Learning for a Sustainable Environment Fórum vysokoškolských učitelů 1.června 2004, Praha – Jinonice Iva Hönigová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.06/
Inovace vzdělávacího programu Zahradní a krajinná tvorba Projekt OPVK, oblastní podpora 2.1.
PT – obecná charakteristika
ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE - dějepis Radek Holcepl - EDUCAnet ČB Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
1. června června 2004 Fórum vysokoškolských učitelůFórum vysokoškolských učitelů1 Fórum vysokoškolských učitelů: vzdělávání pro udržitelnou budoucnost.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
ArtParty uvádí. CM (Community Music ltd.) je nezisková organizace zaměřená na moderní hudbu. Sídlí v Londýně a úspěšně působí již od roku Cílem.
Učebnice Etická výchova – jak ji používat? Ne diktát shora, ale nabídka. Ne cíl, ale prostředek
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Management a rozvoj obcí
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Projekt Podpora učitelů ve zvyšování kvality jejich práce „PUČ“
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Procesní řízení realizace projektů (praxe)
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
WEBOVÝ PORTÁL ŽIVOT ONLINE.CZ. OBSAH Komu je portál určen Spolupráce Obsah portálu Návrh grafické podoby Účel.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Konference škol vyučujících IT a IE
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Dana Zadražilová Fakulta mezinárodních vztahů VŠE v Praze Vzdělávání k udržitelnosti czech bcsd.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Postavení pedagogiky mezi vědami
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
Vzdělávání v laboratorní medicíně – prezenčně i virtuálně Marie Karlíková, Daniel Rajdl, Ondřej Topolčan Lékařská fakulta UK Plzeň.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Institut Celoživotního Vzdělávání
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
Plánování prvních kroků
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Didaktické metody Androdidaktika.
Konflikt, koření života
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Práva dítěte Výchova k občanství
Název operačního programu:
Transkript prezentace:

Learning for a Sustainable Environment Fórum vysokoškolských učitelů 1.června 2004, Praha – Jinonice Iva Hönigová

1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 2 Learning for a Sustainable Environment (1.) Průvodce VŠ učitelů při tvorbě kursu reflektujícího udržitelný rozvoj Pro budoucí učitele V dalším vzdělávání učitelů Budoucím učitelům poskytuje: Orientaci v tématu udržitelného rozvoje Didaktické techniky

1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 3 Learning for a Sustainable Environment (2.) Výzkumný projekt Konzultace – asi 10 států Rozdílné kultury Praktické ověřování Metodika a principy vývoje kursu

1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 4 Learning for a Sustainable Environment (3.) Kurs má být adaptovatelný na místní kulturní i organizační podmínky Postup přizpůsobení je součástí Obecná filosofie výuky a skladby modulů Evaluační list ⇨ další rozvoj projektu

1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 5 Obsah modulů Teoretické uvedení do tématu Cíle Návrh Struktury lekce Poznámky a komentáře pro vyučujícího Popis jednotlivých aktivit (simulační hry, diskuse) Materiály k jednotlivým aktivitám (fólie na zpětný projektor, texty ke čtení) Další literaturu

1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 6 Témata modulů (1.) Vzdělávání k udržitelnosti Přizpůsobení kurikula Kurikulum základní/střední školy Pomůcka pro učitele, aby mohli takové přizpůsobení iniciovat ve své praxi Výuka prožitkem Zážitek ⇨ evaluace – zobecnění – aplikace na novou situaci.

1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 7 Témata modulů (2.) Vyprávění příběhů Jak v nich rozpoznat zdroje Jak je využít ve výukce Jak zapojit další lektory (vypravěče ⇨ externisty do výuky) Tradiční moudrost Lokální tradice, lidové dovednost, podpora kulturní diverzity Jak ji objevit a využít

1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 8 Témata modulů (3.) Hodnotové vyučování Kritické myšlení Formulace problému, orientace v problému, zhodnocení informací Vyučování mimo třídu Community problem solving Spíše dovednosti – spolupráce ve skupině, vyjednávání,.... Metody hodnocení žáků

1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 9 Learning for a Sustainable Environment (4.) Editoři: John Fien, Debbie Heck, Jo-Anne Ferreira Projekt UNESCO(-ACEID) a Griffith University (Austrálie) ISBN Ke stažení na:

1. června 2004 Fórum vysokoškolských učitelů 10 Další projekty Education for Sustainable Development Toolkit Rosalyn McKeown University of Tennessee