Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."— Transkript prezentace:

1 Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/01.0063

2 Násobení a dělení celých čísel Matematika 7. ročník Jana Míková

3 Násobení celých čísel Oba činitelé mají stejné znaménko – výsledek je kladný (+6). (+3) = 18(-6). (-3) = 18 Jeden činitel je kladný a druhý záporný – výsledek je záporný (+6). (-3) = -18(-6). (+3) = -18

4 3. (-9) = (-6). (-4) = 8. (-7) = 7. (-9) = (-4). (-8) = (-11). 4 = 6. (-8) = (-6). 9 = =.... = = = Vypočítej:

5 Vlastnosti násobení celých čísel Násobení celých čísel je komutativní (-5). (-7) = 35(-7). (-5) = 35 (-8). 9 = -729. (-8) = -72 Násobení celých čísel asociativní [(-3). 2]. (-5) = -6. (-5) = 30 (-3). [2. (-5)] = (-3). (-10) = 30

6 Násobení je distributivní vzhledem ke sčítání: (-6). 7 + (-6). 3 = (-6). (7 + 3) = (-6). 10 = -60 (-14). (-13) + 12. (-13) = -13. (-14 +12) = Vypočítej: 12. (-9) + 12. (-1) = (-18). 25 + (-18). 75 = 26. (-15) + (-6). (-15) = (-50). 16 + (-14). (-50) =

7 Násobení s více činiteli 2. (-3). (-1). 4 = 24 Je-li v součinu sudý počet záporných činitelů, bude výsledek kladné číslo. (-5). (-2). 3. (-1) = -30 Je-li v součinu lichý počet záporných činitelů, bude výsledek záporné číslo.

8 Cvičení: 3. (-1). (-2). 10. (-3) = 2. (-2). 2. (-2). 2. (-2) = (-1). 10. (-10). (-1). (-10) = 2. (-3) + 6. (-2) = 8 + 7. (-4) = (-15) - 6. (-5) =

9 Dělení celých čísel Se znaménky je to stejné jako u násobení (+27) : (+9) = 3(-27) : (-9) = 3 (+27) : (-9) = -3(-27) : (+9) = -3 = : : : : = = =

10 Cvičení: -48 : 6 =32 : (-8) = -72 : (-9) =-56 : 7 = (-36) : (-6) =100 : (-25) = 49 : (-7) =(-24) : 3 = -54 : (-9) =64 : (-8) = 54 : (-2) =-48 : (-4) = 81 : (-9) =-37 : (-1) =

11 Zdroje: Rosecká, Z.-Čuhajová V.: Aritmetika pro 7. ročník, nakl. Nová Škola, Brno 2003 Odvárko, O.-Kadleček, J.: Matematika pro 7. ročník ZŠ, 1. díl, nakl. Prometheus, Praha 1998


Stáhnout ppt "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."

Podobné prezentace


Reklamy Google