FYZIKÁLNÍ VELIČINY A JEJICH JEDNOTKY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Advertisements

Operace s vektory.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Podmínky používání prezentace
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Rychlost hmotného bodu Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
ROVNOMĚRNÝ POHYB.
Mechanika Dělení mechaniky Kinematika a dynamika
2.1-3 Pohyb hmotného bodu.
Fyzika – přírodní věda (z řečtiny)
M e c h a n i k a Václav Havel, katedra obecné fyziky ZČU v plzni.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB.
MECHANIKA.
Síla a její měření Pojem síla - znalosti ze 6. ročníku
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
Síla a její měření.
3. KINEMATIKA (hmotný bod, vztažná soustava, polohový vektor, trajektorie, rychlost, zrychlení, druhy pohybů těles, pohyby rovnoměrné a rovnoměrně proměnné,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Síla.
DRÁHA A RYCHLOST HMOTNÉHO BODU DRÁHA HMOTNÉHO BODU  Trajektorie pohybu je geometrická čára, kterou hmotný bod opisuje při pohybu.  Trajektorií.
1 ÚVOD.
Pavlína Valtrová, 3. C. Každá dvě tělesa se vzájemně přitahují stejně velkými gravitačními silami opačného směru. Velikost gravitační síly F g pro dvě.
Energie LC.
1. Přednáška – BBFY1+BIFY1 základy kinematiky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
9. NEROVNOMĚRNÝ POHYB II. - ZRYCHLENÍ
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
FYZIKA 1 Obsah a metody fyziky 1.1 O čem fyzika pojednává
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
polohový vektor, posunutí, rychlost
Gravitace.
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
Tíhová síla a těžiště ZŠ Velké Březno.
Digitální učební materiál
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Měření fyzikálních veličin
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
Mechanika I - Kinematika
Fyzikální veličiny.
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
VY_32_INOVACE_11-02 Mechanika II. Kinetická energie.
Struktura a vlastnosti kapalin
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Tuhé těleso, moment síly
Teplo ZŠ Velké Březno.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VÝKON A PŘÍKON.
Elektrický proud a elektrické napětí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
VEKTORY.
Repetitorium z fyziky I
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Úvod do fyziky SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
M ECHANICKÝ POHYB Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_SÍLA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
STATIKA TĚLES Název školy
PRAVIDLA BINGO Fyzikální veličiny
Biomechnika tělesných cvičení
PaedDr. Jozef Beňuška
MECHANIKA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
VY_32_INOVACE_
Fyzikální veličiny Míry fyzikálních vlastností: X = x [X]
Energie.
Transkript prezentace:

FYZIKÁLNÍ VELIČINY A JEJICH JEDNOTKY

Pozorujte a popište těleso na obrázku. Při pozorování tělesa si všímáme jeho vlastností, stavů a jejich změn.

Fyzikální veličiny Při zkoumání fyzikálních objektů zjišťujeme, - vyjadřují fyzikální vlastnosti a stavy hmotných objektů a jejich změny. Při zkoumání fyzikálních objektů zjišťujeme, že jejich vlastnosti je často možné měřením číselně ohodnotit. Fyzikální veličina Fyzikální pojem, kterému lze přiřadit určitou číselnou hodnotu vzhledem k určité zvolené jednotce.

Měření fyzikální veličiny spočívá v tom, že měřenou hodnotu srovnáváme délka l hmotnost m čas t hustota r elektrické napětí U rychlost v Velikost fyzikální veličiny určujeme měřením. Měření fyzikální veličiny spočívá v tom, že měřenou hodnotu srovnáváme určitým předepsaným postupem s jinou hodnotou veličiny stejného druhu. Jednotka fyzikální veličiny je srovnávací hodnota dané fyzikální veličiny.

Měření fyzikálních veličin l - měřená veličina jednotka 12 - číselná hodnota X - hodnota měřené veličiny {X} - číselná hodnota [X] - jednotka Měřením zjišťujeme, kolikrát je měřená veličina větší než jednotka.

Fyzikální veličiny rozdělujeme na skaláry a vektory. Skalární veličina (skalár, z lat. scalae - schody, stupnice) - je jednoznačně určena číselnou hodnotou a jednotkou. (např. čas, hmotnost, dráha, tlak, energie ...) Vektorová veličina (vektor, z lat. vektor - nosič, jezdec) - je jednoznačně určena číselnou hodnotou, jednotkou, směrem (polohou vektorové přímky) a orientací. (např. síla, rychlost ...) Označení vektorů: - polotučné písmeno, např. F, v, ... - šipkou nad značkou veličiny, např.