Regionální operační program regionu soudržnosti NUTS 2 Severozápad 2007 - 2013 Irena Ptáčková, odbor regionálního rozvoje Krajský úřad Karlovarského kraje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Jak na projekt spolufinancovaný ze SF EU Mgr. Marek Havrda, MA.
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
Integrovaný plán rozvoje města (IPRM) Integrovaný plán rozvoje města („IPRM“) Sekce regionální politiky a cestovního ruchu Integrovaný plán rozvoje města.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
„Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech“
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
Regionální operační program NUTS II Severozápad 2007 – 2013 veřejné projednání
Integrovaný plán rozvoje území Jihlavské sídelní aglomerace „Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu“ 4. března 2015 Jihlava.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Regionální politika RP ČR.
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
© Berman Group. Ex-ante hodnocení NRP Presentace na jednání ŘKV 18. října 2005.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Regionální akční plán Jihočeského kraje Ing. Jaromír Slíva, MBA.
1. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Národní rozvojový plán květen 2003 Ing. Drahomíra Vrbská ředitelka odboru integrace a strukturálních fondů, MMR.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Sektorový operační program ROZVOJ LIDSKÝCH ZDROJŮ Rozvoj regionu Jihomoravského kraje Znojmo 13. května 2003 Mgr. Pavel Vicherek, MPSV ČR.
Informační setkání k přípravě Olomouckého kraje na kohezní politiku EU , Jeseník.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Aktualizace SUR ČR – Analýza podkladových dokumentů
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Transkript prezentace:

Regionální operační program regionu soudržnosti NUTS 2 Severozápad Irena Ptáčková, odbor regionálního rozvoje Krajský úřad Karlovarského kraje dne v Karlových Varech

Obsah prezentace 1. Úvodní informace 2. Metodický přístupu ke zpracování ROP 3. Představení projektového ROP týmu 4. NUTS 2 Severozápad struktura 5. NUTS 2 Severozápad spolupracuje 6. ROP regionu soudržnosti NUTS2 SZ 7. SEA, Ex-ante hodnocení ROP

1. Úvodní informace ROP – základní informace ROP – základní informace Příprava ČR na období Příprava ČR na období Aktuální situace, existující struktury zapojené do přípravy, metodiky Aktuální situace, existující struktury zapojené do přípravy, metodiky Aktuální výstupy Aktuální výstupy

2. Metodický přístup ke zpracování ROP ROP versus SOP: Národní programy je nejvhodnější implementovat intervence z ERDF a ESF pomocí sektorových/tématických programů. Národní programy je nejvhodnější implementovat intervence z ERDF a ESF pomocí sektorových/tématických programů. Regionální programy by se proto měly zaměřit na regionální/místní aspekty ekonomického a sociálního rozvoje. Regionální programy by se proto měly zaměřit na regionální/místní aspekty ekonomického a sociálního rozvoje.

Základní princip ROP by neměl zahrnovat nic, co je obsahem sektorových politik. ROP by neměl zahrnovat nic, co je obsahem sektorových politik. Zaměření se na „jádro“ - integrovaná strategie rozvoje měst a venkova, tj. kombinace integrovaných postupů v oblasti regionálního a místního rozvoje. Zaměření se na „jádro“ - integrovaná strategie rozvoje měst a venkova, tj. kombinace integrovaných postupů v oblasti regionálního a místního rozvoje. Základní metoda tedy představuje „integrovaný Základní metoda tedy představuje „integrovaný přístup“. “ Pro zvyšování územní soudržnosti je nezbytná metoda – tj. stanovení, zda je nutný multidisciplinární nebo integrovaný přístup – a znalost konkrétních problémů vyplývajících z různých geografických podmínek.” (CSG, str. 29) přístup“. “ Pro zvyšování územní soudržnosti je nezbytná metoda – tj. stanovení, zda je nutný multidisciplinární nebo integrovaný přístup – a znalost konkrétních problémů vyplývajících z různých geografických podmínek.” (CSG, str. 29)

Základní filosofie přístupu k návrhu ROP regionu NUTS 2 Severozápad region má poprvé šanci připravit a předložit svůj vlastní program region má poprvé šanci připravit a předložit svůj vlastní program účelem není předložit Komisi 7 identických ROP účelem není předložit Komisi 7 identických ROP program by měl vycházet z jasného a nosného konceptu, opřeného o jednotící ideu program by měl vycházet z jasného a nosného konceptu, opřeného o jednotící ideu strategie programu musí být cílená, opřená o konsistentní intervenční logiku, s předpokladem koncentrace prostředků na vybrané oblasti intervence strategie programu musí být cílená, opřená o konsistentní intervenční logiku, s předpokladem koncentrace prostředků na vybrané oblasti intervence z programu musí být zřejmé na co se zaměří a proč, jaký bude očekávaný výsledek a jakou změnu a dopad na region bude mít z programu musí být zřejmé na co se zaměří a proč, jaký bude očekávaný výsledek a jakou změnu a dopad na region bude mít

3. Představení ROP týmu Zadavatel - Karlovarský kraj - - Ústecký kraj Zpracovatel ROP - - SPF Group, v.o.s Sociálně ekonomičtí partneři: - - úřady práce - - hospodářské komory - - obce, mikroregiony, MAS - - krajská správa a údržba silnic - - nestátní neziskové organizace - - podnikatelský sektor

4. NUTS 2 Severozápad struktura vedení obou krajů vedení obou krajů Rada Karlovarského a Rada Ústeckého kraje Rada Karlovarského a Rada Ústeckého kraje Výbor pro regionální rozvoj Zastupitelstva KK Výbor pro regionální rozvoj Zastupitelstva KK Komise pro regionální rozvoj a cestovní ruch ÚK Komise pro regionální rozvoj a cestovní ruch ÚK Koordinační pracovní skupina Koordinační pracovní skupina podskupiny ROP dle priorit podskupiny ROP dle priorit krajské pracovní skupiny, odborná veřejnost krajské pracovní skupiny, odborná veřejnost informace na webu krajů, v tisku informace na webu krajů, v tisku

5. NUTS 2 Severozápad spolupracuje s ostatními kraji/NUTS 2 regiony s ostatními kraji/NUTS 2 regiony MMR – Řídící a koordinační výbor k tvorbě Národního rozvojového plánu, Odbor rámce podpory společenství při tvorbě Národního strategického referenčního rámce MMR – Řídící a koordinační výbor k tvorbě Národního rozvojového plánu, Odbor rámce podpory společenství při tvorbě Národního strategického referenčního rámce odvětvovými ministerstvy odvětvovými ministerstvy odbornou veřejností odbornou veřejností se zástupce Karlovarského kraje v Bruselu se zástupce Karlovarského kraje v Bruselu Zpracovatel ROP spolupracuje s ostatními zpracovateli Zpracovatel ROP spolupracuje s ostatními zpracovateli

Silné a slabé stránky při zpracování ROP Silné stránky Zapojení zainteresovaných stran Zapojení zainteresovaných stran Znalost území, subjektů, jejich potřeb a vazeb Znalost území, subjektů, jejich potřeb a vazeb Princip regionálního/místního partnerství Princip regionálního/místního partnerství Slabé stránky Logika intervence není dostatečně cílená (sklon k co nejširším intervencím) Logika intervence není dostatečně cílená (sklon k co nejširším intervencím) Nadměrné využívání grantových schémat Nadměrné využívání grantových schémat Nedostatečné využívání integrovaných přístupů Nedostatečné využívání integrovaných přístupů Zkušenost při podpoře rozvojové kapacity Zkušenost při podpoře rozvojové kapacity Nový implementační systém Nový implementační systém

6. ROP regionu NUTS 2 SZ Základní fáze zpracování ROP Socioekonomická analýza SWOT Socioekonomická analýza SWOT Určení strategie programu, stanovení globálních a specifických cílů Určení strategie programu, stanovení globálních a specifických cílů Stanovení intervenční logiky a definice priorit Stanovení intervenční logiky a definice priorit Popis priorit Popis priorit Popis opatření Popis opatření Navržení systémů implementace a monitorování Navržení systémů implementace a monitorování

Postup při zpracování ROP 1. etapa – návrh ROP 2. etapa – dopracování a finalizace ROP

1. etapa Fáze 1: Analýza socioekonomické situace, identifikace problémů, zhodnocení identifikace problémů, zhodnocení rozvojového potenciálu a příležitostí rozvojového potenciálu a příležitostí Fáze 2: Zpracování strategie Fáze 3: Stanovení logiky intervence, tj. výběr priorit a stanovení vah stanovení vah Fáze 4: Návrh opatření

2. etapa Fáze 1: Dokončení popisu priorit a opatření Fáze 2: Dopracování (popř. úpravy) strategie programu Fáze 3: Vytvoření systému indikátorů pro výstupy, výsledky a dopady Fáze 4: Zakomponování horizontálních (průřezových) cílů politik EU Fáze 5: Dokončení návrhu systému implementace Finalizace dokumentu ROP

Návrh logiky a strategie určit jasný profil a zaměření programu, určit jasný profil a zaměření programu, stanovit celkovou strategii a intervenční logiku programu stanovit celkovou strategii a intervenční logiku programu obsahovat stručný popis priorit (a jednotlivých opatření), obsahovat stručný popis priorit (a jednotlivých opatření), obsahovat přehledné (předběžné) finanční tabulky. obsahovat přehledné (předběžné) finanční tabulky. První zásadní rozhodnutí - stanovení strategie programu První návrh musí být na regionální úrovni jednoznačně přijat dříve, než dojde k jeho dopracování. Návrh by měl být rovněž konzultován s MMR (možná neoficiálně i s Evropskou komisí).

Návrh priorit Priorita 1 Regenerace a rozvoj měst Priorita 1 Regenerace a rozvoj měst Priorita 2 Integrovaná podpora místního rozvoje Priorita 2 Integrovaná podpora místního rozvoje Priorita 3 Dostupnost a obslužnost regionu Priorita 3 Dostupnost a obslužnost regionu Priorita 4 Udržitelný rozvoj cestovního ruchu Priorita 4 Udržitelný rozvoj cestovního ruchu

Priorita 1 Regenerace a rozvoj měst Obnova prostředí v obcích s cílem vytvořit atraktivní prostředí pro obyvatele, podniky a jejich zaměstnance Obnova prostředí v obcích s cílem vytvořit atraktivní prostředí pro obyvatele, podniky a jejich zaměstnance Podpora investičních projektů v oblasti ekonomického rozvoje, aktivní politiky zaměstnanosti, celoživotního učení a sociální integrace: Podpora investičních projektů v oblasti ekonomického rozvoje, aktivní politiky zaměstnanosti, celoživotního učení a sociální integrace: Podpora investičních projektů v regionálním školství (základní a střední školství) Podpora investičních projektů v regionálním školství (základní a střední školství)

Priorita 2 Integrovaná podpora místního rozvoje Obnova prostředí v obcích s cílem vytvořit atraktivní prostředí pro obyvatele, podniky a jejich kvalifikované zaměstnance a omezit další vylidňování méně urbanizovaného prostoru Obnova prostředí v obcích s cílem vytvořit atraktivní prostředí pro obyvatele, podniky a jejich kvalifikované zaměstnance a omezit další vylidňování méně urbanizovaného prostoru Podpora investic do infrastruktury pro rozvoj lidských zdrojů Podpora investic do infrastruktury pro rozvoj lidských zdrojů Ekonomický rozvoj a podpora podnikání Ekonomický rozvoj a podpora podnikání

Priorita 3 Dostupnost a obslužnost regionu Rozvoj regionální silniční dopravní infrastruktury Rozvoj regionální silniční dopravní infrastruktury Rozvoj regionálních letišť Rozvoj regionálních letišť Dopravní obslužnost Dopravní obslužnost

Priorita 4 Udržitelný cestovní ruch Podpora infrastruktury pro CR Podpora infrastruktury pro CR Marketing, informační servis, management CR Marketing, informační servis, management CR Produkty CR Produkty CR Rozvoje lidských zdrojů pro zkvalitnění služeb v CR Rozvoje lidských zdrojů pro zkvalitnění služeb v CR

SEA, Ex-ante hodnocení ROP Probíhají výběrová řízení Probíhají výběrová řízení konečný termín pro podávání nabídek konečný termín pro podávání nabídek otevírání obálek otevírání obálek hodnotící komise hodnotící komise