Průzkum logopedických služeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Advertisements

Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Kariérové poradenství
Vlastní hodnocení školy
Rozvoj a metodická podpora poradenských služeb RAMPS - VIP III
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Změny ve středním školství v Pardubickém kraji pro školní rok 2011/2012.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Představení společnosti MARLIN, s. r. o
Stav logopedické péče Pardubického kraje k
Středisko integrace menšin Opava Husova
Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta v Pardubickém kraji v roce 2010.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
Mgr. Daniel Rychlik , Ostrava
Olomouc 5. října 2006 Stojíme na začátku: ÚVODNÍ KONFERENCE k projektu „Střední školství v přechodu ČR na novou politiku EU pro zemědělství a venkov “
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
MAP Základní nástroj pro řešení rozdílu mezi školní a požadovanou systémovou úrovní poskytovaného vzdělávání v podmínkách základního školství Krajský.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec, 15. dubna 2015.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Rozvoj a metodická podpora Poradenských služeb RAMPS VIP.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Péče o pacienty s cerebrovaskulárním onemocněním v ČR.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
Finanční záležitosti Pardubického kraje
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Sdílené radosti a strasti škol ze správního obvodu ORP Český Brod
PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociální práce, MPSV
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Plán vzdělávacích aktivit
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Individuální projekt „Podpora zkvalitnění a rozvoje služeb pro osoby s duševním onemocněním“ Starzewská Sylvie, DiS
Historie oboru 1. etapa – od 3. tis. př.n.l.
Konference primární prevence PK
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Ing. Stanislava Správková
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Transkript prezentace:

Průzkum logopedických služeb Pardubický kraj listopad- prosinec 2009

Časový harmonogram Sestavení dotazníku – říjen 2009 Distribuce dotazníků prostřednictvím OŠKT Pk - I. etapa – do 12.11.2009 Distribuce dotazníků prostřednictvím OŠKT Pk - II. etapa- do 6.12.2009 Vyhodnocení dotazníků- prosinec 2009 Sumarizace výsledků- prosinec 2009

Realizátor SPC Moravská Třebová (koordinátor logopedických služeb v PK – pověření MŠMT ČR č.j. 14712/2009-61 ze dne 23.11.2009) PaedDr. Pavlína Baslerová Mgr. Miloš Kostka Mgr. Zuzana Ličeníková Mgr. Dana Henslová

Struktura dotazníku Zjišťování počtu žáků s narušenou komunikační schopností včetně rozlišení jednotlivých vad a zjištění způsobu zajištění péče Zjišťování aktuální odbornosti logopedických pracovníků v terénu Zjišťování potřeb dalšího vzdělávání Zjišťování potřeb dalších logopedických služeb

Oslovené školy Všechny základní a mateřské školy Pardubického kraje 2 vlny zasílání dopisů Vyhodnocování proběhlo v rámci jednotlivých ORP = základních regionů, ve kterých lze logopedické služby efektivně organizovat a koordinovat (dle našeho názoru)

Návratnost dotazníků- okr. Svitavy   počet osl. škol vyplněné dot. procenta Svitavy 33 23 70 Moravská Třebová 25 18 72 Litomyšl 16 49 Polička 29 17 59 celkem 120 74 62% 

Návratnost dotazníků- okr. Ústí nad Orlicí   Počet osl.škol Vyplněné dot. procenta Česká Třebová 13 8 62 Králíky 10 4 40 Lanškroun 29 20 69 Ústí nad Orlicí 28 18 64 Vysoké Mýto 21 65 Žamberk 32 celkem 140 91 65%

Návratnost dotazníků- okr. Chrudim   počet osl. škol vyplněné dot. % Chrudim  68  44  65 Hlinsko  16  8 50 celkem  84 52 62%

Návratnost dotazníků- okr. Pardubice   počet osl.škol vyplněné dot. % Pardubice 91  69  76 Přelouč 24 17 71 Holice  16 14  88 celkem  131 100  76%

Co jsme zjistili? Snad kromě Přelouče je ve všech ORP klinický logoped V každém ORP ( vyjma Holic) jsou erudovaní odborníci, kteří jsou schopni zajišťovat supervizi logo asistentům Převažují dyslalické poruchy (dobrá prognóza nápravy) Převážná část péče se děje v MŠ Ve školním věku téměř vše záleží na rodičích

Co jsem zjistili II. Vzdělání logoasistentů je třeba obnovit : - stávající ji buď neprovádějí nebo jsou před důchodem - zejména v MŠ je pociťována potřeba tohoto vzdělání (234 zájemců o akreditovaný kurs) - vzdělání logo asistentek by mohlo problém z velké části vyřešit

Co jsme zjistili III. Ze školských poradenských pracovišť je logo péče zajišťována kvalitně v mikroregionech zejména díky PPP Svitavy, PPP Ústí Nad Orlicí, SPC Bystré, SPC Moravská Třebová ( částečně i Svítání, to však dotazník nezaslalo) Podrobnost a přesnost zpracování dotazníků ( typy vad) je přímo úměrná kvalitě a kvantitě poskytované péče v daném mikroregionu Nepotvrdil se náš předpoklad, že nejvíc logo péče poskytují speciální školy

Návrh schématu řešení Seznámení se stavem věci 15 vytipovaných koordinátorů ORP, vytipování oblastí, které je nutno upřesnit v jednotlivých ORP 15 schůzek v rámci ORP s referenty pro školství těchto ORP s pedagogy ochotnými zapojit se do budování sítě = rozbor situace v ORP, její ujasnění a upřesnění, vhodné pozvat klinického logopeda z regionu= stanovení strategie Nastartování systému vzdělávání Vytvoření adresáře školských pracovišť poskytujících logo služby

Návrh systému logo péče v PK Krajský koordinátor – má přehled o logopéči v kraji - přímo vede 15 koordinátorů v jednotlivých ORP - zajišťuje vzdělávání - vede adresář ( je zodpovědný za aktualizaci dat) Koordinátor v ORP – magistr se státní zkouškou z logopedie - koordinuje péči v ORP - provádí depistáž - provádí supervizi - organizuje a zajišťuje metodické schůzky

Návrh systému logo péče v PK II V ORP funguje logo péče dle konsenzu, na kterém se zainteresovaní odborníci domluví, logo asistenti mají zajištěnu supervizi Klinické logopedy je nutno „zatáhnout“ do systému a přesvědčit je, že školní logoped není konkurence

Finanční nároky Úvazky + vybavení – od září na základě podrobných analýz v ORP Vzdělávání - nejlépe řešit přes projekt ESF ( číslo oblasti podpory 1.2)

Zpracovalo : SPC Moravská Třebová V Mor. Třebové 2009-01-05 Děkuji za pozornost Pavlína Baslerová