Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Předmět: Fyzika Ročník: 9.ročník Téma: AKUSTIKA.ASTRONOMIE: Autor : Viktor Huk VY_32_INOVACE_51_HU
Anotace - Sada obsahuje 20 pracovních listů které je možné využit při vysvětlení a opakování učiva z fyziky v 9.ročníku zš. Cílem učebního materiálu - je pomocí animací a video souborů vysvětlit přírodu zvukových jevu a základních astronomických poznatků. Očekávaný výstup - žáci dokážou popsat vznik a šíření zvuku v různých prostředích (v kovu, kapalině a plynu). Umějí určit periodu, frekvenci a vlnovou délku zvukové vlny. Dokážou popsat objekty nejbližšího vesmíru. Druh učebního materiálu - SMART Notebooková prezentace, Pracovní list, Power Pointová prezentace, kontrolní test…..
Přenos hudby. Základem hudby je vznik zvuku na hudebních nástrojích. Základem hudby je vznik zvuku na hudebních nástrojích.
Hudební nástroje můžeme rozdělit do vice skupin: dechovédechové strunnéstrunné na principu rozkmitání tyčena principu rozkmitání tyče na principu kmitání membrányna principu kmitání membrány elektrické - elektrofony elektrické - elektrofony
Hudba je organizovaný systém zvuků. délce síleVýška tónu u struny závisí na její délce,na síle napínánítloušťcehmotnosti napínání, a dále na její tloušťce a hmotnosti. délcevzduchovéhoVýška tónu u píšťaly závisí na délce vzduchového sloupce sloupce uvnitř píšťaly.
Zvuk převádíme na elektronický signál pomoci mikrofonu. Gramofonová deska Magnetofonový pásek Kompaktní disk ( CD,DVD) Elektrický signál převádíme na zvuk pomocí reproduktoru. Stereo zvuk