Úvod do modelů hodnocení strategické pozice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Advertisements

Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
2.Vnitřní analýza.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
ÚVOD STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ STRATEGIE TRH KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP NÁKLADY
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Lenka Zahradníčková
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Model strategie marketingového mixu
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Plánování a rozhodování v organizaci
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Ekonomika malých a středních podniků
Portfolio analýza Model GE
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Plánování a rozhodování v podniku
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Úvod do modelů hodnocení strategické pozice

Model BCG

Klady a zápory BCG ………………… …………………. ………………. ………………..

Matice atraktivity trhu a konkurenční pozice

Model PIMS Míra ziskovosti pro určitý typ firmy Provozní výsledky při současné strategii Jaké strategie by mohly pomáhat ke zlepšení výsledků

Shellova matice

Matice Artur D.Little

Matice Barksdale a Harris

Sestavení marketingového plánu

Plán Jasný a výstižný Snadný ke čtení Měl by objasňovat zdroje k dosažení cílů

Předpokládá Zahrnuje Segmentaci trhu Prognózování velikosti trhu a tržního podílu Identifikaci tržní pozice Zahrnuje …………….

Obsahuje 1.titulní list Marketingový plán Název podniku Sídlo podniku Pro období Odpovědný pracovník

2.přehledný obsah 3.úvodní část (Situační analýza) situaci, za které je plán sestavován prostředí, ve kterém podnik operuje charakteristika podniku časové období klíčové výrobky a trhy 4.Marketingové cíle

5.Marketingové strategie 6.Stručné závěry situační analýzy 7.Klíčové předpoklady pro budoucí vývoj 8.Operativní plány 9.Potřebné zdroje 10.Rozpočet 11.Systém měření a kontroly

Problémy Souvisí se způsobem řízení podniku S velikostí podniku a organizační strukturou S technickou a technologickou úrovní podniku S růstem trhu a podílem podniku na trhu S prostředím, ve kterém podnik vyrábí S internacionalizací trhu