Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Životní cyklus organizace Strategická rozhodnutí Strategická rozhodnutí.
Advertisements

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
2.Vnitřní analýza.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
MANAGEMENT a MARKETING
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Výběr trhu pro export, strategický marketing
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Životní cyklus výrobku
Strategie na různých trzích
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Zadání případové studie
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Metody analýzy portfólia
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Investiční činnost.
Strategický management
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategický management
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Cíl přednášky Seznámit se
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
VÍCE OBRÁZKŮ V JEDNOM GRAFICKÉM OKNĚ PŘÍKAZ SUBPLOT(a,b,c) a – POČET OBRÁZKŮ VODOROVNĚ b - POČET OBRÁZKŮ SVISLE c - URČENÍ POZICE KTERÝ OBRÁZEK V MATICI.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
Tržní prostředí.
6. přednáška – predikční modely
Marketing Základy a postupy..
V.PŘ. FINANCOVÁNÍ PODNIKU A CASH FLOW 1.Financování podniku 2.Cash flow 3.Finanční analýza.
Model strategie marketingového mixu
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
Soustavy ukazatelů – úvod
Plánování a rozhodování v organizaci
Základy firemních financí (teze seminářů - platí pro seminární skupiny 1,4,10,11) Ing. František Řezáč, Ph.D. Katedra financí ESF MU.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
Vybrané manažerské nástroje
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Portfolio analýza Model GE
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Životní cyklus organizace
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Plánování a rozhodování v podniku
Marketing Základy a postupy..
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu -jaké % kapacity alokovat do segmentu Ovlivňuje prosperitu podniku

Řešení problému: A) portfoliové metody - Bostonská matice - matice General Elektric - modifikovaná teorie portfolia B) metody nejsou založeny na portfoliu - analýza životního cyklu segmentů trhu - diferenční analýza - analýza tržních výklenků

Bostonská matice

Výhody a nevýhody BM Výhody: - jednoduchá - výpočet nenáročný - nenáročná na sběr dat - představa o finanční náročnosti, cash-flow Nevýhody: - jen 2 charakteristiky - problém s pozicí ve středu matice

Matice GE

Zóny matice GE

Výhody a nevýhody matice GE Výhody: - graficky jednoduchá - lepší kritéria - představa o finanční náročnosti a cash- flow Nevýhody: - subjektivnost hodnotitelů kritérií - neeliminuje rizika

Vývoj pozice firmy v segmentu

Analýza životního cyklu segmentů - fáze růstu - fáze stagnace - fáze úpadku - fáze stagnace v sedle

Ideální křivka životního cyklu segmentu

Křivky segmentů trhu

Průběh životních cyklů segmentu trhu

Plánování diskontinuit –tržních výklenků Předpoklad: nasycenost trhu Inovace malé Strategické okno

Diferenční analýza