Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Ladislav Němec náměstek ministra
Rozpočet a politiky EU Milena Vicenová ČZU Praha,1. listopad 2013.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Strategie dopravy MD ČR
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Doprava. O čem tato lekce bude: o ukazatelích charakterizujících dopravu, o dopravní politice ČR.
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Příprava nové dopravní politiky ČR
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Technologické platformy a dopravní výzkum
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Elektrizace železnic Praha a.s.
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Silnice nebo železnice
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure Stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
EVROPSKÁ DOPRAVNÍ POLITIKA
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
D49 – R6 a rozvoj střední Moravy a Slovenska
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Strategické úkoly MD Pardubice
Společné a koordinované politiky EU
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Projekt LABEL LABE-ELBE – Adaptace na povodňové riziko v povodí Labe
Investiční plán pro Evropu: příležitost pro financování dopravní infrastruktury ČR Zdeněk Čech zástupce vedoucí Zastoupení Evropské komise v ČR / ekonomický.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
Výbory a pracovní skupiny
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
EU Moravskoslezský kraj a příležitosti budoucí kohezní politiky
Systém vodních staveb v Evropě
Průběžné výsledky přípravy VRT
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR Jan Michal vedoucí Zastoupení EK v ČR Luhačovice, 25. září 2014

Výdaje na dopravní infrastrukturu mají po několika letech omezování opět vzrůst Graf vychází z původních rozpočtů, nikoli z rozpočtů upravovaných v průběhu roku. Celkové výdaje zahrnují jak výdaje národní, tak spolufinancování z EU, spolufinancování úvěrů poskytnutých EIB Celkové výdaje = běžné výdaje + kapitálové (investiční) výdaje

Od roku 2010 dochází k velkému nedočerpání rozpočtovaných kapitálových výdajů

Spokojenost s kvalitou dopravní infrastruktury (2013) Data source: World Economic Forum, The Global Competitiveness Report 2013-2014.

Silniční doprava: dálniční síť (v km, stav na konci příslušného roku) Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014

Silniční doprava: délka silniční sítě (v km na konci roku 2011) Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014

Železniční doprava: délka tratí (v km, stav na konci příslušného roku) Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014

Vnitrozemské vodní cesty: délka (v km; splavné kanály, řeky a jezera pravidelně užívány pro dopravu) Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014

Financování dopravní infrastruktury (mld. EUR) 2007-2013 2014-2020 Poznámka Celková alokace 26,5 20,5 -23% Z toho OPD (CF+ERDF) 5,821 4,695 CEF/CF (národní al.) --- 1,2* (z 11,3) *ČR do 2016 Ostatní CEF 14,9* *EU28

TRANSEVROPSKÉ DOPRAVNÍ SÍTĚ

Nová základní síť TEN-T – 9 koridorů: Dva v ose S-J, tři v ose V-Z a čtyři diagonální. ČR se dotýkají tři koridory: 1/ Rýnsko-dunajský koridor s odbočkou spojující Norimberk a Mnichov s Prahou, Žilinou, Košicemi a Ukrajinou. 2/ Koridor Východ-východní Středomoří, který i s pomocí Labe zlepší multimodální propojení mezi Německem, ČR a jihovýchodní Evropou. 3/ Baltsko-jaderský koridor v SJ ose, který bude zahrnovat i příhraniční úseky mezi Polskem, ČR a Slovenskem.

Závěry Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU zůstane na úrovni předchozího období; Nutnost splnit tzv. předběžné podmínky, nejen služební zákon, ale také legislativu o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA); Potřeba jasně nastavených priorit a strategií rozvoje; Další prioritou dokončení jednání o OPD II; Termín pro schválení projektů CEF financovaných z národní alokace prostřednictvím CF do konce 2016.

Děkuji za Vaši pozornost! Jan.Michal@ec.europa.eu