Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
vypracovala: Vendula skalová
Živá a neživá příroda 3. ročník
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Voda a vzduch = základ života
Lidé a čas 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Voda Co o ní víme?.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přírodniny a lidské výtvory 3. ročník
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA
Rostliny - význam a jejich dělení.
PŮDA.
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Obec a její části 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
17.1 Rozmanitost přírody – ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Lidské tělo 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
PŘÍRODOVĚDNÉ PRAKTIKUM 9. ROČNÍK VODA = ŽIVOT Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy –
Člověk a jeho svět 4. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
Péče o zdraví 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Krajina biosféra hydrosféra sociosféra.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Vzduch Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vzduch Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
VY_32_INOVACE_07_PRV_Vzduch
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
VZDUCH Vzduch je všude kolem nás. Tvoří obal kolem země – atmosféru. Většinou ho nevidíme. Vidíme, když fouká vítr a poletuje listí nebo sněhové vločky.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Součásti neživé přírody
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
DUM II. / 18. voda v přírodě Bc. Zdeněk Klíma.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
NEŽIVÁ PŘÍRODA voda vzduch teplo a světlo horniny a nerosty půda.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.32_U_vody Datum: 4.
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Voda pro život
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Voda Kde všude můžeme najít vodu?

V přírodě má voda mnoho podob. Vyskytuje se jako déšť, sníh, led a nebo rosa.

Slaná voda – v mořích a oceánech. Sladká voda – v řekách, rybnících, potocích,…

Koloběh vody v přírodě Na Zemi nevzniká nová voda. Voda se vypařuje jako vodní pára a pak padá zpět jak déšť.

Vzduch Vzduch se skládá z dusíku, kyslíku, vodní páry a jiných plynů. Živočichové získávají dýcháním ze vzduchu kyslík. Ten pak znovu vyrábí zelené rostliny.

Půda Lidé se musí o půdu dobře starat, aby byla úrodná. Část půdy, kterou zemědělci obdělávají se nazývá ornice.

Důležitou součástí půdy je humus, který tvoří těla rostlin a živočichů. Půda také obsahuje vzduch i vodu.

Oheň Oheň potřebuje ke svému životu kyslík, který je obsažen ve vzduchu.

Zkuste si ve třídě s paní učitelkou pokus. Zapalte svíčku a poté jí přikryjte skleničkou. Po spotřebování kyslíku ve vzduchu svíčka zhasne. POZOR! Tento pokus zkoušejte pouze za pomoci dospělého člověka.

Zdroje http://www.pomocucitelum.cz/katalog-ucebnich-materialu/prvouka/kolobeh-vody-v-prirode-477.html