč – projev, nahrávka na kazetě, dramatizace, kreslený komiks, ilustrace, scénka, graf, fotografie, dokument, prohlášení, porovnání, analogie, přehled, diagram, prohlášení, závěry, příběh,, gramatické pravidlo 1. Zapamatovat poznávání, vybavování Žáci si vybaví, reprodukují nebo rozeznají dříve naučené z dlouhodobé paměti – identifik, znovuvybavování reprodukování, poznávání, vybavení si, uvedení seznamu, nazvání, označení, vybrání, seřazení, popsání, naučení se zpaměti, recitování, definování událost, nahrávka, noviny, časopis, TV show, rádio, text, film, video, divadelní hra, ukázka z filmů, fakta, … Poznávací procesÚkoly k činnostiKonkrétní činnostiVýsledek činnosti

zapamatovataplikovatporozumět tvořit hodnotit analyzovat Bloomova taxonomie kognitivních cílů

CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE 2. Podněcovat žáky k tvořivému myšlení 3. Vést žáky k všestranné komunikaci 5. Připravovat k projevům svébytnosti 6. Vytvářet potřebu projevovat pozit. city 7. Učit rozvíjet a chránit fyzic.a dušev. zdraví 8. Vést k toleranci a ohleduplnosti 9. Rozvíjet schopnosti vzhl. k profesní orientaci F pracovní E občanské D sociální a personální C komunikativní B k řešení problémů A k učení 1. Umožnit žákům osvojit si strategie učení 4. Rozvíjet schopnost spolupracovat

Vztah cílů a výsledků vzdělávání OBECNÉ CÍLE KLÍČOVÉ KOMPETENCE VZDĚLÁVACÍ OBSAH VZDĚLÁVACÍHO OBORU VÝSTUPY UČIVO