Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D."— Transkript prezentace:

1 Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.

2 CÍL PRÁCE Popis mechanismu hodnocení země původu, analýza významu efektu země původu na rozhodování o koupi, metodika, Stanovení hypotéz, data ze dvou dotazníkových šetření, popisná a induktivní statistika. očekávaný přínos. Popis efektu země původu u českých spotřebitelů v produktových kategoriích osobních automobilů a spotřební elektroniky. Stanovení proměnných, které mají významný vliv na obecné vnímání image země původu.

3 OBSAH Teoretická východiska Teoretická část vychází primárně z provedených výzkumů. Definice pojmů COO, COI, COA atd. Vliv COE na rozhodování o koupi, individuální aspekty ovlivňující vnímání země původu, charakter a parametry země, které ovlivňují její image, značka a COO. Praktická část Popis průzkumů Výsledky Popisná statistika získaných dat Ověření stanovených hypotéz Testování modelů hodnocení zemí HDP, HDI, kulturní vzdálenost a Category Score

4 VÝZKUM A JEHO VÝSLEDKY Dvě dotazníková šetření: Trh s automobily STEM/MARK, a.s. 1029 respondentů, reprezentativní vzorek. Trh se spotřební elektronikou Vlastní průzkum, Internetový průzkum a distribuce tištěných dotazníků celkem 588 respondentů (cca 50 % kompletní), nereprezentativní vzorek. Nejvýznamnější statistické metody t test, Χ 2 test dobré shody analýza rozptylu ANOVA, lineární regrese,

5 CO JE ZEMĚ PŮVODU

6 HODNOCENÍ ZEMÍ Automobily

7 PRŮMĚRNÉ HODNOCENÍ A HDP Index determinace 0,67 Index determinace 0,57 Automobily Elektronika

8 PRŮM. HODNOCENÍ  HDI A CD Automobily Elektronika HDI CS

9 CATEGORY SCORE Historie v odvětví (1 - 10) Současný počet významných značek (max. 6) Průměrná popularita značek (-2 - +2) Odhad technologické úrovně (1 - 10) Score ČR7126 124 Německo1052 196 Slovensko404 64 Francie6317 124 Indie11-21 4 Turecko202 32 Španělsko314 52 Rumunsko41-21 28 Maďarsko305 64 Velká Británie9408 152 Čína 21-25 44 Japonsko 1060 184 Jižní Korea 6218 128 Nizozemí 205 56 Švýcarsko 107 64 USA 8329 164 Historie v odvětví (1 - 10) Současný počet celosvětově významných značek (max. 6) Průměrná popularita značek (-2 - +2) Odhad technologické úrovně (1 - 10) Score ČR 504 72 Německo 8629 176 Slovensko 303 48 Francie 715 92 Indie 402 48 Turecko 61-23 60 Španělsko 203 40 Rumunsko 101 16 Maďarsko 403 56 Velká Británie 5107 100 Čína 2316 84 Japonsko 1062 200 Jižní Korea 6328 140 Nizozemí 7327 140 Švýcarsko 8219 152 Taiwan 3515 92 USA 9618 168 Finsko 6128 132 AutomobilyElektronika

10 VÝBĚR Z HYPOTÉZ COO není jednotný pojem a liší se i mezi kategoriemi. I u COE skeptiků byly pozorovány rozdíly v hodnocení zemí. Rozdíly jsou ale menší než u ostatních spotřebitelů. Cenově citliví spotřebitelé nedávají COO menší význam. Nebyla pozorována shoda hodnocení značky a její COO. Majitelé produktů Apple hodnotí země jinak.

11 ZÁVĚR Význam COO na spotřebitelské chování je u technologicky náročných výrobků nepopiratelný. Obecné vnímání image země původu velice dobře vysvětluje Category Score. Kvalitní model COI lze zajistit i ošetřením hodnocení země prostřednictvím odečtení efektu značky. Je však nutné znát hodnocení značek. Vyčíslení efektu značky je navíc komplikované. Omezení Nereprezentativní výběr respondentů u průzkumu trhu se spotřební elektronikou. Obě kategorie jsou technického charakteru a jiné kategorie tak mohou vykazovat rozdílné výsledky. Doporučení Test Category Score na dalších kategoriích Stejně zaměřený průzkum mimo ČR Výzkum vlivu kulturních proměnných u relevantní kategorie


Stáhnout ppt "Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D."

Podobné prezentace


Reklamy Google