Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

Studentská inovace praxí
Komunikační dovednosti
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Kvalitativní výzkum.
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
Cíle pozorování, kategorie a jednotky pozorovaného chování
P ROJEKTOVÉ PLÁNOVÁNÍ Druhá část presentace – týmová práce.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Člověk v obtížných životních situacích Úvodní přednáška o krizích a jejích souvislostech.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
MYŠLENKOVÉ MAPY Udělej si svoji myšlenkovou mapu „Smysluplný obchod“ (semináře)
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Možnosti mystifikace ve školním dějepise metodami dramatické výchovy
Metody pedagogické diagnostiky
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Komunikace s rodiči.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
VYHODNOCOVÁNÍ KVALITATIVNÍCH ŠETŘENÍ
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka GA ČR P407/11/0262 Podpořeno.
Zásady efektivní komunikace
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Pedagogická komunikace
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Projekt „Sfumato – čtenářská gramotnost žáků základních škol“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) Prioritní osa – 7.1 Počáteční.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
Mimoverbální komunikace
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Co nepatří do dárku Vnímání.
VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
PROGRAM ZVLÁDÁNÍ AGRESE
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
HYGIENA sebeobsluha.
Ochrana životního prostředí
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
Transkript prezentace:

Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV

Jak klást otázky Uzavřené otázky – pocit bezpečí (na začátky); lze použít doplňujících otázek k rozvinutí Otevřené otázky – dávají větší prostor k zamyšlení a zapojení Nepřímé – kladené celé skupině Přímé – adresovány konkrétnímu člověku

Na co se ptát Průběh (prostý popis dění) Pocity (spojené s průběhem) Poznatky (odkrývají souvislosti mezi prožitky) Příležitosti (souvislosti s budoucím chováním v podobných situacích)

Základní pravidla Kruh. Klid. Mluví jen jeden. Vyjadřuje jen svůj vlastní názor. Věcné vyjadřování (nehodnotí, neútočí). Právo na doplňující informace.

Rady pro lektora Neverbální prostředky (naslouchání, mluvící předmět) Verbální prostředky (aktivní naslouchání, zrcadlení, parafráze, podpora, kotvení – posilování některých projevů a potlačení jiných nereagováním) Nehodnotí a nevyjadřuje své názory

Vybrané techniky facilitace Bumerang Kolovrátek Štafeta Pečlivá kvočna Moudrá ovce Bumerang: Co si o tom myslí ostatní? Kolovrátek: parafráze Štafeta: postupujeme strukturovaně Pečlivá kvočna: povzbuzujeme – Všimla jsem si, že… Moudrá ovce: nejít do obrany, vyjádřit souhlas s případnou kritikou a věnovat se tomu, co je skutečným problémem.

Metody zpětné vazby Rychlé shrnutí zážitku (palec, tři slova, škála, barevné kartičky, „ruku na toho, kdo…“) Techniky s pomůckami (lano, papír a tužka, karty) Symbolizační techniky (sousoší, mé místo) ZV tvořením (obrázek, koláž, báseň) ZV dramatická (scénka, detektivka) Vyžádaná ZV (horká židle) Průběžná zpětná vazba Zpětná vazba s využitím technických pomůcek rychlé shrnutí zážitku (ukazování palcem, celou paží, škálování, barevné kartičky, kartičky s obličeji, ruku na toho, kdo... – má dobré nápady, naslouchá ostatním apod.) techniky s pomůckami (papír a tužka; karty – každý si vylosuje kartu a podle toho, jakou si vytáhl barvu, reflektuje průběh – káry, pocity – srdce, poznatky – piky, příležitosti – kříže; lano – např. lano představuje průběh aktivity, účastník ho „pokroutí“ podle toho, jak průběh vnímal; pracovní list postavičky na stromě apod.) symbolizační techniky (sousoší, mé místo v prostoru) zpětná vazba tvořením (namaluj, udělej koláž, napiš báseň) dramatická zpětná vazba (zpracuj jako pohádku, detektivku) vyžádaná zpětná vazba (horká židle) průběžná zpětná vazba zpětná vazba s využitím technických pomůcek

Reitmayerová, E., Broumová, V. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál 2007.