Cíle studia didaktiky pedagogiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Systém kurikulárních dokumentů
Vzdělávání a jeho kategorie
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
HODNOCENÍ ZPŮSOBILOSTI LETECKÉHO METEOROLOGICKÉHO PERSONÁLU Odbor letecké meteorologie,ČHMÚ, Praha 2013 HODNOCENÍ AMP V ROCE 2013.
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Rámcové a školní vzdělávací programy
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Západočeská univerzita v Plzni
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Didaktika geografie.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Institut Celoživotního Vzdělávání
Obecná didaktika ÚVOD.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Kurikulum: obsah školní edukace
Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov
Název operačního programu:
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Cíle studia didaktiky pedagogiky Osnova k přípravě na zkoušku

Cíle Osvojit si algoritmus projektování vzdělávacího procesu Explanací a ukázkou konkrétního projektu (portfólia, metodického balíčku, přípravy na vyučování) doložit úroveň osvojení algoritmu Na základě sebereflexe identifikovat rezervy vlastního dalšího profesního rozvoje

Cíle Prokázat znalost obecné didaktiky a schopnost její aplikace do předmětu didaktika pedagogiky Rozumět pojmovému aparátu didaktiky pedagogiky a erudovaně s ním operovat v rozsahu zadaných kontrolních okruhů Charakterizovat základy teorie oborových didaktik na vybraných modelech – historické didaktické modely (JAK, JD, ITV, EUR..) Komparací teorie a konkrétní školské praxe určit, na kterých základech stojí výuka pedagogiky na SŠ Znát podíl praxe na celkové dotaci výukových hodin při výchově na SOŠ

Výstupy Na základě studia didaktiky pedagogiky: Zpracovat portfólio aktivizačních metod a dokumentačních opor k realizaci a hodnocení výuky ped Zodpovědět při ústní zkoušce otázky z předmětu didaktika pedagogiky U DZ doložit pochopení teorie didaktiky pedagogiky nejen pomocí explanace, ale také pomocí pregnantních příkladů z učiva pedagogiky (z portfólia) Zpracovat a před zkouškou odevzdat metodický balíček (portfólio metod) zaměřené k jednomu vybranému tématu učiva pedagogiky

výstupy Průběh zkoušky Odpověď na vylosovanou otázku doložit příklady z portfólia nebo praxe Oponentní otázky examinátora k portfóliu správně teoreticky argumentovat V průběhu pedagogické praxe studovat příklady dokumentů (inspirovat se) – profil absolventa školy, ŠVP, UP, ČTP, klasifikační řád, systém evaluace vzdělávání, manuál k realizaci a hodnocení praxe, formulář hospitačních protokolů aj.

Portfólio (metodický balíček) Titulní strana Obsah ČTP Příprava na vyučovací hodinu dle algoritmu 6 kroků projektování Příklady metod reflexe osvojeného učiva, scénáře pro různé typy hodnocení / klasifikace Přílohy – příklady aplikace aktivizačních metod v jednom zvoleném tématu Přílohy – manuál k praxi, ŠVP k pedagogice, příklady konstrukce testů kvazistandardizovaných, e-learning. aj.

Příprava – součást portfólia Prokázat dovednost projektovat edukační proces ve vybraném tématu na přípravě jedné vyučovací hodiny v předmětu pedagogika: Příprava obsahuje: Cíle formulované studentovi (Kognit,Afekt,PsyMot) a učiteli Chronometráž Přehled činnosti studenta a učitele Příklady užití metod pro jednotlivé fáze procesu v poznávání tématu – příklady problémových úloh, skupinové práce, vizualizace aj… Taxace užitých učebních úloh Systém kontroly – reflexe a sebereflexe, scénáře ústní zkoušky, testy, prezentace … Soubor kontrolních úloh ke klasifikačním účelům

Informační zdroje Literatura je uvedena v souboru zkušebních okruhů pro státní závěrečné zkoušky z didaktiky pedagogiky Materiál Vádemécum na str. www.kpg.cz www – česká škola, vuppraha, učitelské listy, www.kpg.cz …. Periodika – Pedagogika, Pedagogická revue, Pedagogická orientace, e-pedagogium … Pedagogická praxe na SOŠ s vyučovacím předmětem pedagogika Dokumentace školy