JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spolu za vzděláním Název operačního programu:  Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název oblasti podpory: Rovné příležitosti.
Advertisements

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Environmentální výchova pro základní školu
PT – obecná charakteristika
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Cesta ke kvalitě v praxi
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Podpůrný metodický seminář I.
Systém kurikulárních dokumentů
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Taneční a pohybová výchova
Vzájemná hospitační činnost
Podpora poradců Podpora poradců
Zš a Mš Ludgeřovice Naše logo 50 let školy.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Základní škola Svitavy
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Základní škola Lenešice
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Průřezová témata.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Mgr. Alena Hesová Podpora finanční gramotnosti prostřednictvím Metodického portálu
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Didaktika geografie.
P1 DIDAKTIKA FYZIKY -didaktická komunikace a její aplikace ( ) 1.1 Úvodní poznámky Různorodost názvů - Metodika fyziky (návod pro výuku, 19.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
PŘÍPRAVA A REALIZACE VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ PRO PODPORU
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ

CO JSME POVAŽOVALI ZA KLÍČOVÉ V UČITELSKÉM SBORU?  SJEDNOTIT SE NA VÝCHOVNÝCH A VZDĚLÁVACÍCH STRATEGIÍCH ŠKOLY  OSVOJIT SI KLÍČOVÉ KOMPETENCE  DOMLUVIT SE NA JEDNOTNÉ STRATEGII

OTÁZKA :  POTŘEBUJÍ ŠKOLY PŘI REALIZACI ŠVP UČEBNICE?

CO OD UČEBNIC OČEKÁVÁME?  STANOU SE PODPŮRNÝM MATERIÁLEM  TEMATICKY ZAMĚŘENÝM, PŘINÁŠEJÍCÍM RŮZNÉ POHLEDY NA DANÉ TÉMA, ZÁSOBNÍKY INFORMACÍ  PROVOKUJÍ ŽÁKA K AKTIVITĚ – UMOŽŇUJÍ INDIVIDUÁLNÍ POKROK ŽÁKA (ROZVÍJEJÍ ČTENÁŘSKOU GRAMOTNOST, MEZIOBOROVÉ SOUVISLOSTI, …)

JAK POSTUPOVAT?  PŘESVĚDČIT NĚKTERÉHO NAKLADATELE  SOUSTAVNĚ VYTVÁŘET UČITELSKÁ PORTFOLIA  SPOLUPRACOVAT V TÝMU  INVESTOVAT VLASTNÍ ENERGII A ČAS  OBRNIT SE TRPĚLIVOSTÍ A TOLERANCÍ

KDYŽ UŽ UČEBNICI,… UČEBNICI  PAK I PRACOVNÍ SEŠIT, POPŘÍPADĚ PRACOVNÍ TEXT PRO VYUČUJÍCÍ

VLASTNÍ MATERIÁLY ŠKOLY  PRACOVNÍ SEŠITY, KTERÉ SI VYTVÁŘÍ ŠKOLA KE SVÉMU ŠVP  MOHOU JE VYUŽÍVAT I UČITELÉ JINÝCH ŠKOL – PORTÁL

JAK S PRACOVNÍMI SEŠITY A LISTY PRACUJEME  VE VYUČOVACÍCH HODINÁCH INDIVIDUÁLNĚ NEBO V MALÝCH SKUPINÁCH  PŘI PROJEKTOVÉM VYUČOVÁNÍ  VYTVÁŘÍME ŽÁKOVSKÁ PORTFOLIA

NEOBÁVEJME SE TVOŘIVÉHO PŘÍSTUPU – CÍLE ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PLATÍ I PRO NÁS UČITELE JEDEN Z CÍLŮ ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ RVP ZV:  PODNĚCOVAT ŽÁKY K TVOŘIVÉMU MYŠLENÍ, LOGICKÉMU UVAŽOVÁNÍ A K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ