Násobení racionálních čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Advertisements

Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
Lomené algebraické výrazy e-learning
Lomené algebraické výrazy
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Lomené výrazy – násobení a dělení
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
Matematika a její aplikace
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
Nerovnice v podílovém tvaru
9.
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Hledání racionálních kořenů. f = a n x n + a n-1 x n-1 + ……. + a 1 x + a 0 a i  Z a 0  0 Všechna řešení jsou ve tvaru zlomku, kde ra0ra0 sansan.
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Racionální čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Mocniny Druhá mocnina.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocnina součinu, zlomku a mocniny
Složitější složené zlomky
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
ČÍSLA KOLEM NÁS.
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Složené zlomky..
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
MOCNINY.
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Početní výkony s celými čísly: násobení
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Násobení zlomků.
I. Podmínky existence výrazu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Písemné násobení jednociferným činitelem
Lomené algebraické výrazy
Dělení racionálních čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Zlomky Dělení zlomků..
Rozklad mnohočlenů na součin
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Početní výkony s celými čísly: dělení
Zlomky Složené zlomky..
Lomené algebraické výrazy
Zlomky (4) Smíšená čísla
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Početní výkony s celými čísly: násobení
Transkript prezentace:

Násobení racionálních čísel   Násobení racionálních čísel Obsah: Titulní strana, obsah Postup Určení znaménka Příklady

Postup: A výsledek je na světě…  Určíme znaménko součinu 2. Převedeme všechny činitele buď na zlomky nebo des. čísla 3. Vynásobíme jednotlivé činitele (při násobení zlomků můžeme krátit) A výsledek je na světě… 

Určení znaménka: Znaménko součinu závisí na počtu záporných činitelů: Jestliže příklad obsahuje sudý počet záporných činitelů, je součin kladný. Příklad Jestliže příklad obsahuje lichý počet záporných činitelů, je součin záporný. Příklad

Příklady: (-5,5) . 2,1 . (-1) . (-10,1) = řešení

Příklady:   řešení

Příklad 1: (-0,2) . (-1,5) . (-3) . (-1,2) = + 1,08 2 záporní činitelé zpět

Příklad 2: 1,2 . (-0,5) . 5,6 = - 3,36 1 záporný činitel 11 1 2 3 záporní činitelé zpět

Řešení: 1 5 2 1 1 1 1 2 (-5,5) . 2,1 . (-1) . (-10,1) = - 116,655 zpět

Řešení: 6 1   - zpět