Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Péče o seniora trpícího depresí
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
PŘÁTELSTVÍ Mgr. Michal Oblouk. PŘÁTELSTVÍ  mezilidský vztah vyznačující se vzájemnou náklonností a porozuměním  lidé v přátelském vztahu se vůči svým.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Senior jako klient sociálních služeb- způsob práce se seniory
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
PSYCHICKÉ JEVY.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
OSOBNOST.
TRANSAKČNÍ ANALÝZA.
Charakteristiky zdravé komunikace
Rodina neshody, konflikty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Drápalová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Sebepoznání klientů KBT v porovnání s dalšími terapeutickými směry Mgr. David Kuneš Psychologický ústav FF MU v Brně.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Komunikace mezi generacemi
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Things we knew, things we did… Things we have learnt, things we should do Selhání v komunikaci lékař - pacient PhDr. Dr.phil. Laura Janáčková, CSc. Oddělení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
Alternativní a augmentativní komunikace
Komunikace s rodiči.
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
TRANSAKČNÍ ANALÝZA A ASERTIVITA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Zásady efektivní komunikace
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Modely mentální retardace
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
KOMUNIKACE.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Komunikace.
Temperament, charakter, motivace
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Předsudky a stereotypy
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Interkulturní adaptace
Transkript prezentace:

Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková

1.) Poruchy v důsledku ztráty informací Informační nůžky zachycují rozdíl mezi tím, co sděluje původce a co přijímá příjemce. Běžně dochází ke ztrátě informací v důsledku řady faktorů (např. : komunikační šum) Možná prevence: Aktivní naslouchání Hovořit v krátkých větách V jedné větě vždy jednu myšlenku Podpořit verbální komunikaci neverbální Respektovat kognitivní předpoklady jedince

2.) Emocionální poruchy v důsledku různých ego-stavů Přes veškerou snahu dochází k emocionálním poruchám v komunikaci. Jejich rozpoznávání a eliminaci umožňuje transakční analýza (Berne). Exitují tři stavy já (ega): rodič, dospělý a dítě, jsou na sobě relativně nezávislé a ovlivňují myšlení, jednání, cítění. Rodič kritický: hodnotí negativně, kritizuje, moralizuje, trestá Rodič podporující, pečující: naslouchá, má pochopení, trpělivost, pomáhá Dítě se projevuje třemi způsoby: Přirozené dítě: hravé, impulsivní, spontální Rebelující dítě: trucovité, agresivní, kazisvět Přizpůsobené dítě: hodné, poslušné, bezbranné Dospělý – věcný, střízlivý, vyrovnaný, rozumný ego-stav. Je pro něj typické, že nejdříve se zeptá, pak se teprve rozhoduje Aktéři by měli jednat jako dospělý. Křížením rovin vznikají poruchy. Rozhodující stav má příjemce. Např. : šéf klade věcný dotaz, podřízený se cítí manipulován a reaguje jako trucovité dítě. Původce v této situaci musí rozpoznat stav příjemce a snažit se vrátit komunikaci na rovinu dospělých.

3.) Poruchy v důsledku neznalosti vlastního působení Některé projevy jedince působí na druhé rušivě. Původce si těchto účinků často nebývá vědom. Tento fenomén je možné objasnit pomocí tzv. Johariho okna. Při praktické aplikaci Johariho okénka můžeme sledovat, že každý člověk má tzv. slepou skvrnu. Působí na druhé způsobem, který si přesně neuvědomuje. Umět dobře komunikovat s lidmi není něco, s čím se člověk narodí. Komunikační schopnosti se dají naučit. Skutečná komunikace je přímé propojení lidí, umožňující vzájemnou výměnu myšlenek, názorů a pocitů, které vedou k porozumění Komunikační bariéry: Přikazování Vyhrožování Kázání Mentorování Poskytování rad, našich vlastních řešení Hodnocení Omluvy, snaha podat situaci v lepším světle Vynášet soudy zvědavost