Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Irregular Verbs I VY_22_INOVACE_07 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
PRESENT PERFECT SIMPLE
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Past simple & past continuous
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Výrazy s present perfect VY_22_INOVACE_24 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Minulý čas prostý Pravidelná slovesa.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tvoření a využití…. Present Perfect  Předpřítomný čas ( Přítomný čas dokonavý) tvoříme následujícím stylem:  Podmět + have/has + minulé příčestí požitého.
PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PRESENT PERFECT Vypracovala: Hana Kosejková EU-OP VK-III/2ICT DUM 197 VY_32_INOVACE_ICT 197.
PRESENT PERFECT PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
USE: Vyjadřuje události, které proběhly v minulosti často určené časovým údajem. děje v minulosti – již ukončené = něco, co se odehrálo v minulosti a již.
Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Present perfect Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
PERFECT SIMPLE – ÚVOD (PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmář. Střední škola hotelnictví.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect cvičení VY_22_INOVACE_32 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_434_Předpřítomný čas (1) AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo PL: 0115 – 9BPresent perfect revision Autor:Jiří Vondráček Cílová skupina:žáci 9.roč. Klíčové kompetence: výklad a pochopení gramatického jevu Očekávané.
Předpřítomný čas prostý 8-9.ročník (k učebnici Projekt 3) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_19_Předpřítomný čas AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
I´ve known her since she was a child. Have you ever been to Spain? I haven´t seen her this week. David can´t come, he´s broken his leg. Znám ji od dětství.
Předminulý čas PAST PERFECT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Questions – present (perfect) VY_22_INOVACE_11 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Slovesa v minulém čase 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
VY_32_INOVACE_Sei_III_11 Present perfect Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Present perfect Předpřítomný čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
No, but I´ve visited India and it has been a great experience. Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Have.
PRESENT PERFECT SIMPLE - questions Předpřítomný čas prostý - otázky.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Present perfect – EVER, NEVER Have you ever been in New York? Yes,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Present perfect I have been there two times..
Anglický jazyk – Present Perfect - 9.ročník
Present perfect nebo past simple
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Present perfect.
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
VY_32_Inovace_ Ever, never Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj89_82
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
I haven´t seen your ID card.
PAST PERFECT Předminulý čas
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Předpřítomný čas Present perfect tense
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

Vzdělávací obor: anglický jazyk Třída: 8.C Vyučující: Beata Holušová Datum: Téma vyučovací hodiny : „Předpřítomný čas“ „Předpřítomný čas“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

Zdroje informací Hutchinson T.: Project 4 Hutchinson T.: Project 4 Swan M., Walter C.: The Good Grammar Book Swan M., Walter C.: The Good Grammar Book

Předpřítomný čas používáme, když hovoříme o: 1) výsledcích minulého děje, které jsou zřejmé v přítomnosti. He can´t play tennis: he´s broken his arm. He can´t play tennis: he´s broken his arm. 2) našich dosavadních zkušenostech. I´ve visited all of the countries in Europe. I´ve visited all of the countries in Europe. 3) nedávné minulosti. I´ve just heard a great song. I´ve just heard a great song. Present perfect-předpřítomný čas Present perfect-předpřítomný čas

Předpřítomný čas tvoříme tvarem slovesa to have + příčestí trpné významového slovesa (3.tvar). Příčestí trpné tvoříme: 1) U pravidelných sloves přidáme koncovku – ed jump – jumped jump – jumped dance – danced dance – danced stop – stopped stop – stopped carry – carried carry – carried play - played play - played Present perfect-předpřítomný čas Present perfect-předpřítomný čas

2) U nepravidelných sloves je třeba se 3.tvar naučit: go – gone go – gone buy – bought buy – bought be - been be - been write – written write – written see – seen see – seen Present perfect-předpřítomný čas Present perfect-předpřítomný čas

Present perfect-předpřítomný čas kladné tvary Present perfect-předpřítomný čas kladné tvaryI Wehave You´ve lived in England. They started the race. Hehas bought some jeans. She´s It

Present perfect-předpřítomný čas záporné tvary Present perfect-předpřítomný čas záporné tvaryI We have not Youhaven´t seen the film. They opened the box. He has not Shehasn´t It

Present perfect-předpřítomný čas otázka Present perfect-předpřítomný čas otázkaI Have wewewewe you fed the cat? they lived in France? hehehehe invited Mary? Has she itititit

Short answers: Have you …….? - Yes, I have. - No, I haven´t. - No, I haven´t. Has he………..? - Yes, he has. - No, he hasn´t. - No, he hasn´t. Present perfect-předpřítomný čas krátká odpověď Present perfect-předpřítomný čas krátká odpověď

Present perfect-předpřítomný čas Present perfect-předpřítomný čas Doplň 3. tvar sloves: work- make – work- make – come – speak – come – speak – have – arrive - have – arrive - try – read - try – read - put - leave - put - leave -

Present perfect-předpřítomný čas Present perfect-předpřítomný časŘešení: work- worked make – made work- worked make – made come – come speak – spoken come – come speak – spoken have – had arrive -arrived have – had arrive -arrived try – tried read - read try – tried read - read put - put leave - left put - put leave - left

Hodnocení vyučovací hodiny Přehlednost. Přehlednost. Netradiční způsob vysvětlení nového učiva. Netradiční způsob vysvětlení nového učiva. Možnost návratu k jednotlivým částem při pozdějším opakování. Možnost návratu k jednotlivým částem při pozdějším opakování. Menší prostor pro komunikaci učitel-žák, žák-žák. Pasivní přístup ze strany žáka. Klady Zápory Klady Zápory

Poznámky k prezentaci Poznámky k prezentaci Vzhledem k náročnosti učiva doporučuji rozdělit na více částí a doplnit klasickým procvičováním, rozhovory, skupinovou prací atd.