Londýnské ohlasy Londýnské ohlasy
Boloňský proces ■ vyjádřena celková spokojenost ■ účastní se 49 zemí ■ strukturované studium Spokojenost s bakalářským a magisterským studiem – doktorské studium předmětem zvláštní pozornosti ■ V některých aspektech není dostatečná analýza zkušeností ■ Dostatečné financování vysokých škol ■ Zachování a rozvoj akademických svobod
■ Kvalita studia Způsoby a formy akreditací Akreditace a evaluace Podíl a spoluúčast studentů na evaluaci studia Prostupnost a návaznost forem a typů studia (horizontální i vertikální) Mobility – identifikace a odstranění stávajících překážek – motivace
■ Sociální aspekty studia Rovný přístup (odstranění jakékoli diskriminace) Odstranění bariér Spolupráce se subjekty zaměstnavatelské sféry ■ Vliv na koncipování obsahového zaměření studia Zaměstnatelnost absolventů
Je otázkou, zda a jak, se výsledky Londýnské konference současného stavu vývoje „Boloňského procesu“ promítnou do koncepčních materiálů. (Bílá kniha a příprava zákona o terciárním vzdělávání)
2009 Evropský prostor vysokoškolského vzdělávání realitou Co pro to reálně mohou české VŠ udělat?
■ Evropský rámec kvalifikací – uznávání vzdělání (diplomů) v EU Národní rámec kvalifikací Nevyjasněná perspektiva vývoje po roce 2010 Proces jejího vyjasňování probíhá
Říjen 2007 – zasedání řídící skupiny MŠMT