Školení dodavatelů geodetických prací MAPOVÁNÍ VYBRANÝCH OBJEKTŮ KOLEJIŠTĚ Ing. Jakub Raška Brno, Kounicova 18. 3. 2015
PŘEDPISY http://www.szdc.cz / O nás / Organizační jednotky SŽDC / Správa železniční geodézie Olomouc / Dokumenty / Opatření ředitele SŽG Olomouc důležité pro činnost externích geodetů OŘ36 Opatření k zaměřování objektů železniční dopravní cesty FOTOKATALOG OŘ39 Technické zadávací podmínky pro geodetické a projekční práce http://www.szdc.cz/o-nas/organizacni-jednotky-szdc/szg-olomouc/ke-stazeni/opatreni.html
dodržovat předpis Bp1 o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci DŮLEŽITÉ dodržovat předpis Bp1 o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci vždy vycházet z bodového pole SŽG do technické zprávy uvádět problémy s bodovým polem: chybějící body poškozené body fotodokumentaci vyhotovovat digitálně a barevně
DŮLEŽITÉ vítězové výběrového řízení jsou povinni informovat zadavatele o všech subdodavatelích firmy, které neuspějí ve výběrovém řízení, se nesmí účastnit prací na zakázce ani jako subdodavatelé práci je třeba odevzdat v dostatečném předstihu, aby dodavatel stihnul reagovat na případnou reklamaci do konce termínu odevzdání
ZADÁVACÍ PODMÍNKY V zadávacích podmínkách bude přesně specifikováno: rozsah zaměření požadovaná přesnost – metody měření objekty měření kódování objektů způsob zákresu objektů
VYHOTOVENÍ VÝKRESŮ zhotovitelé k vyhotovení výkresů použijí zadané soubory od SŽG: zakládací výkres DGN tabulku buněk CEL tabulku linií RSC tabulku fontů RSC
MĚŘENÍ OSY KOLEJE osa koleje a další prvky měřené v ose koleje se měří na rozchodku výška se vztahuje na temeno nepřevýšeného kolejnicového pásu vzdálenost podrobných bodů dle zadání dodržovat vzdálenost podrobných bodů i ve větvích výhybek
MĚŘENÍ OSY KOLEJE Prvky měřené v ose koleje (s použitím rozchodky): izolované styky začátky výhybek, začátky jazyků výhybek, konce výhybek dilatační zařízení počítače náprav výkolejky
MĚŘENÍ OSY KOLEJE linie znázorňující osu koleje ve výkrese musí být orientované ve směru staničení
IZOLOVANÉ STYKY Kolejnicový pás je přerušen spárou vyplněnou elektricky nevodivým materiálem. Tuhost přerušeného kolejnicového pásu je zajištěna kolejnicovými spojkami (rovněž nevodivě). jednostranný izolovaný styk – v jednom pásu oboustranný izolovaný styk – v obou pásech
IZOLOVANÉ STYKY o izolovaný styk se nejedná, pokud ve spáře mezi částmi kolejnicového pásu není izolující materiál a nebo jsou části kolejnicového pásu jinak vodivě spojeny
NENÍ izolovaný styk !!!
MĚŘENÍ VÝHYBEK Na rozchodku v ose koleje se měří: Začátek výhybky – svár před výhybkou nejbližší k jazykům výhybky Začátek jazyků výhybky Konce výhybky – nejbližší svár za srdcovkou v kolejnicovém pásu na straně srdcovky
srdcovka
konce výhybky začátek jazyků výhybky začátek výhybky
svár
nejbližší sváry za srdcovkou v kolejnicových pásech na straně srdcovky konec výhybky konec výhybky
POZOR! nezaměňovat svár s izolovaným stykem oboustranný izolovaný styk konec výhybky