P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Příslovce a příslovečné spřežky
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Syntaktická cvi č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30 Téma: ČESKÝ JAZYK – SYNTAX VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Zábavné opakování- RISKUJ
DRUHY PŘÍSLOVEČNÝCH URČENÍ A TVOŘENÍ PŘÍSLOVEČNÝCH VĚT
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
SLOVNÍ DRUHY Autor: Mgr. Monika Dudová
PŘECHYLOVÁNÍ Autor: Mgr. Monika Dudová
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.07 Název pro školu:
S-Z Procvičování Autor: Mgr. Monika Dudová
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
BINGO- MNĚ-MĚ Autor: Mgr. Monika Dudová
Základní skladební dvojice-cvičení
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
KUFR- podstatná jména Autor: Mgr. Monika Dudová
KUFR- slovesa Autor: Mgr. Monika Dudová
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Rozvíjející větné členy - opakování -
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
Příslovečné určení Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0110 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
VSUVKA Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-35
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Autor: Martina Pijáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-26 Ročník:
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37

AnotaceInteraktivní opakování učiva AutorMgr. Monika Dudová Vytvořeno dne Ověřeno dne ve tříděVII.A Jazykčeština Očekávaný výstupŽák si upevňuje znalosti o větných členech Speciální potřebyžádné Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborČeský jazyk a literatura Tematický okruhJazyková výchova TémaSkladba Klíčová slovaPŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ: místa, času, způsobu, míry, účelu, příčiny, podmínky, účelu Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání –II. stupeň Věková skupina12-15 let

P Ř ÍSLOVE Č NÉ UR Č ENÍ je rozvíjející větný člen závisející na SLOVESE PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI

určuje různé okolnosti děje odpovídá na otázky tvořené různými příslovci – kde?, kdy?, jak?, kolik?, proč? samo bývá vyjádřeno příslovcem nebo předložkovým pádem podstatného jména příslovečným určením může být i P Ř ÍSLOVE Č NÉ UR Č ENÍ

místo kde,odkud, kudy, kam čas kdy, odkdy, dokdy, jak dlouho způsob a míra jak, kolik, do jaké míry Příslovečné určení

do Prahy kde,odkud, kudy, kam v pátek kdy, odkdy, dokdy, jak dlouho pomalu jak, kolik, do jaké míry Letadlo letělo

Příslovečné určení účelpříčinapřípustkapodmínka

LETADLO LETĚLO… účel- PRO POMOC příčina- KVŮLI ZÁPLAVÁM přípustka- I PŘES NEPŘÍZNIVÉ POČASÍ podmínka- ZA SOUHLASU

Vyhledejte ve větách příslovečná určení a určete jejich druh: Letadlo zakrouží na pozdrav hlavnímu městu Mali- Bamaku, jehož bílé budovy se skrývají uprostřed zeleně, a potom zamíří na severovýchod. Přes tropické vedro proudí letadlem příjemný, chladný vzduch. Když vyskočíme na schůdky letadla, je po iluzi chládku, protože slunce již silně pálí.

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ Letadlo zakrouží na pozdrav hlavnímu městu Mali- Bamaku, jehož bílé budovy se skrývají uprostřed zeleně, a potom zamíří na severovýchod. Přes tropické vedro proudí letadlem příjemný, chladný vzduch. Když vyskočíme na schůdky letadla, je po iluzi chládku, protože slunce již silně pálí.

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ - VYSVĚTLENÍ na pozdrav- PU účelu (za jakým účelem) uprostřed zeleně PU místa (kde) potom- PU času (kdy) na severovýchod PU místa (kam) přes vedro PU přípustky ( i přes co) na schůdky PU místa (kam) již silně PU míry (jak do jaké míry)

Doplňte bližší okolnosti dějů: …koupili…..udělal……přišla..

Doplňte bližší okolnosti dějů- možná řešení …koupili… levně včera záhadně navzdory ceně..udělal… to přesně ve sklepě přes nemoc pro dívku na bruslení …přišla… brzy do školy o berlích přes zákaz pro peníze

použité zdroje: ČESKÝ JAZYK 7. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, s ISBN