PPK vs. 3Dosa Školení dodavatelů geodetických prací, Brno,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnice v geometrickém plánu a ZPMZ
Advertisements

Měření při výrobě a montáži strojních zařízení
S-JTSK(95/05) diplomový seminář
PrecisPlanner 3D Software pro plánování přesnosti měření v IG
MĚŘENÍ POSUNŮ STAVEBNÍCH OBJEKTŮ
Projekční a architektonická kancelář Stavební a obchodní společnost
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Autor: Boleslav Staněk H2IGE1. -Síť splňující konkrétní konfigurační a kvalitativní požadavky daného inženýrského či jiného projektu. -Důvody vzniku účelové.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
Jednotná technická mapa města Krnova Představení systému
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Vytyčení polohy - metodika, přesnost
DIGITÁLNÍ KATASTRÁLNÍ MAPA (DKM)
Geodézie v pozemním stavitelství
Problematika zavedení věcného břemene do KN
7. Vytyčení hranice pozemku
7. Polohové vytyčovací sítě
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
Plzeňského a Karlovarského kraje
Dokumentace „skelnatění“ sítě
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Požadavky na vypracování rozptylových studií
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
Trasování lesních cest
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Porovnání tvorby DKM a KM-D pro katastrální území Antošovice
Trasování lesních cest
Polygonové pořady Slouží k určení nových bodů v polohovém poli
Trasování lesních cest
Datová fúze satelitní navigace a kompasu
Závazné předpisy pro zhotovitele veřejných zakázek
Školení dodavatelů geodetických prací
Trasování lesních cest
MĚŘENÍ VÝHYBEK jestliže se mezi izolovaným stykem před výhybkou a začátky jazyků výhybky nenachází svár, je izolovaný styk zároveň začátkem výhybky jestliže.
Tvorba mapy pro orientační běh s použitím GPS
Fotogrammetrie se zabývá zjišťováním geometrických a polohových informací z obrazových záznamů, nejčastěji z fotografických snímků. Využití:  Kartografie:
10. Vytyčování oblouků Vytyčování oblouků
Navigace a mapování pomocí GPS
Měřící vozík KRAB SLight
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Mělnické podzemí 3D Historická dokumentace Nové měření Použité metody
Úvod do pozemních komunikací
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Energetický audit a Průkaz energetické náročnosti budovy – Opava – Bruntál – Karviná Frýdek-Místek
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Zkušenosti z projednání nové trasy vedení 400 kV Jiří Steinbauer ELEKTROTRANS, a.s. Konference Palác Žofín
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Digitální technická mapa Plzeňského kraje Služby DTM DMVS PK Setkání partnerských obcí DTM DMVS Plzeň Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-11 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Seminář pro žadatele Výzva MAS č. 2 PRV
Tabulky traťových poměrů
Kompresní stanice Jirkov
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Webový portál provozovatele dráhy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-11
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
PODNIKATELSKÁ RADA 23. zasedání
Průběžné výsledky přípravy VRT
Školící kurz pro získání oprávnění podle předpisu ZAM1
Transkript prezentace:

PPK vs. 3Dosa Školení dodavatelů geodetických prací, Brno, 18.3.2015 Ing. Libor Vavrečka SŽDC s.o., SŽG Olomouc

Předpisy závazné pro PPK Předpisy závazné pro 3Dosu S3, díl III (změna č. 2, účinnost od 1.10.2014) Železniční svršek – Zajištění prostorové polohy koleje OŘ 34 Metodický pokyn pro měření PPK Ve znění změny č. 4, účinnost od 1.3.2014, Ing Vavrečka - vavrecka@szdc.cz Předpisy závazné pro 3Dosu OŘ 39 Technické zadávací podmínky pro geodetické a projekční práce - Příloha č. 9 a 10 Ing. Navrátilík, Ing. Vavrečka - navratilik@szdc.cz PPK vs. 3Dosa

Prostorová poloha koleje PPK vs. 3Dosa Prostorová poloha koleje osa koleje a niveleta hodnocena k projektované poloze a výšce referenční systém (zajišťovací značky) opravné a údržbové práce (posuny/zdvihy) podklad pro úspěšnou/neúspěšnou přejímku prací 3Dosa slouží pro tvorbu směrového a výškového řešení – tj. zjednodušený projekt optimalizace geometrického řešení koleje na skutečnou polohu v terénu v budoucnu podklad pro opravné práce/investiční akce PPK vs. 3Dosa

Prostorová poloha koleje PPK vs. 3Dosa Prostorová poloha koleje osa koleje a niveleta hodnocena k projektované poloze a výšce referenční systém (zajišťovací značky) opravné a údržbové práce (posuny/zdvihy) podklad pro úspěšnou/neúspěšnou přejímku prací 3Dosa optimalizace geometrického řešení koleje na skutečnou polohu v terénu slouží pro tvorbu směrového a výškového řešení – tj. zjednodušený projekt v budoucnu podklad pro opravné práce/investiční akce PPK vs. 3Dosa

Tvorba směrodatného rychlostního profilu Zadání: - studie pro rozvahu opravných a investičních akcí Řešení: ze souřadnicového měření Výsledek: návrh GPK a rychlostí respektující omezující prvky závazný podklad pro další projekční práce na daném TÚ PPK vs. 3Dosa

Metodický pokyn pro měření PPK v systému jakosti jako opatření ředitelů SŽG Praha a SŽG Olomouc plánováno zařazení do předpisů řady M20 SŽG Olomouc – OŘ34 změna č. 4 s účinností od 1.3.2014, č.j. 336/2014-SŽG SŽG Praha – Prozatimní metodický pokyn č. 01/2013 s účinností od 1.2.2013, č.j. 237/2013 Metodický pokyn pro měření PPK

Prostorová poloha koleje PPK vs. 3Dosa Prostorová poloha koleje nejsou umožněna pevná stanoviska min. 4 orientace na volném stanovisku max. délka orientačních bodů 150 m max. délka podrobných bodů 150 m (doporučeno 120 m) 3Dosa možnost využít pevné stanovisko (trojpodstavcová soustava, důsledné měření výšky stroje, resp. hranolu) měřeny oba sousední pevné (orientační) body max. délka záměr na podrobné body 150 m (120 m) PPK vs. 3Dosa

Prostorová poloha koleje PPK vs. 3Dosa Prostorová poloha koleje doporučeno pevné body staničit (mosty, přejezdy, nástupiště, atd.) neměří se staničníky 3Dosa povinnost měřit staničníky, výhybky pevné body zastaničit + zaměřit nejbližší část objektu k ose PPK vs. 3Dosa

Proč je vyžadováno kontinuální měření PPK vs. 3Dosa

Předpisy závazné pro 3Dosu OŘ 39 Technické zadávací podmínky pro geodetické a projekční práce - Příloha č. 9 a 10 Ing. Navrátilík, Ing. Vavrečka - navratilik@szdc.cz PPK vs. 3Dosa

Základní chyby při měření neodevzdávány návrhy osazení zaj. značek chybný popis stabilizace neměřeny staničníky nečíslovány výhybky (ZV, KV) neměřena hrana nástupiště – zaměřen pouze začátek a konec PPK vs. 3Dosa

Základní chyby při zpracování Vypnuty korekce při výpočtu volného stanoviska Jednotlivá stanoviska netransformována (shodnostní transformace) absence protokolu transformace PPK vs. 3Dosa

Základní chyby při zpracování Projekt (*.vft) neodpovídá realitě výpočet proveden k hranolu ne k ose Seznam souřadnic osy koleje v stx – ztraceny údaje GPK Doporučen formát *.str PPK vs. 3Dosa

Tvorba směrového a výškového řešení dokumentace bude vypracována v souřadnicovém systému S-JTSK a výškovém systému BPV staničení – návrh systému staničení, analýza polohy stávajících staničníků vzhledem k navrženému systému staničení návrh geometrických parametrů koleje ve vazbě na směrové a výškové posuny projekt osazení zajišťovacích značek změny vedení koleje na dotčených objektech jsou možné pouze po projednání s odbornou Správou tratí (nástupiště a přejezdy) a Odbornou Správou mostů a tunelů (propustky, mosty, tunely, zárubní a opěrné zdi) PPK vs. 3Dosa

Tvorba směrového a výškového řešení přiblížit se co nejvíce stávajícím projektovaným směrovým (i výškovým) poměrům v případě větších směrových posunů, projednána možnost optimalizace s odbornou Správou tratí. PPK vs. 3Dosa

Tvorba směrového a výškového řešení seznam kontaktních adres a osob aktuální nákresný přehled schémata dotčených dopraven včetně tabulek výhybek seznam dotčených nástupištních hran u koleje č. 1 se základními parametry seznam dotčených přejezdů se základními parametry seznam dotčených mostů se základními parametry seznam dotčených propustků se základními parametry seznam dotčených zdí se základními parametry PPK vs. 3Dosa

Děkuji za pozornost a věřím, že kvalita geodetických prací na SŽDC pomůže zajistit bezproblémovou realizaci staveb Ing. Libor Vavrečka Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Správa železniční geodézie Olomouc Vedoucí oddělení bodového pole a inženýrské geodézie Nerudova 1, 772 58 OLOMOUC Tel.: 972 742 570 Mobil: 602 754 447 www.szdc.cz Správa prostorové polohy koleje u SŽDC, státní organizace

Správa prostorové polohy koleje u SŽDC, s.o. © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace www.szdc.cz