Anotace Materiál představuje žákům jednotlivé typy a formy států.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Politika a politické strany
Advertisements

Aarhuská úmluva a požadavky na účast veřejnosti Zuzana Drhová, Zelený kruh.
TEST 15 Politologie
ZPŮSOB VLÁDY Politická moc ve státě je uplatňována způsobem demokratickým nebo totalitním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
I.5. Demokracie přímá a nepřímá
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Právní stát, demokracie a sociální stát Katedra práva.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
STÁT A PRÁVO.
Česká republika – demokratický stát
Česká republika Demokratický stát.
V OLBY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
STÁTY A JEJICH SESKUPENÍ
Studijní obor: Sociální činnost
Prezidentské volby v USA (v porovnání s ČR)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Demokracie a její hodnoty
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Politika Pavel Šuranský.
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Nákupní chování spotřebitele
Demokracie. Co je demokracie ? Demokracie – vláda lidu DEMOKRACIE = SVOBODA v moderní době se prosazuje jako dominující politický systém.
Feudální systém.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
1 Referendum Jitka Bělohradová. 2 Referendum Projev přímé formy demokracie –Jeho zvláštní projevy: plebiscit, veto –Další formy přímé demokracie: lidová.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
- k valné hromadě – hlasování za každou 1 Kč vkladu – 1 hlas (možno odlišně upravit ve SS)
Teorie státu.
Demokracie Seminář politologie.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kanton St.Gallen 27. března 2013 Konference o demokracii Liberec Budoucnost a výzvy demokracie Dr. Benedikt van Spyk Právo a legistika, Státní kancelář.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
DEMOKRACIE. Co je to demokracie? Rozhodněte o pravdivosti následujících tvrzení: 1)Demokracie je ideál, s nímž většina politiků nesouhlasí. 2)V demokracii.
Volby a volební systém ČR. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ORGÁNY PRÁVNÍ OCHRANY A SANKCE
Právní základy státu.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství 6 - 9
Státověda.
ZÁSADY DEMOKRACIE Mgr. Michal Oblouk.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol,
Řízení zavádění ŠVP PaedDr. Karel Tomek Mgr. Anna Doubková duben 2011.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Sociální skupiny a role
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Kdo rozhoduje v ČR Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.09_Principy demokracie.
Společnost s ručením omezeným charakteristika
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_STAT Název materiálu: Stát Předmět:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Občanská společnost Tato prezentace je doplněním výkladu učitele k tématu Občanská společnost. Prezentace obsahuje několik aktivit vhodných k procvičení,
VY_32_INOVACE_11_ČR – demokratický stát
volby Volební systémy v demokratických zemích
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
Demokracie.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
POLITICKÝ PLURALISMUS
Podnikatelská rada Rodinné podniky v ČR Ing. Pavel Vinkler, Ph.D.,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Formy statu.
Transkript prezentace:

Anotace Materiál představuje žákům jednotlivé typy a formy států.

Typy států

Demokracie Na řízení státu se podílejí všichni jeho členové

Pokud je počet členů malý, rozhodují všichni např. hlasováním. Takovou demokracii můžeme nazvat přímá – lidé vládnou přímo, oni sami.

Pokud je však společenství početné, rozhodnutí nevykonávají všichni členové přímo, ale prostřednictvím svých zástupců, které si sami zvolí. Pak se demokracie nazývá nepřímá. Lidé vládnou nepřímo.

Autokracie Vládcové (jednotlivec nebo skupina) nedovolují všem členům účast na řízení společnosti a nechtějí být kontrolováni.

Diktatura O všech věcech bezezbytku rozhoduje jednotlivec nebo skupina ve svůj prospěch na úkor ostatních a všichni se musí přizpůsobit pod pohrůžkou sankce (trestu).

Diktaturu lze rozdělit na politickou a náboženskou podle původu diktátu či diktátora. Znáš nějakou politickou nebo náboženskou diktaturu?