Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor studia:III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 596 Klíčová slova: informace, zdroje informací Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výuky učitele marketingu na téma: MIS
Marketingový informační systém
MIS systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit
firma by si měla vybudovat MIS, který napomáhá potřebné informace získat a zpracovat průběžně informace jsou získány z : Vnitřních zdrojů Vnějších zdrojů MIS
Vnitřní zdroje informace, které má firma k dispozici nebo si je sama zjišťuje informace z podnik. účetnictví, statistické evidence,z ekonomických rozborů
Vnější zdroje informace, které nejsou pro firmu běžně dostupné a je potřeba je získat informace získané ze statistických přehledů ČSÚ, články z odborných časopisů nebo prostřednictvím marketingového výzkumu
Další členění informací Primární informace získané speciálně pro potřeby a využití v marketingu Sekundární informace byly vytvořeny pro jiné účely než pro potřeby marketingu a jejich vypovídající schopnost není taková jako u primárních informací
Použitá literatura VYSEKALOVÁ A KOL. Marketing pro SŠ a VOŠ. Praha: Fortuna, ISBN MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN