Dejte slovo do věty II Translate the words in parentheses into Czech. Use the appropriate form of the word. Vzor: My žijeme v dvacátem (apartment). My.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena a pády Adjust the pronouns between slash marks to fit the context. Remember to use the correct case. Vzor: Pozdravuj od /já/ rodiče. Pozdravuj.
Advertisements

Fonologie Cvičení číslo 6.
Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.
Konverzace: Popište situaci, ve které jste měl/měla štěstí.
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Review Lesson 1: Nová slova Complete the following sentences using the appropriate vocabulary words from Review Lesson 1 of Contemporary Czech by Michael.
Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Pronouns in the Accusative & Dative Insert the appropriate pronouns into the sentences below. Vzor: Prosí ___, abych vyšel z pokoje. Prosí mě, abych vyšel.
Byl jednou jeden človíček a cítil se strašně sám a nechtěl žít.
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Zájmena on, ona, oni Fill in the blanks with the appropriate forms of on, ona, or oni. Vzor: Já ___ znám jen od vidění. Já ho znám jen od vidění. *Taken.
Největší moudrost je v laskavosti Vůbec nezáleží na tom, Kolikrát jsi byl na dně….. Důležité je jen to, Kolikrát jsi se zvednul..
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
Polite Commands Soften the commands according to the following pattern (that is, use the perfective future and conditional instead of the imperative forms.
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Unscramble & Translate Unscramble the following sentences and translate into English. Vzor: jít že domů psali nechtějí Psali, že nechtějí jít domů. They.
Mít rád Fill in the blanks with the appropriate forms of mít rád in both the present and past. Vzor: Radek ____ hudbu. Radek má rád hudbu. Radek měl rád.
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
VEDLEJŠÍ VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
MATEMATIKA pro 1. třídu ZŠ
Jak se mu říká? What is he called?.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Verbs of Motion Fill in the blanks using the appropriate form of either motion verb given. Vzor: Tak malý Ivan už ___? Tak malý Ivan už chodí?
Nová slova: Lekce 7 Fill in the blanks with the appropriate vocabulary words from Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim. Remember to decline nouns.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Declension Practice II In the following sentences, translate the word in parentheses into Czech. Use the appropriate case. Vzor: Mnoho lidí nerozumí modernímu.
First Conditional Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ17 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Declension Practice Insert the words in parentheses into the following sentences, using the correct case. Vzor: Ten antikvariát musí být kdesi na hlavním.
Verbs of Motion II Fill in the blanks with either the perfective or imperfective form of the verb in parentheses. Vzor: Včera jsem (dojíždět/dojet) až.
Všechen Fill in the blanks with the appropriate form of všechen, using the correct number, gender, and case. Vzor: Já vím ___, co víš ty. Já vím všechno,
Masarykovo gymnázium. ISIC  Tento rok jako první se zaváděj nový trend v podobě ICIS KARET  Je velice všestraná..  Slouží k zadávání obědnávek na oběd.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Liking in Czech Translate the following sentences into Czech. A number of possible answers will be displayed. Vzor: How did you like the play? Jak se vám.
Líbit se In the following sentences, translate the English in parentheses into Czech, using the correct form of líbit se. Vzor: Jak (do you like) ta kniha?
Location v. Motion To & From Form sentences based on the model. Be sure to use the appropriate words (prepositions followed by nouns in correct case, or.
Povídka II In the following short story, fill in the blanks with the appropriate Czech translation of the English pronoun given in parentheses.
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Povídka In the following short story, fill in the blanks with the correct Czech form of the English pronoun given in parentheses.
Prepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of Time.
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Interrogatives with ně- and ni-
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
DIAGRAMY.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
Rád by: Softening chtít sentences
Practice with the Conditional
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Zájmena pravopis Kdo? Nikdo? Já! Někdo? Všichni?.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Děti jsou DAR... jak je MILOVAT ?!?
Krása zimy Hledat lásku? Nesmysl...říká rozum. Směšné....říká hrdost. Riskantní...brání se zkušenost. Ale samota zabíjí ...šeptá srdce.
VY_32_INOVACE_16_ Skladba – věta jednoduchá a souvětí
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

Dejte slovo do věty II Translate the words in parentheses into Czech. Use the appropriate form of the word. Vzor: My žijeme v dvacátem (apartment). My žijeme v dvacátem bytu.

Dejte slovo do věty II 1. Ve dvě hodiny jdu do knihovny. Ty tam půjdeš také? Tak půjdeme (together)!

Dejte slovo do věty II 1. Ve dvě hodiny jdu do knihovny. Ty tam půjdeš také? Tak půjdeme spolu! 2. On vždycky dává blbé otázky a to nám (annoys).

Dejte slovo do věty II 1. Ve dvě hodiny jdu do knihovny. Ty tam půjdeš také? Tak půjdeme spolu! 2. On vždycky dává blbé otázky a to nám vadí. 3. Naše třída ruštiny byla obrovská. Z ní jsme udělali dvě (groups), A a B.

Dejte slovo do věty II 1. Ve dvě hodiny jdu do knihovny. Ty tam půjdeš také? Tak půjdeme spolu! 2. On vždycky dává blbé otázky a to nám vadí. 3. Naše třída ruštiny byla obrovská. Z ní jsme udělali dvě skupiny, A a B. 4. Když Honza řekne, že přijde ve tři, přijde až ve čtyři. Už jsem toho měla (to wait). Velice nerada na něho (wait).

Dejte slovo do věty II 4. Když Honza řekne, že přijde ve tři, přijde až ve čtyři. Už jsem toho měla počkat. Velice nerada na něho čekám. 5. Za měsíc uvidíme film „Ostře sledované vlaky“—moc se na to (look forward to).

Dejte slovo do věty II 4. Když Honza řekne, že přijde ve tři, přijde až ve čtyři. Už jsem toho měla počkat. Velice nerada na něho čekám. 5. Za měsíc uvidíme film „Ostře sledované vlaky“—moc se na to těší. 6. Proč ten Oldřich říká, že jsem blbá?! Vždyt’ jsem nikdy neměla nic (against) němu!

Dejte slovo do věty II 6. Proč ten Oldřich říká, že jsem blbá?! Vždyt’ jsem nikdy neměla nic proti němu! 7. (The weather) v L.A. je velmi pěkné, ale v Minnesotě je zima.

Dejte slovo do věty II 6. Proč ten Oldřich říká, že jsem blbá?! Vždyt’ jsem nikdy neměla nic proti němu! 7. Počasí v L.A. je velmi pěkné, ale v Minnesotě je zima. 8. V novinách píšou, že tučňáci v Sea World umírají, protože je jim zima. To ale nemá žádný (sense)!

Dejte slovo do věty II 8. V novinách píšou, že tučňáci v Sea World umírají, protože je jim zima. To ale nemá žádný smysl! 9. Měli bychom koupit nový VCR, abychom mohli ukazovat české filmy. To ale (we will suggest) děkanovi, který kontroluje všechny peníze.

Dejte slovo do věty II 8. V novinách píšou, že tučňáci v Sea World umírají, protože je jim zima. To ale nemá žádný smysl! 9. Měli bychom koupit nový VCR, abychom mohli ukazovat české filmy. To ale navrhneme děkanovi, který kontroluje všechny peníze.