Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
Advertisements

Abiotické podmínky života
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Zpřísňující balíček Moravskoslezského kraje v rámci smogových situací Ostrava, dne Miroslav Novák.
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Biokoridory.
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
Vypracovali:Rudolf Ščudlík Karel Zlevor Jiří Vojtíšek
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Vliv dopravy na životní prostředí
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Globální oteplování Vít Kmoch.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Globální Oteplování Jméno: Martin Šiška Obor: Technické lyceum
Ohrožování základních složek biosféry
INVERZE . Inverze teploty vzduchu neboli teplotní inverze je meteorologický jev, kdy teplota vzduchu v některé vrstvě dolní atmosféry s výškou neklesá,
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 7, 8  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 55 sekund opisování 
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
Právo životního prostředí II. Úvodní přednáška
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
její znečištění a důsledky
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 55 sekund opisování 
Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ (Global Warming) ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová Přírodovědný seminář-chemie – 9. ročník.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Ekologické globální problémy
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
 jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b  6 x 50 sekund
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Fakta o klimatických změnách
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Environmentální problémy
Transkript prezentace:

Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 

1. otázka varianta 5 varianta 6 Silniční doprava: a)způsobuje znečištění atmosféry emisemi a může způsobit smog typu Los Angeles, b)umožňuje lepší migraci zvířatům žijícím v okolí např. dálnice, c)může způsobit zasolení půdy v okolí silnic (převážně po zimním období). Sukcese: a)je proces, kterým prochází speciálně vybrané ekosystémy, b)probíhá ve fázích a končí stabilním společenstvem tzv. klimaxem, c)je charakteristická záměnou rostlin v území (plevel – keř – stromy).

2. otázka varianta 5 varianta 6 Ekologické problémy světa, které řešíme v rámci teorie TUR jsou... a) postmateriálního charakteru - v chudých částech světa jim musí předejít vyřešení chudoby, b) zejména globálního charakteru, c) řešitelné pouze v kontextu ekologickém, sociálním a ekonomickém. Typickými podmínkami pro vznik redukčního smogu je… a) intenzivní sluneční záření, b) inverzní průběh teploty v atmosféře, c) chladné a vlhké počasí.

3. otázka varianta 5 varianta 6 Pro tuhý domovní odpad (TDO) platí, že: a)jeho množství je zhruba 5 – 20 kg/os.rok (průměrné hodnoty v ČR), b)jeho objem a množství v ČR za posledních 20 let vzrostly, c)jeho objem a množství v ČR za posledních 20 let klesly. Ekologická stabilita krajiny: a)vyjadřuje schopnost odolávat změnám vnějších podmínek, b)je zpravidla vyšší u člověkem přetvořených ekosystémů než u přirozených, c)je výrazně zvyšována díky zemědělské činnosti člověka.

4. otázka varianta 5 varianta 6 Ochrana přírody a krajiny: a)se ve volné krajině snaží zvýšit % staveb budovaných dle ISO 14000, b)se zaměřuje na obecnou a speciální ochranu (území i rostliny a zvířata), c)je legislativně řešena v samostatném zákoně. Památný strom: a)je v případě poškození nahrazen novým stromem stejného druhu na stejném místě, b)lze vyhlásit např. na základě historické významnosti, c)může majitel mimo vegetační období kdykoliv pokácet.

5. otázka varianta 5 varianta 6 Energetický odpad... a)je odpad vznikající v elektrárnách – struska, popílek, b)může působit negativně na psychiku i fyzickou funkci orgánů, c)je odpadní energie (hluk, světlo, teplo, el-mag záření...). ÚSES je... a)tvořen biocentry, biokoridory a interakčními prvky, b)budován pro zvýšení estetické hodnoty krajiny, c)budován v krajině navrhován pro posílení její stability.

6. otázka varianta 5 varianta 6 Vznik smogu typu Londýn je charakteristický: a)přítomností NO X a CH x v troposféře, b)inverzní situací a nízkými teplotami kolem 0 °C, c)intenzívním slunečním zářením. Zesílený skleníkový efekt je: a)jednou z možných příčin změn klimatu (globálního oteplování) Země, b)zapříčiněn zejména poškozením ozónové vrstvy Země, c)způsoben koncentrováním skleníkových plynů v atmosféře (CO 2, NH X, H 2 O...).

Konec …hurááá!!! 