Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procesní analýza vybrané části ČSÚ Bc. Petr Horák Brno, Květen 2012 Operační management.
Advertisements

Využitelnost technologie Instant messaging pro podporu podnikových aktivit a soukromé využití Petr Horák Brno, červen 2010 Vedoucí: Ing. František Dařena,
Diplomová práce Autorka: Ing. et Ing. Zuzana Hynoušová
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Tržní ocenění a zajišťování úvěru
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Průzkum trhu.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
OPTIMALIZACE POJISTNÉ OCHRANY V POJIŠTĚNÍ OSOB Autor práce: Ing. Miroslav Čechmánek Vedoucí práce: Ing. Svatopluk Nečas, Ph.D.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Analýza poskytovatelů sociálních služeb na území Ústeckého kraje s důrazem na problematiku související s absorpční kapacitou prostředků EU jako součást.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Analýza hypotéčních úvěrů poskytovaných fyzickým osobám v České republice Autor bakalářské práce:Martina Šimková Vedoucí bakalářské práce:Ing. Robert Zeman.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Dopady účetní reformy veřejných financí v konkrétních podmínkách vybrané.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vzdělávání zaměstnanců v UniCredit Bank, a.s. Autor bakalářské práce:
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářských zbožím Autor: Veronika Janáková Vedoucí práce: Ing.
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Kolektivní investování z pohledu možnosti zhodnocení volných finančních prostředků podniku Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD. Oponent:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
DOTACE A TRANSFERY Z ÚČETNÍHO HLEDISKA A JEJICH VLIV NA HOSPODAŘENÍ
VŠTE České Budějovice Ústav podnikové strategie
Program obnovy venkova Jihočeského kraje v letech
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Řízení vtahů se zákazníky ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Návrh podnikatelského plánu založení minipivovaru s vlastní pivnicí
Obhajoba bakalářské práce
Financování a účetnictví základních škol
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Institut Celoživotního Vzdělávání
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Obhajoba bakalářské práce
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému
Hodnota vnímaná zákazníkem
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Problematika návykových látek u žáků středních škol
Povolání logistický manažer
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku
České Budějovice, červen 2016
PROJEKT OSTROVNÍHO DOMU V PODMÍNKÁCH ŠUMAVY
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Výzkum veřejného mínění
MARKETING Přednáška P
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej Staněk

strana 2 Cíl práce  Na základě statistického šetření zjistit v cílové skupině  Vnímání významu pojištění  Znalost základních principů současně nabízených pojistných produktů (včetně míry využití těchto produktů)  Způsob získávání informací z této oblasti  Informovanost o jejich vlastních pojištěních

strana 3 Metodika 1/2  Analýza současného stavu  Často využívaná pojištění a jejich základní principy  Snaha o osvětu  Výzkumy z oblasti znalosti pojištění  Vlastní práce – statistické šetření  Zpracování východisek statistického šetření  Cílová skupina: lidé v produktivním věku 18–65 let z Jihomoravského kraje  Vytvoření elektronického dotazníku a provedení statistického šetření  Vyhodnocení a intepretace výsledků  Hlubší analýza mladší věkové skupiny

Metodika 2/2  Diskuse  Srovnání výsledků získaných vlastním šetřením a na základě analýzy současného stavu o Okomentování a odůvodnění jejich rozdílů  Možné způsoby zkreslení výsledků  Závěr  Využití výsledků a přínosy  Doporučení strana 4

Shrnutí výsledků průzkumu strana 5  Nezájem většiny o oblast pojištění  Pojištění zbytečné podle části respondentů  Více jak polovina dotázaných má ŽP  Obavy ohledně zajištění na stáří  Pojišťování velkých rizik  Čtou pojistné smlouvy, ale aktualizace již pravidelně neprovádí a někteří dokonce neznají  Neznalost podrobnějších informací ohledně likvidace pojistné události  Znají je přibližně principy nastavování jednotlivých pojistných částek  Mladší generace  Větší obavy ze zajištění na stáří, třetina o něm vůbec nepřemýšlí  Nespoléhají na důchod, potřeba financovat stáří z více zdrojů  Internet jako prostředek sjednávání pojištění a získávání informací

 Obvykle nejsou výrazné odlišnosti  Pokud ano, šlo je odůvodnit  Odlišné způsoby formulace otázek a jejich alternativ  Vývoj v čase (růst oblasti ŽP)  I v rámci sekundárního výzkumu se výzkumy od sebe mírně rozcházejí strana 6 Porovnání výsledků primárního a sekundárního průzkumu

Možná omezení a zkreslení výsledků  Vzorek 188 respondentů  Velké agentury cca 1000 respondentů  reprezentativní vzhledem k jednotlivým kritériím  Konstrukce otázek  Často se ptají na to, zda respondenti něco znají  Samotnou znalost však již netestují strana 7

Využití výsledků a možnosti dalšího rozvoje  Využití výsledků  Upozornění na nedostatky v rámci podpory finanční gramotnosti oblasti pojištění  Podklady pro rozhodování subjektů pojistného trhu  Lepší orientace odborné veřejnosti ohledně skutečností, které by měly znát v souvislosti s pojištěním  Podrobnější sekundární výzkum  Sdružuje informace získané výzkumy týkající se této oblasti  Možnost zabývat se dalším podrobnějším zkoumáním v rámci statistického šetření strana 8

Doporučení  Pokračovat ve snaze o finanční osvětu a zlepšování gramotnosti v oblasti pojišťovnictví.  Dostupnost informací  Ale veřejnost je obvykle příliš nevyhledává!  Upozornit na možnosti dozvědět se více  Snaha přiblížit veřejnosti tuto oblast  Z pohledu pojišťoven - zjednodušení celého systému  Méně druhů pojistných produktů  Neměly by se neustále měnit samotné pojistné podmínky (sjednaných či nabízených).  Je to reálné?  Podrobněji v rámci rozpravy strana 9

Děkuji za pozornost. Petr Horák 2012 strana 10 Zde je prostor pro vaše dotazy.