Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
ASERTIVNÍ PRÁVA Mgr. Milan Šimek „ Čím lépe poznám sebe, tím lépe porozumím druhým.“

2 TERMINOLOGIE SOCIÁLNÍ PERCEPCE: vnímání a poznávání druhého, jak vnímáme druhého. IDENTIFIKACE: snaha napodobit druhého. EMPATIE: schopnost vcítit se do pocitů druhého, naladit se na vlnovou délku toho druhého.

3 TERMINOLOGIE EMOČNÍ INTELIGENCE:
Schopnost řešení sociálních problémů v mezilidských vztazích. Podílí se na naší úspěšnosti z 80%.

4 Nedostatky v sociální percepci
Haló-efekt: vliv pomluvy Stereotypizace Efekt prvotnosti a novosti Idiosynkrazie: silná přecitlivělost až nesnášenlivost vůči určitým jevům v chování jedince.

5 SOCIÁLNÍ INTELIGENCE Schopnost předvídat jednání druhých
Všímavost a paměť na tváře jiných lidí Znalost přirozenosti člověka Schopnost rozpoznat přetvářku a lež od pravdy Dovednost získat a přesvědčit lidi

6 SOCIÁLNÍ INTELIGENCE Schopnost vrátit se do vnitřního stavu jedince nebo celé skupiny.

7 Problematika vztahů a sdělení:
Každý z nás v sobě ukrývá 3 stavy (Eric Berne) Já jako rodič Já jako dospělý Já jako dítě

8 Percentuální poměry: Průměrně sociálně vyspělý jedinec má v sobě vyrovnány jednotlivé stavy takto: Rodičovský: 90% Dospělý: 70% Dětské já: 70%

9 Rodič v nás Soubor nevyzkoušeného v našem mozku.
Příklon k pravidlům, příkazům, návodům k použití. Podílí se na zodpovědnosti našeho současného chování. Ochranitelský syndrom.

10 Dospělý v nás Úkolem je shromažďování informací
Činí se důležitá rozhodnutí. Zvažují se pravděpodobnosti. Schopnost vést k zodpovědnosti.

11 Dítě v nás POCITY: Přirozené Přizpůsobivé šibalské
Spontánnost, Zvědavost, Impulzivita, Egoismus, fňukání, Nedisciplinovanost Hravost, Soutěživost

12 TERMINOLOGIE II. SOCIÁLNÍ INTERAKCE:
Vzájemné ovlivňování, reakce na situace KOMUNIKACE: Přenos informací, verbální a neverbální

13 TERMINOLOGIE II. PERCEPCE: Vnímání ASERTIVITA:
Způsob komunikace, kterým člověk vyjadřuje sebe upřímně, otevřeně a přiměřeně.

14 ASERTIVNÍ PRÁVA Právo posuzovat své vlastní chování a být za něj zodpovědný Nenabízet žádné výmluvy (je to sebeponižující) Právo posoudit, nakolik jsem schopen zasahovat do osudů jiných (neřešit trápení jiných lidí!)

15 ASERTIVNÍ PRÁVA Právo změnit svůj názor Právo říci NE
Právo se rozhodnout, zdali se budu chovat asertivně či nikoliv.


Stáhnout ppt "ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE"

Podobné prezentace


Reklamy Google