Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc"— Transkript prezentace:

1 1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc misovic@volny.cz

2 2.2. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Úvod - efekty veřejného mínění - organizované projevy veřejného mínění - neorganizované projevy veřejného mínění

3 3.3. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Mediální prostředí v závislosti na svém zaměření ovlivňuje účastníky komunikačního procesu s různým výsledkem. Nemediální prostředí se rovněž projevuje např. prostřednictvím fámy.

4 4.4. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Některé efekty vznikají při zvláštních příležitostech, jiné nejsou vázány na konkrétní typ situace. K efektům při zvláštních příležitostech patří ovlivňování voličů v předvolebním období. Jedním z nich je bandwagon efekt

5 5.5. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Efekt mobilizace hlasů představuje jeden z typů reakce na výsledky předvolebních šetření, které část voličů považuje za nepříznivé.

6 6.6. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Underdog efekt. Z ang. ten kdo prohráva, bude poražený, smolař.Bývá nazýván efektem poražených.

7 7.7. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Efekty výzkumu veřejného mínění. Jako jeden z prvních je popsal P. Lazarsfeld.Jde o změnu mínění.Probíha v předvolebním období v povrcho- vé vrstvě veřejného mínění

8 8.8. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Fáma- pověst, zpráva, informace o něčem, co je zajímavé pro velké množství lidí. Dalším projevem je image. Do této oblasti patří i konformita v užším nebo širším smyslu

9 9.9. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění V rámci sociální skupiny plní řadu funkcí. Lze ji rozlišit na vnitřní a vnější.Fungování společenského systému vyžaduje určitý stupeň konformity

10 10. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Ve všech typech společností působí integrační tlaky založeny na strachu jednotlivce ze zesměšnění, opovržení nebo izolace. Strach z izolace je považován za antropologickou konstantu.

11 11. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Výsledkem je, že názory vnímané jako dominantní, získávají ještě širší pozice a menšinové mínění čím dál tím více ustupuje do pozadí. To je podstata mechanismu spirálového efektu.

12 12. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Rozhodující roli v celém procesu hrají masová média jako nejdostupnější zdroj informací o převládajícím názorovém klimatu, jako faktor schopný strukturovat představu reality

13 13. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Konsensus - shoda, souhlas v myšlení a cítění většiny členů sociální skupiny o záležitostech důležitých pro fungování celku.Konsensus však není skutečný souhlas.

14 14. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Setkáváme se s následujícími typy konsensu: podpůrný, tolerantní, rozhodovací, mnohostranný, komkurenční

15 15. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Referendum - jedna z forem přímé demokracie, prostřednictvím níž voliči rozhodují bezprostředně v lidovém hlasování o otázkách souvisejících s politikou státu a změnami zákonů..

16 16. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Sebesplňující se proroctví.Charakterizuje situaci, kdy předpověď týkající se budoucích jevů se sama stává jejich příčinou.


Stáhnout ppt "1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc"

Podobné prezentace


Reklamy Google